Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:03

7
آبان
شيرين اما بدون قـند و شكر!

شيرين اما بدون قـند و شكر!

با كاهش مصرف قند و شكر در رژیم غذایی روزانه، پیشرفت چشمگیری در سلامت بدن حاصل می‌شود.

شيرين اما بدون قـند و شكر!

 

افرادی كه به دنبال كاهش وزن می‌باشند باید سعی كنند در میان وعده‌ها و وعده‌های اصلی غذایی خود، مواد غذایی را بگنجانند كه كمترین تغییرات و دستكاری بر روی آنها انجام گرفته باشد و حاوی مواد نگهدارنده، مواد افزودنی و یا سایر تركیبات شیمیایی نباشند و بطور كلی فرآوری شده نباشند و تا جایی كه ممكن است به شكل و فرم طبیعی خود نزدیك باشند. شكر سفید تصفیه شده برای تمامی افراد كاملاً مضر می‌باشد زیرا به خودی‌خود فاقد هر گونه ارزش غذایی بوده و از طرفی بدن برای تجزیه این ماده، بسیاری از مواد مغذی خود را نیز از دست می‌دهد. اگر چه مصرف بسیار كم آن، صدمه زیادی به بدن نمی‌رساند اما با كاهش مصرف قند و شكر در رژیم غذایی روزانه، پیشرفت چشمگیری در سلامت بدن حاصل می‌شود.

 

آسیب‌هایی كه در اثر مصرف زیاد شكر حاصل می‌شود:

 افزایش وزن و چاقی

 بیش فعالی، اضطراب و نگرانی، پوسیدگی دندان‌ها، تحریك‌پذیر شدن افراد و اختلال در تمركز

 تضعیف كردن سیستم ایمنی بدن، زمینه را برای رشد سلول‌های سرطانی آماده می‌كند.

 بروز چین و چروك زود رس در پوست 

 كاهش بینایی چشم، بروز بیماری دیابت، ایجاد سنگ كلیه و آماس آپاندیس

 ایجاد احساس افسردگی پس از افزایش مصرف قند و سپس افت آن در خون

 

انجیـر:

 قبل از اینكه شكر به‌عنوان ماده شیرین‌كننده شناخته شود از انجیر به‌عنوان شیرین‌كننده استفاده می‌كردند. انجیر حاوی بیش از 50% قند می‌باشد.

از انجیر به‌عنوان یك ماده ملین و مسهل طبیعی استفاده می‌كنند. انجیر حاوی آهن فراوان می‌باشد. انجیر را می‌توان به صورت پخته شده مصرف نمود و هم‌چنین می‌توان انجیر خشك را خیسانده و سپس مصرف نمود.

 

عــسل:

 عسل از مواد غذایی می‌باشد كه حاوی برخی مواد مغذی می‌باشد. عسل از شكر سفید شیرین‌تر است بنابراین هنگام جایگزین نمودن عسل به جای شكر در غذاها، مراقب این نكته باشید.

برای شیرین كردن انواع سس‌ها و نوشیدنی‌ها می‌توانید از عسل استفاده نمایید. سعی كنید در پخت و پز از عسل استفاده نكنید زیرا حرارت سبب ایجاد تركیبات سمی در عسل می‌شود.

 

میوه‌ها:

 می‌توان از میوه‌ها با كمی تفت دادن در روغن زیتون همراه با انواع مغزها از قبیل گردو، بادام، فندق و هم‌چنین همراه با آناناس، به‌عنوان دسر استفاده كرد.

 

آلو بخارا و سیب:

 آلوبخارا و انواع سیب (زرد، قرمز و سبز) بسیار مناسب برای اضافه كردن رنگ، بافت و مزه به انواع دسرها و سالادها می‌باشند.

 

خرما:

 خرما حاوی بیش از 60 درصد قند می‌باشد و خرمای خشك حاوی قند بیشتری می‌باشد زیرا رطوبت آن از بین رفته و حاوی قند فراوان‌تری است. شهد خرما هم گزینه مناسبی می‌باشد. می‌توانید از آن در پخت و پز نیز استفاده نمایید.

شهد خرما بسیار شیرین‌تر از شكر سفید و یا شكر قهوه‌ای می‌باشد بنابراین به جای استفاده از یك فنجان شكر می‌توانید از نصف فنجان شهد خرما استفاده كنید.

 

كشمش:

 كشمش نیز یكی از موادی است كه می‌توان از آن به‌عنوان یك شیرین‌كننده طبیعی استفاده كرد. كشمش را می‌توان به صورت پخته شده نیز مصرف نمود.

برچسب ها: افزایش وزن و چاقی، سیستم ایمنی بدن، پوسیدگی دندان‌ها، عــسل تعداد بازديد: 536 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز