Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 14:55

مبانی تغذيه

بازدید: 47405

  • تأثیر لبنیات بر سلامت پوست (قسمت سوم)

    تأثیر لبنیات بر سلامت پوست (قسمت سوم)

    با تک‌خوری‌ها و بدخوری ها احتمال عدم دریافت ترکیبات مهم و اثربخش افزایش می‌یابد که منجر به شلی و از دست رفتن حالت کشسانی و خشکی پوست و تغییر رنگ آن به‌طرف رنگ سربی و خاکستری می‌شود.

  • بشقاب من

    بشقاب من

    نمونه بشقاب سالم را که در شماره‌های پیشین به آن پرداختیم، در این شماره با مدل دیگری نشان داده‌ایم. در این‌ نمونه، به‌طرزهوشمندانه‌ای سهم مورد نیاز روزانه پروتئین، غلات، سبزیجات و لبنیات در نظر گرفته‌شده است.

  • تغذیه آنلاین

    تغذیه آنلاین

    مطالعه جدید در دانشگاه فنلاند نشان می‌دهد که مصرف متوسط کلسترول در رژیم غذایی یا مصرف یک تخم‌مرغ در روز، افزایش خطر سکته مغزی را به دنبال نخواهد داشت.

  • مقدار اسید فولیک در مواد غذایی مختلف

    مقدار اسید فولیک در مواد غذایی مختلف

    فولیک اسید که به نام‌های فولات یا ویتامین B9 نیز خوانده می‌شود، برای بسیاری از اعمال بدن از جمله سلامتی سیستم عصبی، خون و یاخته‌ها حیاتی و اساسی است.

  • ردیابی پاسخ های ایمنی به غذا با استفاده از Chips

    ردیابی پاسخ های ایمنی به غذا با استفاده از Chips

    در تلاش برای مدل‌سازی فرایندهای پیچیده‌ای که در بدن انسان انجام می‌شود، محققان آغاز به توسعه "organs-on-chips" نموده‌اند که ریه‌ها و روده‌ها را بر روی دستگاه‌های میکروفلوئیدی بازتولید می‌کنند.

  • علل کمبود ویتامین B12 (قسمت سوم)

    علل کمبود ویتامین B12 (قسمت سوم)

    تنها ویتامین محلول در آبی که به میزان قابل قبولی در بدن ما ذخیره می‌شود، ویتامین B12 می‌باشد. ویتامینی که به تقسیم سلولی کمک کرده و سبب فعالیت اسیدفولیک می‌شود.

  • تغذیه و سلامت مثانه

    تغذیه و سلامت مثانه

    کپسایسین در جداره گوشتی فلفل چیلی یافت می‌شود نه در دانه آن. این بخش از فلفل چیلی در درمان سندروم درد لگنی که معمولاً از علائم مثانه پرکار می‌باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • آیا میوه های شیرین تابستانی باعث چاقی می شود؟

    آیا میوه های شیرین تابستانی باعث چاقی می شود؟

    دریافت روزانه میوه‌ها به دلیل فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی به خصوص پتاسیم و فسفر بسیار حائز اهمیت است، اما نکته قابل توجه این‌که هر صد گرم میوه معادل ۶۰ کالری انرژی دارد.

  • با این روش پاستا بخورید تا چاق نشوید!

    با این روش پاستا بخورید تا چاق نشوید!

    در این مطلب به راهکار‌هایی برای این که بتوانید به راحتی پاستا بخورید و وزن‌تان هم اضافه نشود، اشاره می‌کنیم.به تمام فراورده‌های خمیری حاصل از آرد گندم مانند ماکارونی، اسپاگتی، ورمیشل، لازانیا و نودل، پاستا می‌گویند.

  • آفلاتوکسین را بیشتر بشناسیم

    آفلاتوکسین را بیشتر بشناسیم

    در این مقاله خواهیم خواند که برای جلوگیری از ابتلا به آفلاتوکسین چه‌کاری باید انجام داد و خطر ابتلا به علائم ایجادشده (مانند آلرژی و خستگی) را چگونه می‌توان کاهش داد؟

  • چرا خوردن خربزه و عسل با هم خطرناک است؟

    چرا خوردن خربزه و عسل با هم خطرناک است؟

    یک متخصص طب ایرانی، با بیان اینکه طبق نظر حکمای این طب، مواد غذایی باید با مصلحات‌شان مصرف شوند، گفت: مصرف همزمان برخی مواد غذایی مانند خربزه و عسل می‌تواند باعث دل درد و آسیب به بدن شود.

  • تغذیه دلچسب تابستانی

    تغذیه دلچسب تابستانی

    مصرف هله‌هوله‌های چرب و شور یا شیرین بخصوص توسط کودکان و نوجوانان در اوقات تعطیلی مدارس یا دانشگاه و فراغت بیشتر این گروه سنی که به‌طورمعمول موجب پرخوری، بدخوری و ریزه‌خواری می‌شود.

فیلم روز
تصویر روز