Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 2 شهریور 1396 - 11:29

مبانی تغذيه

بازدید: 29786

  • علت گرایش نوجوانان بسوی غذای ناسالم چیست؟

    علت گرایش نوجوانان بسوی غذای ناسالم چیست؟

    در این مقاله به مضرات رژیم‌های لاغری غلط که در بین دختران نوجوان بسیار شایع است می‌پردازیم و اشکالات و لطماتی را که به سلامت آنان وارد می‌سازد مورد بحث قرار می‌دهیم.

  • چه زمانی باید به مشاور تغذیه مراجعه کنیم؟

    چه زمانی باید به مشاور تغذیه مراجعه کنیم؟

    فقط افراد دچار اضافه وزن یا افراد لاغر نباید به مشاور تغذیه مراجعه نمایند، بلکه افراد دیگر در دوران‌های خاص زندگی و همچنین بیماران هم نیاز به برنامه‌ریزی‌های غذایی دقیق دارند.

  • محصولات تراریختــه، فرصــت یا تهدیـــد!

    محصولات تراریختــه، فرصــت یا تهدیـــد!

    از سال 1994 که اولین محصول تراریخته تولید شد تصور عمومی بر آن بود که این محصولات تنها باعث کاهش تولید زباله می شوند، اما با پیشرفت بیشتر این علم جنبه های بیشتری از آن مشخص شد که قصد داریم به بیان این خصوصیات بپردازیم.

  • طعم دهنده های جایگزین نمك

    طعم دهنده های جایگزین نمك

    مطمئن شوید كه سبزی‌های خشكِ مورد استفاده، خیلی قدیمی نباشند؛ همچنین آنها را در ظروف تاریك و دربسته نگهدارید؛ زیرا هوا و نور هر دو سبب كهنه شدن سریع سبزی‌ها می‌گردند.

  • بایدها و نبایدهای شیر خشک

    بایدها و نبایدهای شیر خشک

    شير مادر بهترين گزينه براي تغذيه نوزاد است، تركيبات آن با هر كودكي هماهنگ است و تمام مواد مغذي مورد نياز نوزاد را تا سن 4تا 6ماهگي دارد، شير مادر مي‌تواند از بروز برخي بيماري‌ها در كودك جلوگيري كند.

  • اختلالات تغذیه ای ناشی از کمبود نور آفتاب

    اختلالات تغذیه ای ناشی از کمبود نور آفتاب

    قرار گرفتن در معرض نور آفتاب موجب پیشگیری از چاقی می‌‌شود. نور آفتاب علاوه بر ویتامین D3 ماده‌ای شیمیایی به نام نیتریک اکساید (NO) را در بدن تقویت می‌‌کند.

  • گیاهخواران مراقب کمبودهای غذایی باشند!

    گیاهخواران مراقب کمبودهای غذایی باشند!

    افراد در حال رشد و زنان باردار گیاهخوار، باید با دقت به برنامه غذایی خود توجه نمایند. چون از معایب این رژیم می‌تواند دریافت ناکافی پروتئین‌ها و کلسیم باشد.

  • روش های كاهش میزان نمك مصرفی در پخت غذاها

    روش های كاهش میزان نمك مصرفی در پخت غذاها

    با كاهش دریافت نمك، جوانه‌های چشایی به سرعت با رژیم كم نمك تطبیق داده می‌شوند و فرد ناگهان متوجه سایر طعم‌هایی خواهد شد كه قبلاً با افزودن نمكِ فراوان، پنهان شده بودند.

  • عوارض دریافت زیاد نمك برای بدن انسان

    عوارض دریافت زیاد نمك برای بدن انسان

    دریافت زیاد نمك (سدیم) سبب افزایش مقدار آب بدن می‌شود، این امر باعث وارد آمدن فشار بر روی وریدها شده و منجر به افزایش فشارخون (هیپرتانسیون) می‌گردد.

  • تغذیه در تابستان

    تغذیه در تابستان

    اگر چه گرمازدگی به اندازه سکته گرمایی خطر آفرین نمی‌باشد، اما نباید از کنار آن به سادگی گذشت زیرا اگر گرمازدگی پیشرفت کند منجر به سکته گرمایی می‌شود.

  • همه چیز درباره نمک

    همه چیز درباره نمک

    در صورت دریافت بیشتر نمك (و در نتیجه ورود مقدار بیشتر سدیم به خون)، بدن به مایعات بیشتری برای رقیق كردن میزان سدیم اضافی نیاز پیدا می‌كند؛ به عبارت دیگر شخص احساس تشنگی خواهدكرد.

  • شایعات تغذیه ای را باور نکنیم

    شایعات تغذیه ای را باور نکنیم

    شایعات زیادی در حوزه تغذیه وجود دارد که با وجود فضاهای مجازی گسترش یافته و ممکن است این شایعات موجب شود مردم از رژیم غذایی خاصی تبعیت کرده و مشکلاتی برای آنها ایجاد شود. بنابراین سعی داریم تا برخی از این شایعات را مطرح کنیم تا مردم آگاه شوند.

فیلم روز
تصویر روز