Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 19:39

29
مرداد
خوراكی‌های سالم برای خانم‌های شاغل كدامند؟

خوراكی‌های سالم برای خانم‌های شاغل كدامند؟

امروزه در اغلب كشورهاي دنيا مردم كمتر به تغذيه سالم و رفع نيازهاي بدن اهميت مي‌دهند...

خوراكی‌های سالم برای خانم‌های شاغل كدامند؟

 

امروزه در اغلب كشورهای دنیا مردم كمتر به تغذیه سالم و رفع نیازهای بدن اهمیت می‌دهند اغلب خانم‌ها به فكر كاهش وزن به هر روشی هستند، كودكان بسیاری درگیر اضافه وزن هستند، غذاهای آماده پای ثابت تغذیه مردم شده است، نحوه زندگی مردم تغییر كرده است شاغل بودن خانم‌ها بیشتر به معنی استفاده كمتر از غذاهای سالم و طبیعی و مصرف بیشتر غذاهای آماده است اما تحقیقات دانشمندان ثابت كرده است كه با تغذیه درست و مناسب میزان بازدهی كارمندان و خانم‌های شاغل افزایش می‌یابد. البته این مسئله فقط محدود به خانم‌ها نیست بلكه آقایان و كودكان را نیز تحت‌الشعاع دارد.

اهمیت ندادن به تغذیه سالم و مناسب باعث بروز برخی مشكلات مثل كم‌خونی در خانم‌ها می‌شود كه البته عارضه بسیار متداولی نیز می‌باشد. كم‌خونی بدن باعث ایجاد حس سستی و بی‌حوصلگی و كاهش بازدهی كاری می‌شود.

 

بی‌تحركی و چاقی

تعداد افرادی كه هر روز در یك جای ثابت و پشت یك میز می‌نشینند، بسیار بیشتر از سابق شده است و معمولا خانم‌ها بیشتر جذب موقعیت‌های شغلی این‌چنینی می‌شوند در چنین وضعیتی اغلب خانم‌ها از مشكل یبوست و یا چاقی ناحیه باسن و دور شكم شكایت دارند مخصوصاً آنهایی كه مجبورند هر روز چند ساعت پیاپی در چنین حالت و موقعیتی باشند. این خطر بیشتر خانم‌های شاغل 50-45 ساله را تهدید می‌كند. این دسته از خانم‌ها بیشتر از سایرین ممكن سیگار بكشند.

نوشیدنی‌های ناسالم مثل انواع نوشابه‌ها را بیشتر مصرف می‌كنند و كمتر می‌خوابند و از همه مهمتر كمتر تحریك و ورزش می‌كنند. این خانم‌ها بیشتر از دیگران در معرض چاقی هستند چرا كه فرصت كافی برای خواب و ورزش ندارند و كمتر پیش می‌آید كه غذای خانگی درست كرده و میل نمایند.

تعداد خانم‌های شاغلی كه برنامه غذایی درست و سالم دارند حدود 6/1 درصد است نشستن روی صندلی برای مدت زمان طولانی و خوردن مواد غذایی كه ارزش غذایی كافی ندارند، باعث بروز مشكلات بسیاری می‌شود، اگر تمایل دارید كه از این خطرات دور بمانید و در كنار شغل‌تان به تغذیه سالم خود نیز اهمیت بیشتری دهید، می‌توانید از پینشهاد ما استفاده كنید.

برای شروع باید چند قانون كلی را همواره رعایت كنید:

 همواره صبحانه را در خانه میل كنید این مسئله باعث می‌شود تا در محل كار به خاطر گرسنگی سراغ هله وهوله نروید.

 برای محل كارتان یك غذای میان وعده مختصر و مفید تهیه كنید. این كار باعث می‌شود تا خیلی احساس گرسنگی نكنید.

برای ناهار از سالاد و سوپ سالم استفاده كنید.

غذای اصلی را در منزل و بعد از پایان ساعت كاری میل كنید تا بتوانید از غذاهای سالم‌تر استفاده كنید. اگر باید تا دیروقت در محل كارتان بمانید و نمی‌توانید به خانه بروید و مجبور به استفاده از غذاهای رستوران هستید به خاطر داشته باشید كه غذا را به آرامی و نه با عجله بخورید. اگر مردم فرانسوی لاغر هستند به این خاطر نیست كه مرتب ورزش می‌كنند بلكه آنها عادت دارند.

 از هر لقمه غذایشان لذت ببرند این مسئله باعث می‌شود تا آرام آرام غذا بخورند. قبل از آنكه به رختخواب بروید، كمی میوه بخورید و یا یك لیوان آب سبزیجات مصرف كنید.

 

سعی نكنید كه به وعده‌های اصلی غذاها بی‌اهمیت باشید و از آنها صرفنظر كنید چرا كه وقتی واقعاً گرسنه می‌شوید با میل بیشتری غذا می‌خورید و ممكن است پرخوری كنید.

ورزش و نرمش را فراموش نكنید: حتی اگر در اداره  محل كارتان هستید و محدودیت بسیار دارید باز هم گاهی اوقات تكانی به خودتان بدهید. كمی گردن خود را بكشید. شانه‌ها، كمر و سر خود را حركت بدهید. صبح‌ها 15 دقیقه ورزش شانه و زانو انجام بدهید. بعد از صبحانه 60-30 دقیقه دوچرخه سواری كنید و یا آنكه مقداری از مسیر را تا محل كارتان پیاده‌روی كنید.

برای صبحانه می‌توانید از چای و یا قهوه استفاده كنید ولی ما به شما پیشنهاد می‌كنیم كه چای و یا قهوه خود را با شیر درست كنید و در آن شكر نریزید یك لیوان شیر كم‌چرب فوق‌العاده است می‌توانید ماست نیز به جای آن بخورید.

 

   منوی صبحانه

  یك ورق نان جو با كمی كره، 10 گرم پنیر محلی با خیار و گوجه‌فرنگی ورقه ورقه شده.

 یك عدد تخم‌مرغ آب‌پز (سفت شده) و یك ورقه نان با كمی كره و یك عدد گوجه‌ خرد شده.

 دو تكه نان ترد با كره و كمی پنیر و مقدار ریحان

یك ورقه نان سبوس با كره و پنیر محلی و یك قاشق غذاخوری مربا

برای غذای میان‌وعده محل كارتان چه چیزی ببرید؟

1) یك عدد سیب  2) یك عدد گلابی  3) یك عدد موز كوچك  4) 2 عدد هویج

 

 ناهار

 سالاد سبزیجات:  خیار خرد شده با فلفل دلمه‌ای و كمی ریحان، حدود 15 گرم پنیر فتا، نمك و فلفل (تمام این مواد را با هم تركیب كنید).

  سالاد پنیر: 20 گرم پنیر محلی كم‌چرب، كمی ریحان، تره، چهار قاشق سوپخوری ماست و ادویه‌جات (همگی با هم تركیب شوند).

سالاد پنیر: سالاد ماهی: 15 گرم ماهی تن، تخم‌مرغ آبپز شده، گوجه و پیاز خرد شده و ادویه‌جات (همگی با هم تركیب شوند).

سالاد مرغ: 10 گرم سینه مرغ خرد شده، چند تكه آناناس، سیب خرد شده، 3 قاشق سوپخوری ذرت (همگی با هم تركیب شوند).

شما می‌توانید این سالاد (سالاد انتخابی) را به محل كارتان ببرید و در منزل غذای اصلی سالمتری را میل كنید مثلا:

 برنج و سبزیجات: 10 گرم برنج پخته شده با 25 گرم سبزیجات و قارچ

ماهی با سبزیجات: 2 عدد هویج رنده شده را با پیاز تفت داده، با گوجه و 15 گرم ماهی بپزید و به آنها مقداری ادویه‌جات اضافه كنید.

كوفته قلقلی (با گوشت) و یا قارچ: 1 عدد پیاز را با قارچ و یا گوشت و مرغ چرخكرده تفت دهید و بعد جعفری، ادویه به آنها اضافه كنید و بعد از سرد شدن آنها را به شكل كوفته‌های كوچك و یا بزرگ درآورید و بگذارید بپزد. اگر كوفته‌ها قلقلی باشند می‌توانید آنها را با كمی برنج پخته شده میل كنید.

پاستا و سس: 10 گرم پاستا را با 2 قاشق چایخوری رب و پیاز و سیر تركیب كنید و میل نمائید.

 

 

برچسب ها: كاهش وزن، كم‌خونی، بی‌حوصلگی، شیر كم‌چرب، پبی‌تحركی تعداد بازديد: 481 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز