Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 10:25

مبانی تغذيه

بازدید: 45154

  • تغذیه آنلاین

    تغذیه آنلاین

    تحقیقات اخیر نشان می‌دهد مصرف نوشیدنی‌های قندی، گازدار و حاوی کافئین هنگامی‌که در آب‌وهوای گرم ورزش می‌نمایید، باعث افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های کلیوی می‌شود.

  • مواد غذایی که انرژی بدنتان را چند برابر می کند

    مواد غذایی که انرژی بدنتان را چند برابر می کند

    چند ماده غذایی بسیار مفید را برای افزایش انرژی به شما معرفی خواهیم کرد. احتمالاً تا به حال برایتان پیش آمده است که ناگهان، در وسط یک جلسه، به سختی توانسته‌اید چشم‌هایتان را باز نگه دارید.

  • رازهای نهفته در دانه های آجیل

    رازهای نهفته در دانه های آجیل

    آجیل جزو بهترین منابع پروتئین‌های گیاهی است. براساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، یک رژیم غذایی غنی از آجیل می‌تواند به جلوگیری از عوامل خطر مانند التهاب، برای برخی بیماری‌های مزمن کمک کند.

  • مقادیر ویتامین B6 موجود در 100 گرم مواد غذایی

    مقادیر ویتامین B6 موجود در 100 گرم مواد غذایی

    علائم کمبود ویتامین B6 شامل آنمی هیپوکرومیک و میکروستیک، تشنج، درماتیت سبورئیک، گیجی و افسردگی می‌باشند. خانم‌های باردار، الکلی‌ها و افراد مسن درخطر کمبود ثانویه ویتامین B6 می‌باشند.

  • ارتباط دیابت با کمبود ویتامین D

    ارتباط دیابت با کمبود ویتامین D

    ویتامین D ویتامین نور خورشید است، این نام به‌این‌علت است که مواجهه متوسط با نور خورشید از طریق تابش اشعه ماوراءبنفش به پوست باعث تشکیل ویتامین D در بدن می‌شود.

  • عملکرد چربی ها زیر ذره بین تغذیه

    عملکرد چربی ها زیر ذره بین تغذیه

    در راستای اتهام زدایی از چربی‌ها طی دو مقاله پیشین به نقش و اهمیت این گروه مهم پرداختیم. در این مقاله به یکسری از سوالاتی که معمولاً در خصوص چربی‌ها برای افراد پیش می‌آید پاسخ داده‌ایم.

  • باورهای نادرست درباره تخم مرغ

    باورهای نادرست درباره تخم مرغ

    درست است که چربی و کلسترول زرده‌ تخم‌مرغ بیشتر از سفیده‌ آن است، اما همه انواع چربی مضر نیستند و کلسترول‌های به اصطلاح مفید همیشه باعث افزایش کلسترول‌های مضر خون نمی‌شوند.

  • خواص اعجاب آور سرکه بالزامیک

    خواص اعجاب آور سرکه بالزامیک

    بهار، فصل سالادهای رنگارنگ است. فصل آمدن میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ به بازار. به همین بهانه، بخشی از خواص سرکه بالزامیک را با شما در میان می‌گذاریم.

  • نقش برچسب های غذایی در ارتقاء سلامت

    نقش برچسب های غذایی در ارتقاء سلامت

    وقتی یک محصول ادعای بدون کالری بودن دارد به آن معنا نیست که از خوردن آن محصول هیچ کالری‌ای به دست نمی‌آید و میزان کالری آن صفر است!!

  • چرا گیاهخواری برای بدن مفید است؟

    چرا گیاهخواری برای بدن مفید است؟

    دلایل مثبت زیادی برای گیاه‌خواری وجود دارد. افزایش کیفیت زندگی، بهبود شرایط جسمانی، مقابله با خشونت علیه حیوانات و کاهش هزینه‌های مالی، از جمله مواردی هستند که اشخاص مختلف به گیاه‌خواری روی می‌آورد.

  • روزه داری در گروه های خاص

    روزه داری در گروه های خاص

    با فرارسیدن ماه پربرکت رمضان، ضمن آرزوی سلامتی برای هم‌وطنانمان در این ماه لازم دیدیم یک سری توصیه‌هایی را در خصوص آداب غذایی و گروه‌های متفاوت جامعه به سمع و نظر خوانندگان گرامی برسانیم.

  • چگونه یک کباب خوشمزه و کم کالری درست کنیم؟

    چگونه یک کباب خوشمزه و کم کالری درست کنیم؟

    برای این که در هنگام پخت کباب علاوه بر این که لذت کافی ببرید، بتوانید به فکر سلامتی خود نیز باشید چند توصیه از کارشناسان تغذیه را در این مطلب به شما ارائه خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

فیلم روز
تصویر روز