Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 5 اسفند 1396 - 17:26

مبانی تغذيه

بازدید: 34775

  • چگونه اشتهای خود را کنترل کنیم؟

    چگونه اشتهای خود را کنترل کنیم؟

    هر قدر بتوانید اشتهای خود را کنترل کرده و بیش از حد لازم غذا مصرف نکنید، وزن تان کمتر شده و تناسب اندام بهتری خواهید داشت. اشتها به طور کلی یک پدیده روانشناختی و فیزیکی است.

  • نوشیدن آب گرم، سلامت را تضمین می کند

    نوشیدن آب گرم، سلامت را تضمین می کند

    مصرف منظم آب ولرم به ویژه صبح ناشتا، باعث ترمیم بافت های بدن، افزایش قدرت دستگاه گوارش، بهبود نرخ سوخت و ساز و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود. این مقاله را بخوانید.

  • دانستنی هایی در مورد تغذیه سالم

    دانستنی هایی در مورد تغذیه سالم

    افزایش استفاده از آنتی‌اکسیدانت در کاهش دیابت نوع 2 بسیار موثر است. پزشکان آنتی‌اکسیدان‌های قوی را این‌گونه نام می‌برند: شکلات تلخ، چای، فندق، گردو، ‌آلو و انواع توت‌ها.

  • ارزیابی میزان نمك در غذاها

    ارزیابی میزان نمك در غذاها

    فهرست زیر، راهنمای خوبی است برای غذاهایی كه انتظار می‌رود مقدار زیادی نمك داشته باشند. همیشه باید برای آگاهی از میزان نمك (سدیم) مواد غذایی، برچسب‌های غذایی را ملاحظه نمود.

  • تفاوت های بین خوراکی های پخته و خام

    تفاوت های بین خوراکی های پخته و خام

    بنا به گفته کارشناسان تغذیه،" برخی از سبزیجات را وقتی خام مصرف کنید، مواد مغذی بیشتری به بدن تان می رساند اما برخی دیگر از سبزیجات وقتی پخته می شوند، این فواید را دارند."

  • روزانه چه مقدار کالری باید مصرف کنم؟

    روزانه چه مقدار کالری باید مصرف کنم؟

    مقدار کالری که شما در روز نیاز دارید به عوامل متعددی از جمله سن، اندازه، قد، جنسیت، سبک زندگی و سلامت عمومی و کلی شما بستگی دارد. در اینجا برخی از نکات کلیدی در باره مصرف روزانه کالری را ذکر نموده‌ایم.

  • پاستیل چقدر ارزش تغذیه ای دارد؟

    پاستیل چقدر ارزش تغذیه ای دارد؟

    پاستیل؛ اسنکی است که بعنوان بدون چربی، بدون مواد نگه دارنده و محتوی 100 درصد ویتامین سی با میوه های طبیعی برچسب می‌خورد و کاملا سالم به نظر می‌رسد! اما در واقع این گونه نیست.

  • بهترين غذا‌ها برای مغز

    بهترين غذا‌ها برای مغز

    فیبرها به دلیل کاهش سرعت جذب قند باعث بهبود عملکرد مغز می‌‌شوند.

  • غذاهایی برای افسردگی

    غذاهایی برای افسردگی

    عادات غذایی، وزن فرد و نوع مواد غذایی مصرفی در مقابله با افسردگی نقش مهمی دارد. زیرا کمبود بسیاری از مواد مغذی ممکن است باعث بروز افسردگی شود. در این مقاله بیشتر با این موضوع آشنا می‌شوید.

  • کافئین: انرژی زا یا چربی سوز یا اعتیاد آور!!!

    کافئین: انرژی زا یا چربی سوز یا اعتیاد آور!!!

    کافئین در معده و روده جذب می‌شود. سطوح خونی کافئین 60 – 45 دقیقه بعد از مصرف به اوج می‌رسد و تعدادی از پاسخ‌های فیزیولوژیکی در بدن را تحریک می‌کند.

  • خطر کاغذهای آلومینیومی

    خطر کاغذهای آلومینیومی

    در گذشته های دور، آشپزی اغلب در ظروف مسی صورت می گرفت. اما با گذشت زمان و صنعتی شدن جهان، مس جای خود را به آلومینیوم داد در این مقاله با خطرات فلز آلومینیوم برای سلامتی آشنا می‌شوید.

  • آشنایی با عدم تحمل لاکتوز

    آشنایی با عدم تحمل لاکتوز

    گاهی دیده می‌شود برخی از افراد با خوردن شیر و محصولات لبنی دچار مشکلات گوارشی می‌شوند. به این حالت عدم تحمل لاکتوز گفته می‌شود. برای آشنایی بیشتر، این مقاله را بخوانید.

فیلم روز
تصویر روز