Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:12

1
اردیبهشت
مصرف 6000 كالری در روز!

مصرف 6000 كالری در روز!

هدف از این بررسی مشاهده علائم بیماریزای بوجود آمده در اثرمصرف زیاد كالری و زمان بروز آن بود. افراد مورد بررسی بعد از چند روز شروع به اضافه نمودن وزن کردند و در طول مدتی کوتاه دچار چاقی شدند

طی آزمایشی که بر روی تعدادی از آقایان انجام شد، محققین به نتایج جالبی رسیدند. در این بررسی افراد در طول روز غذاهایی با کالری بالا مانند انواع همبرگرها، شیرینی‌ها و غذاهای پرچرب دریافت نمودند كه حدودا كالری دریافتی آنها به حدود 6000 می رسید.

هدف از این بررسی مشاهده علائم بیماریزای بوجود آمده در اثرمصرف زیاد كالری و زمان بروز آن بود. افراد مورد بررسی بعد از چند روز شروع به اضافه نمودن وزن کردند و در طول مدتی کوتاه دچار چاقی شدند که بیشترین میزان چاقی آنان افزایش چربی‌ در بدن بود. همچنین تحقیقات نشان داد که چگونه این‌گونه چاقی‌ها با دیابت نوع 2 مرتبط است.

شواهد نشان داد زمانی که چاق می‌شوید و مدت زیادی چاق می‌مانید، بدن شما و سلول‌های آن به انسولین مقاوم می‌شود، همانگونه که می‌دانید انسولین باعث می‌شود که قند خون به سلول‌ها منتقل شود، اما اگر سلول‌ها در مقابل انسولین مقاوم ‌شوند، قند خون مستقیما وارد مجاری و سیستم خونی فرد گشته و به طبع آن قند خون نیز بالا می‌رود و فرد به دیابت نوع 2 دچار می‌شود.

دانشمندان قبلا به این نتیجه رسیده‌اند که چاقی باعث مقاومت سلول‌ها به انسولین می‌گردد. همچنین باعث التهاب در بدن و ورود چربی به سیستم خونی بدن می‌گردد.

نتیجه جالب كه در این بررسی دانشمندان به آن رسیدند این بود كه تنها بعد ازگذشت سه الی چهار روز افراد دچار مقاومت به انسولین شدند و البته در ادامه بیماری‌های دیگری که باعث می‌شود در بدن سم تولید شود نیز مشاهده شد.

 

برچسب ها: کاهش وزن، تناسب اندام، وزن ایده آل، وزن مناسب، کالری شماری، تغذیه و بیماری ها، کالری و کاهش وزن تعداد بازديد: 1216 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز