Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 5 اردیبهشت 1396 - 22:56

مبانی تغذيه

بازدید: 27076

  • تغذیه در کنترل و پیشگیری از بیماری خاموش

    تغذیه در کنترل و پیشگیری از بیماری خاموش

    در پی پوکی استخوان قدرت استخوان کاهش یافته و شکننده می‌شود. این شکنندگی موجب می شود که احتمال بروز شکستگی در آن بیشتر گردد. پوکی استخوان معمولاٌ بتدریج پیشرفت می‌کند و هیچ علامتی، بروز نمی‌دهد.

  • خانه تکانی ریه با جارویی به نام آنتی اکسیدان

    خانه تکانی ریه با جارویی به نام آنتی اکسیدان

    شواهد نشان می‌دهند كه ملاحظات تغذیه‌ای در بهبود آسم موثرند و مصرف منظم سبزی‌ها و میوه‌ها به كاهش خطر سرطان ریه كمك می‌كند. مواد غذایی مفید برای ریه را در زیر می‌خوانید.

  • چالش های تغذیه جوانان

    چالش های تغذیه جوانان

    از دست دادن شدید وزن، کمبود رشد، بی‌اشتهایی، اجتناب از غذا خوردن و گرایش به مصرف غذاهایی با تركیبات غیرمعمول از علائم هشدار دهنده اختلالات خوردن هستند.

  • خام گیاه خواری چیست؟

    خام گیاه خواری چیست؟

    انسان ها در مناطق مختلف جهان در طول سالیان دراز تمایل به استفاده از منابع گیاهی و فراورده‌های حاصل از آن داشته‌اند. امروز گیاه خواری و خام گیاه خواری به عنوان یک نوع الگوی رژیم غذایی طرفداران زیادی در دنیا دارد.

  •  کنترل استرس و اضطراب با تغذیه مناسب

     کنترل استرس و اضطراب با تغذیه مناسب

    همه ما در زندگی روزمره خود استرس و اضطراب را در مواجه با شرایط ناگهانی یا سخت  تجربه کرده‌ایم. عدم تعادل هورمون‌های تیروییدی و جنسی مانند استروژن و تستسترون می‌تواند اضطراب را تحریک کند.

  • فیبر، ماده ای حیاتی

    فیبر، ماده ای حیاتی

    در رژیم غذایی درصد بسیاری از مردم، به اندازه کافی فیبر وجود ندارد و بدتر اینکه اکثر ما حتی نمی‌دانیم که در روز چقدر به این ماده مغذی و مفید نیاز داریم.

  • گیاهانی برای عملکرد بهتر مغز

    گیاهانی برای عملکرد بهتر مغز

    اگر دوست دارید به باشگاه افراد باهوش بپیوندید، باید کارایی و عملکرد مغزتان را به روش‌های گوناگون بهبود ببخشید. برخی از غذاها به افزایش حافظه کمک می‌کنند.

  • اختلالات تغذیه ای در ورزشکاران

    اختلالات تغذیه ای در ورزشکاران

    اختلال‌های خوردن یکی از عوامل نگران­ کننده سلامت عمومی با شیوع رو به افرایش است.

  • تغذیه مناسب قبل از کنکور و امتحانات

    تغذیه مناسب قبل از کنکور و امتحانات

    وعده غذایی قبل از کنکور و امتحانات مثل صبحانه و وعده غذایی قبل از امتحان، به کیفیت عملکرد مغز در مدت امتحان و کنترل استرس مربوط به آن کمک زیادی می‌کند.

  • اهمیت مصرف صبحانه

    اهمیت مصرف صبحانه

    صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی به حساب می‌آید و كسانی كه این وعده غذایی را در برنامه روزانه خود می‌گنجانند، از سلامت بیشتری در طول زندگی خود برخوردار هستند.

  • بهترین خوراکی های بهاری

    بهترین خوراکی های بهاری

    مصرف هوشمندانه غذا، سلامت روح و جسم فرد را تأمین می‌کند. با مواد خوراکی زیر در فصل بهار می‌توانید به خود در مناسب نگهداشتن وضعیت جسمانی و روحی‌تان کمک کنید.

  • سیستم دفاعی را تقویت کنیم

    سیستم دفاعی را تقویت کنیم

    سیستم ایمنی بدن از ساختارهای دفاعی متعددی تشكیل شده است كه بدن را در برابر باكتری‌ها، ویروس‌ها و مواد محركی كه به بدن حمله می‌كنند، محافظت می‌نماید. تغذیه در تقویت ایمنی موثر است.

فیلم روز
تصویر روز