Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:44

28
دی
چگونه هنگام خرید مواد غذایی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم

چگونه هنگام خرید مواد غذایی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم

گاه شما مجبور می‌شوید به هر دلیلی هنگام خرید مواد غذایی برای خود و خانواده خود کمی‌در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. ..

چگونه هنگام خرید مواد غذایی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم

 

گاه شما مجبور می‌شوید به هر دلیلی هنگام خرید مواد غذایی برای خود و خانواده خود کمی‌در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. فرقی نمی‌کند که شما دیگر قصد کار کردن در بیرون از منزل را نداشته باشید یا کار خود را به هر دلیل از دست داده باشید، به هر حال صرفه‌جویی در خرید مواد غذایی می‌تواند تاثیرات بسیاری بر حساب‌های بانکی خانواده‌ها داشته باشد.

 

گام اول

بعد از اینکه تصمیم خود را برای صرفه‌جویی گرفتید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که حوزه‌هایی  که در آن هزینه‌های شما بیشتر است را شناسایی کنید. آیا شما اکثر اوقات شام را بیرون صرف می‌کنید؟ وعده ناهار چطور؟

 آیا فرزندان شما وقتی به مدرسه می‌روند غذا را از بیرون می‌خرند یا غذای آنها را شما خودتان برایشان آماده می‌کنید؟

 صرفه‌جویی در هزینه‌ها در این خصوص در بسیاری از موارد مستلزم تغییر در سبک زندگی است.

 اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، قبل از هر چیز این تغییرات را در زندگی خود ایجاد کنید:

 وعده شام را در خانه صرف کنید.

 ناهار خود را از خانه به محل کارتان ببرید.

 به جای اینکه به فرزندانتان برای خرید غذا پول بدهید، خودتان برای آنها غذا آماده کنید.

 

گام دوم

یاد بگیرید که برای وعده‌های غذایی خود برنامه ریزی کنید و همچنین هنگام خرید، مواد غذایی ارزان‌تری را خریداری کنید. برای این‌کار، از این راهکارها استفاده کنید:

  هنگام خرید برای خود حدودی تعیین کرده و با خود عهد کنید که از این حدود تجاوز نخواهید کرد.

 اگر شما یک میزان خاصی پول برای خرج کردن تعیین کنید، به احتمال بسیار زیاد مخارج شما از آن میزان تجاوز نخواهد کرد. اولویت‌های خود را بررسی کنید.

 آیا فرزندان شما واقعا به آن همه شربت‌های رنگارنگ نیاز دارند یا شما می‌توانید با مقداری پودر شربت و آب نیز همان شربت را برای آنها تهیه کنید؟

 

 آیا فرزندان شما به غلات صبحانه گران قیمت برای صبحانه نیاز دارند یا شما می‌توانید یک صبحانه جایگزین و مناسب برای آنها پیدا کنید؟

 قیمت‌ها را در مغازه و فروشگاه‌های اطراف محل زندگی‌تان با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام مغازه اجناسش را با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رساند. اگر لازم است، در یک دفترچه کوچک لیستی از قیمت اجناسی که معمولا خریداری می‌کنید را تهیه نمایید. اجناس مورد نیاز خود را از مغازه‌ای تهیه کنید که قیمت‌هایش پایین‌تر است.

  معمولا فروشگاه‌ها هر هفته برخی اجناس خود را به حراج می‌گذارند. هر هفته سری به فروشگاه‌ها بزنید. اگر چنین جنسی در فروشگاه هست، فقط همان جنس را خریده و بلافاصله فروشگاه را ترک کنید.

 قبل از رفتن به فروشگاه، یک لیست از اقلام مورد نیاز خود تهیه کنید. به این لیست پایبند باشید و فقط زمانی آن را تغییر دهید که یک جنس با قیمت مناسب‌تر می‌بینید. از اول هفته، برای وعده‌های غذایی هر روزتان تا آخر هفته برنامه‌ریزی کرده و لیستی متناسب با آن برنامه از مواد غذایی مورد نیازتان تهیه کنید.

شما باید در نگرش‌تان نسبت به نحوه تغذیه خانواده خود تغییراتی اساسی ایجاد کنید. اگر واقعا می‌خواهید در هزینه‌های مالی خانواده صرفه‌جویی کنید، باید بتوانید عادت‌های جدیدی در خود و خانواده‌تان ایجاد کنید.

تعداد بازديد: 423 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز