Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 21:22

6
دی
با رژيم پرفيبر، كمتر غذا بخوريد

با رژيم پرفيبر، كمتر غذا بخوريد

هرگز یكباره به سمت یك رژیم غذایی پر فیبر نروید بلكه به بدنتان فرصت دهید تا به این رِژیم عادت كند. برای همین به تدریج غذاهای پر فیبر را در رژیم غذایی‌تان وارد كنید و یادتان باشد كه آب فراوانی بنوشید.

آذین صحابی

 

 

وجود فیبر در رژیم غذایی بسیار مهم است، چرا كه به پایین آوردن سطوح كلسترول خون كمك می‌كند و باعث می‌شود فرآیند هضم غذا آسان‌تر صورت گیرد. فیبرها خطر بروز سرطان روده را نیز كاهش می‌دهند و باعث می‌شوند كه معده فوراً از غذا پر شود و دیگر غذاهای پركالری را روانه معده نكنیم و به این ترتیب، با القای حس سیری به ما كمك می‌كند، كمتر غذا بخوریم تا لاغر شویم. افزون بر این مصرف غذاهای حاوی فیبر به تنظیم قند خون هم كمك می‌كند.

در اینجا فهرستی از غذاهایی كه دارای فیبر فراوان هستند را می‌خوانید 

میوه‌های پر فیبر

سیب، گریپ فروت، موز، میوه‌های خشك شده، گلابی و آلو خشك.  

سبزی‌های پر فیبر

آواكادو، هویج، ذرت، نخود، كلم، سیب‌زمینی، اسفناج، لوبیای قرمز، عدس و دانه‌های سویا. 

غلات

برنج، جوی دوسر و سبوس. 

با استفاده از این موادغذایی می‌توان غذاهای متنوع درست كرد كه انواع سالادها و نان‌های غلات كامل از این دسته‌اند. همچنین دقت كنید كه میوه‌ها را با پوست بخورید، چرا كه پوست میوه منبع اصلی فیبر آن است.
كاهش وزن یكی از پیامدهای طبیعی پیروی از یك رژیم غذایی پرفیبر است، چرا كه معده را با مواد غذایی كم كالری پر می‌كند و اجازه نمی‌دهد كه پرخوری كنیم. اگر میزان كالری‌های دریافتی بدن كاهش یابد، وزن نیز به تبع آن كاهش خواهد یافت. 

هنگام پیروی از رژیم به این نكات دقت كنید

 هرگز یكباره  به سمت یك رژیم غذایی پر فیبر نروید بلكه به بدنتان فرصت دهید تا به این رِژیم عادت كند. برای همین به تدریج غذاهای پر فیبر را در رژیم غذایی‌تان وارد كنید و یادتان باشد كه آب فراوانی بنوشید. در ضمن لازم است میزان فیبر دریافتی‌تان را هم حساب كنید و هر روز ثبت كنید كه چه میزان غذای حاوی فیبر خورده‌اید، چرا كه مصرف بیش از اندازه فیبر هم مشكلاتی به همراه می‌آورد كه اسهال و درد شكم از آن جمله است. 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، فیبر و کاهش وزن، غلات، میوه‌های پر فیبر، سبزی‌های پر فیبر تعداد بازديد: 742 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز