Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 دی 1395 - 12:13

مبانی تغذيه

بازدید: 25853

  • رژیم غذایی شما تا چه اندازه سالم است؟

    رژیم غذایی شما تا چه اندازه سالم است؟

    پیشنهاد می‌کنیم شما هم روزانه مواد غذایی مصرفی خود را یادداشت نمایید و در پایان روز مشخص کنید که آیا از تمام گروه‌های غذایی به میزان کافی دریافت کرده‌اید یا نه؟

  • اولویت های تغذیه ای زنان کدامند؟

    اولویت های تغذیه ای زنان کدامند؟

    زنان باید در دوران‌های مختلف زندگی به تغذیه و انتخاب‌های غذایی خود توجه نمایند. کمبودهایی مانند کمبود آهن و تراکم پایین استخوانی در زنان شایع هستند و زنان باید بیشتر توجه نمایند.

  • تغذیه سالم در نوجوانی (2)

    تغذیه سالم در نوجوانی (2)

    نوجوانی یکی از دوران‌های مهم زندگی است که تغذیه این دوران بر روی رشد و یادگیری نوجوان خیلی موثر است. در اینجا با مواد مغذی مورد نیاز نوجوانی آشنا می‌شوید.

  • با اسامی سنتتیک ویتامین ها آشنا شویم

    با اسامی سنتتیک ویتامین ها آشنا شویم

    اگر می‌خواهید با اسامی سنتتیک ویتامین‌ها آشنا شوید، این مقاله را بخوانید. آگاهی با نام سنتتیک و آشنایی با مکمل‌های غذایی می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

  • تغذیه سالم در سنین نوجوانی و بلوغ (1)

    تغذیه سالم در سنین نوجوانی و بلوغ (1)

    تغذیه سالم در طی نوجوانی اهمیت زیادی دارد، زیرا تغییرات بدن در طی این زمان بر روی نیازهای تغذیه‌ای اثر می‌‌گذارد. این مقاله در مورد انرژی و مواد مغذی مورد نیاز نوجوانی است.

  • تغذیه سالم برای تندرستی

    تغذیه سالم برای تندرستی

    رعایت علم تغذیه در زندگی و سلامتی افراد اثر بسزایی دارد؛ برای آشنا شدن با تغذیه صحیح در اینجا تعدادی از مواد و نکات مصرف مواد غذایی را برایتان ذکر می‌نماییم.

  • باورهای غلط تغذیه ای

    باورهای غلط تغذیه ای

    اخیرا به دلیل گسترش دنیای مجازی و دسترسی آسان به مطالب گوناگون، مشاهده می‌شود كه در زمینه‌های مختلف از جمله تغذیه اطلاعات نادرستی رد و بدل می‌شود كه مغایرت با اصول علمی تغذیه دارد.

  • چگونه مواد معدنی بیشتر جذب بدن شوند؟

    چگونه مواد معدنی بیشتر جذب بدن شوند؟

    برای اینکه بیشتر مواد مغذی غذاها در بدن جذب شوند، باید نکاتی را رعایت نمود. برخی از غذاها باعث افزایش جذب مواد معدنی می‌شوند و برخی دیگر جذب مواد معدنی را کاهش می‌دهند.

  • فولات را بیشتر بشناسیم

    فولات را بیشتر بشناسیم

    اسید فولیک یکی از ویتامین‌های مهم است که از جمله ویتامین‌های گروه B می‌باشد. کمبود فولات می‌تواند باعث بروز کم‌خونی و همچنین تولد نوزادان با نقص لوله عصبی شود.

  • علائم شایع  كمبود ویتامین ها

    علائم شایع كمبود ویتامین ها

    کمبود هر یک از ویتامین‌ها می‌تواند نشانه‌ای داشته باشد. مثلا ویتامین C ممکن است باعث خونریزی لثه شود. در اینجا با علائم کمبودهای ویتامینی آشنا می‌شوید.

  • سم زدایی طبیعی کلیه

    سم زدایی طبیعی کلیه

    یکی از موثرترین راه‌های طبیعی برای پاکسازی کلیه و سم‌زدایی از کلیه‌ها، پیروی از تغذیه متعادل و یک برنامه غذایی مناسب می‌باشد که در این مقاله، شرح داده شده است.

  • در هوای آلوده چه بخوریم؟

    در هوای آلوده چه بخوریم؟

    پدیده آلودگی هوا که معمولا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت دیده می شود، شرایطی است که در آن گازهای آلوده کننده هوا ناشی از فعالیت کارخانجات، صنایع، وسایل نقلیه و ... بیشتر است.

فیلم روز
تصویر روز