Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 26 مرداد 1397 - 17:24

مبانی تغذيه

بازدید: 37167

  • نکات تغذیه ای برای زندگی سالم

    نکات تغذیه ای برای زندگی سالم

    تحقیقات مرتبط با بیماری های تنفسی نشان داد که بین مصرف مواد غذایی آماده و فست فود و افزایش احتمال آسم، خس خس، و چندین نوع آلرژی ارتباط وجود دارد.

  • نسخه خوراکی برای مجردهای ایران

    نسخه خوراکی برای مجردهای ایران

    مسکن، شغل و تأهل، هر یک به دلایلی اضلاع مشکلات مجردها را تشکیل می‌دهند. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که سلامت مجردها را تحت الشعاع قرار می دهد به تغذیه و عادت‌های غذایی مجردها بازمی‌گردد.

  • تغذیه در روز‌های گرم تابستان

    تغذیه در روز‌های گرم تابستان

    آیا تغذیه در تابستان تفاوتی با سایر فصول دارد؟ تغذیه در تابستان تفاوت فاحشی با سایر فصول دارد و این تفاوت می‌تواند اثرات قابل توجهی بر سلامت افراد بجا بگذارد.

  • رعایت اصول بهداشتی و تغذیه ای در استفاده از ظروف مسی

    رعایت اصول بهداشتی و تغذیه ای در استفاده از ظروف مسی

    بهترین ظروف برای طبع ماد غذایی، ظروف مقاوم به حرارت هستند که به هیچ وجه مواد سمی را به مواد غذایی در حال پخت وارد نمی‌کنند مانند ظروف شیشه‌ای و پیرکس.

  • سبزیجات یا غذای مغز؟

    سبزیجات یا غذای مغز؟

    ترکیبات گیاهی می‌توانند عملکرد مغز را در افراد مسن افزایش دهند. ترکیبات گیاهی دارای لوتیئن و گزانتین هستند که در سلامت چشم و سلامت شناختی افراد سالمند دخیل هستند.

  • اثر شگفت آور ویتامین D در پیشگیری از سرطان سینه

    اثر شگفت آور ویتامین D در پیشگیری از سرطان سینه

    ویتامین D برای داشتن یک سیستم ایمنی پرقدرت ضروری است، به بیان دیگر این ویتامین عملکرد ایمنی اکتسابی را بهبود می‌بخشد و از پیشرفت بیماری‌های خودایمنی جلوگیری می‌کند.

  • پلاستیک ها را بیشتر بشناسیم

    پلاستیک ها را بیشتر بشناسیم

    بعد از جنگ جهانی دوم، استفاده از مواد پلاستیکی بطور معمول در صنایع بسته بندی رواج پیدا کرد و امروزه کاربرد آنها در این امر از نظر میزان مصرف در درجه اول اهمیت قرار دارد.

  • در طول روز، چقدر میوه بخوریم؟

    در طول روز، چقدر میوه بخوریم؟

    بدون شک نمی‌توان از اهمیت میوه در رژیم غذایی چشم پوشی کرد. یک برنامه غذایی که در آن جایگاه ویژه ای برای میوه در نظر گرفته شده باشد، می‌تواند خطر بروز برخی از بیماری‌ها را کاهش دهد.

  • دستور چند خوراکی مناسب فصل گرما

    دستور چند خوراکی مناسب فصل گرما

    بهترین خوردنی های مناسب هر فصل، با میوه های مناسب آن فصل تهیه می شود. در این مقاله چند دستور خوراکی که با میوه های فصل گرما تهیه می شود را می خوانید

  • دانستنی های جالب تغذیه ای

    دانستنی های جالب تغذیه ای

    انجمن قلب آمریکا توصیه می کند دریافت پروتئین از منابع غذایی از قبیل ماهی و تخم مرغ ریسک نارسایی قلبی را کاهش می دهد. البته تایید مطلب فوق در حال بررسی و مطالعات بیشتر است.

  • آشنایی با ظروف بسته بندی

    آشنایی با ظروف بسته بندی

    در دو مقاله قبلی به اهمیت بسته بندی و ترکیبات مختلف بکار رفته در آن اشاره نمودیم. در اینجا بحث را با سایر ترکیبات مختلف مورد استفاده در بسته بندی و معایب و مزیت‌های آنها ادامه می دهیم.

  • فولات را بیشتر بشناسیم

    فولات را بیشتر بشناسیم

    اسید فولیک یکی از ویتامین‌های مهم است که از جمله ویتامین‌های گروه B می‌باشد. کمبود فولات می‌تواند باعث بروز کم‌خونی و همچنین تولد نوزادان با نقص لوله عصبی شود.

فیلم روز
تصویر روز