Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:18

31
فروردین
غذای سالم بخورید افسردگی نگیرید

غذای سالم بخورید افسردگی نگیرید

بهترین رژیم و برنامه‌ غذایی می‌تواند رژیم مدیترانه‌ای باشد که شامل آجیل‌ها، میوه‌ها، سبزی‌های مختلف، غلات و حبوبات و ماهی‌ها می‌باشد

براساس تحقیق وسیعی که در دانشگاه‌های معتبر انجام شده، خوردن غذاهای سالم که فاقد گوشت‌های فرآوری شده است می‌تواند به میزان قابل توجهی مانع افسردگی گردد.

البته همه می‌توانند به میزان متعادل و کم از همه مواد غذایی مصرف کنند، اما باید بیشترین مواد غذایی که در رژیم روزانه خود قرار می‌دهند شامل سبزیجات، میوه‌جات، آجیل‌ها و انواع ماهی باشد و تا حد امکان از غذاهای فوری یا همان فست‌فود و گوشت‌های فرآوری شده، مانند سوسیس و کالباس و انواع غذاهای آماده گوشتی پرهیز کنند.

بهترین رژیم و برنامه‌ غذایی می‌تواند رژیم مدیترانه‌ای باشد که شامل آجیل‌ها، میوه‌ها، سبزی‌های مختلف، غلات و حبوبات و ماهی‌ها می‌باشد. در طی تحقیقات انجام شده افرادی که بیشترین مصرف را در غذاهای ناسالم دارند، بیشتر در معرض افسردگی قرار می‌گیرند.

این نتیجه براساس تحقیقی که بر روی 15.000 نفر اسپانیایی در طول سال‌ها انجام شد، به دست آمد. برپایه همین گزارش افرادی که تقریبا از رژیم مدیترانه‌ای پیروی کرده‌اند 25 الی 30 درصد کمتر به عوارض افسردگی مبتلا شده بودند.

دانشمندان علت ارتباط رژیم مدیترانه‌ای و عدم بروز افسردگی را با وجود ویتامین، فولیک اسید و زینک (روی) قابل توجه در غذاهای مدیترانه‌ای مرتبط می‌دانند که همگی در سلامت مغز نقش اساسی بعهده دارند.

برچسب ها: افسردگی، درمان افسردگی، تغذیه مناسب، جلوگیری از افسردگی، تغذیه و بیماری ها، خوردن غذا، بیماری افسردگی تعداد بازديد: 1099 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز