Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 20 آذر 1396 - 09:03

مبانی تغذيه

بازدید: 32773

  • غذاهای خوب را احساس كنید

    غذاهای خوب را احساس كنید

    افراد گیاهخوار، شادتر هستند. دانشمندان پس از تحقیق و بررسی دریافتند آنهایی كه رژیم غذایی گیاهی دارند، كمتر دچار استرس، نگرانی و افسردگی می‌شوند و به‌طور كلی روحیه بهتری دارند.

  • درمان زخم ها با خوراکی ها

    درمان زخم ها با خوراکی ها

    همه ما هر از گاهی دچار سانحه و جراحت های سطحی و یا عمیق می‌شویم و در اینگونه مواقع به سراغ پزشک و مصرف داروهای شیمیایی می رویم و البته گاهی روند درمان هم بسیار طول می کشد.

  • چاقی و لاغری با رنگ ها

    چاقی و لاغری با رنگ ها

    آیا می‌دانید رنگ‌ها می‌توانند تاثیر بسزایی روی اشتها و در نتیجه چاق و لاغر شدن ما داشته باشند؟ رنگ‌ها حتی می‌توانند روی طعم غذا یا بویی که حس می‌کنیم اثر بگذارند.

  • بشقاب من: سالاد بلغور

    بشقاب من: سالاد بلغور

    در بشقاب من این ماه سالاد مقوی و ساده‌ای را درنظر گرفته‌ایم. در این بشقاب منبع پروتئینی تخم‌مرغ می‌باشد. منبع کربوهیدرات بلغور بوده که خاصیت فوق‌العاده‌ای جهت کاهش کلسترول خون دارد.

  • نقش ویتامین D در سلامت بدن

    نقش ویتامین D در سلامت بدن

    ویتامین D دارای فواید مختلفی همچون معالجه نرمی استخوان، مقابله با بیماری عروق محیطی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، جلوگیری از شکستگی استخوان و راشیتیسم، می باشد.

  • با خوردن چه مقدار از گروه گوشت ها 80 کالری دریافت می کنیم

    با خوردن چه مقدار از گروه گوشت ها 80 کالری دریافت می کنیم

    گروه گوشت‌ها یکی از گروه‌های اصلی مواد غذایی بوده که بخاطر تامین کردن منبع پروتئینی بدن از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشند. هر واحد این گروه که ما با مقیاس 80 کالری آن را برای شما بیان نموده‌ایم

  • پرتودهی مواد غذایی (قسمت اول)

    پرتودهی مواد غذایی (قسمت اول)

    تحقیقات در زمینه استفاده از اشعه یونیزه بلافاصله بعد از جنگ جهانی دوم آغاز گردید در آن زمان تصور می‌‌شد كه اشعه می‌‌تواند تكنیك بسیار مناسبی برای حفاظت از مواد غذایی باشد

  • روزانه چه مقدار کالری باید مصرف کنم؟

    روزانه چه مقدار کالری باید مصرف کنم؟

    مقدار کالری که شما در روز نیاز دارید به عوامل متعددی از جمله سن، اندازه، قد، جنسیت، سبک زندگی و سلامت عمومی و کلی شما بستگی دارد. در اینجا برخی از نکات کلیدی در باره مصرف روزانه کالری را ذکر نموده‌ایم.

  • معرفی بعضی افزودنی های مواد غذایی

    معرفی بعضی افزودنی های مواد غذایی

    در صورت امکان باید از غذاهای بدون رنگ استفاده شود. مورد استفاده رنگ‌ها غالباً در غذاهایی است که ارزش تغذیه‌ای چندانی ندارند و متأسفانه کودکان نیز خیلی از آنها استفاده می‌‌‌کنند.

  • خوراکی های ضدپیری

    خوراکی های ضدپیری

    جوان ماندن دغدغه بسیاری از ما است، به طوری که به سراغ ابزارهایی می‌رویم که ما را جوان نشان دهد و حتی برخی با مصرف قرص‌های مختلف در تلاشند تا خود را جوان نگه دارند.

  • شایعات تغذیه ای را باور نکنیم

    شایعات تغذیه ای را باور نکنیم

    شایعات زیادی در حوزه تغذیه وجود دارد که با وجود فضاهای مجازی گسترش یافته و ممکن است این شایعات موجب شود مردم از رژیم غذایی خاصی تبعیت کرده و مشکلاتی برای آنها ایجاد شود. بنابراین سعی داریم تا برخی از این شایعات را مطرح کنیم تا مردم آگاه شوند.

  • پاستیل چقدر ارزش تغذیه ای دارد؟

    پاستیل چقدر ارزش تغذیه ای دارد؟

    پاستیل؛ اسنکی است که بعنوان بدون چربی، بدون مواد نگه دارنده و محتوی 100 درصد ویتامین سی با میوه های طبیعی برچسب می‌خورد و کاملا سالم به نظر می‌رسد! اما در واقع این گونه نیست.

فیلم روز
تصویر روز