Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 13:47

9
بهمن
اگر می‌‌خواهید در رژیم شكست نخورید...

اگر می‌‌خواهید در رژیم شكست نخورید...

اگر می‌‌خواهید در رژیم شكست نخورید...

1- هر چه می‌‌خورید را یادداشت كنید

برای 5 روز تا یك هفته، هر آنچه می‌خورید و می‌آشامید را یادداشت كنید. اینكه چه می‌‌خورید، چه وقت آن را می‌خورید، چقدر می‌‌خورید و به همراه چه كسی می‌خورید، پرسش‌هایی مهم هستند كه باید به آنها پاسخ دهید. بیشتر مردم در آخر روز نمی‌توانند همه‌ آن چیزهایی كه خورده‌اند را به یاد بیاورند و همیشه مقداری از آن را جا می‌اندازند. با خودتان صادق باشید. لازم نیست كه دیگران لیست غذاهایی كه خورده‌اید را ببینند. این یك مسأله خصوصی است. بسیاری از افراد می‌گویند كه چیزی نمی‌خورده‌اند، چون می‌دانستند كه مجبورند آن را یادداشت كنند.
فایده‌ بزرگ نوشتن آنچه می‌‌خورید، این است كه متوجه می‌شوید چقدر خورده‌اید و كجا زیاده‌روی كرده‌اید كه باید آن را از رژیم غذایی‌تان حذف كنید.

2- خیلی كم غذا نخورید

رژیم‌هایی كه كالری اندكی دارند، در كوتاه مدت باعث كاهش وزن می‌شوند؛ ولی، در طولانی مدت حفظ آنها مشكل است. شما به تدریج خسته، عصبی و تحریك‌پذیر خواهید شد و برای انجام كارهایتان انرژی نخواهید داشت. دیگران هم دیگر خوششان نمی‌آید با شما غذا بخورند، چرا كه شما كمابیش همه‌ انواع مواد‌ غذایی كه آنها می‌خورند را نمی‌خورید و برای همه‌ غذاها منع مصرف دارید.

3- نه پر خوری كنید و نه خیلی كم غذا بخورید

صبحانه مهم‌ترین وعده‌ غذایی است و كسانی كه این وعده‌ غذایی را سرسری می‌گیرند، در آخر روز با وعده‌های سنگین پر خوری می‌كنند و كمتر به غذاهای سالم روی می‌آورند. دست كم 3 وعده غذا در روز بخورید. در واقع، شما باید مقدار غذای مصرفی خود را بین 6 وعده تقسیم كنید. این كار متابولیسم را فعال می‌‌كند و قند خون را بالا نگه می‌دارد و بنابراین، شما احساس گرسنگی نخواهید كرد.

4- غذاهای تازه بخورید

غذاهای فرآوری شده، كنسروها و فست فودها سریع آماده می‌شوند؛ ولی، كالری بیشتر و ارزش غذایی كمتری دارند. انجمن رژیم آمریكا، مصرف دست كم 3 تا 5 وعده میوه و سبزی را در هر روز توصیه می‌كند. اگر نمی‌توانید هر روز برای درست كردن این نوع غذاها وقت صرف كنید، برای چند روز یكجا درست كنید.
برای مثال، در كاسه‌ای بزرگ مقداری میوه و سبزی تازه خرد كنید و در یخچال بگذارید و تا دو یا سه روز از آنها استفاده كنید. به این ترتیب، بدون اینكه هر روز وقت صرف كنید، از میوه و سبزی بهره خواهید برد.

5- آب و مایعات فراوان بنوشید

بیش از بقیه‌ نوشیدنی‌ها آب بنوشید. ما روزانه به 8 تا 12 لیوان آب نیاز داریم. به بیان دیگر باید آن مقدار آب بنوشیم كه ادرارمان شفاف و روشن باشد. نوشیدن آب فراوان، سموم را از بدن خارج می‌كند و پوست شما نیز درخشندگی‌ خود را باز خواهد یافت.

6- ورزش كنید، كمتر بخورید

ورزش و رژیم‌ غذایی دو جزو جدا نشدنی از رژیم كاهش وزن هستند؛ ولی، حتما می‌‌خواهید بگویید، نمی‌توانید ورزش كنید، چون وقت ندارید.
وقتی به خانه می‌رسید، آنقدر خسته‌اید كه ... و بهانه‌هایی از این قبیل؛ ولی، در عوض از خودتان بپرسید وقتی كه اضافه وزنم كم شود، از انجام چه كارهایی لذت خواهم برد كه پیش از آن نمی‌توانسته‌ام انجام دهم؟ كدام لباس‌ها را می‌توانم بپوشم و كلسترول خونم چقدر پایین‌تر خواهد آمد؟
پاسخ به این پرسش‌ها انگیزه‌ای خواهد شد برای تحمل سختی‌های ورزش كردن و رعایت رژیم غذایی مناسب. مهم این است كه شما رژیم غذایی و الگوی ورزشی درستی را دنبال كنید كه بتوانید همیشه و به طور پیوسته از آنها پیروی كنید.

برچسب ها: غذاهای سالم، احساس گرسنگی، رژیم آمریكا، عصبی، كم غذا تعداد بازديد: 591 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز