Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:30

7
فروردین
بیماری‌های شایع در سفرهای نوروزی (2)

بیماری‌های شایع در سفرهای نوروزی (2)

گوشت قرمز می‌تواند ناقل بسیاری از انواع انگل‌ها باشد كه برای از بین رفتن آنهابه پخته شدن نیاز است به این معنی كه با سرخ شدن و یا نیم‌پز شدن نمی‌تواند از شر این پارازیت‌ها خلاص شد! پس بهتر است، غذهایی سفارش دهید كه گوشت خام پخته شده باشد.

مواردی که باید رعایت کنید

- فقط غذاهای كامل و پخته شده بخورید، غذاهای نیم‌پز می‌توانند منبع خوبی از میكروب‌ها باشد.  

- نكته مهم دیگر نگهداری غذاها در طول سفر است. بهتر است غذاهایی انتخاب شوند كه به یخچال نیاز ندارند.  

- قبل از رفتن به غذاخوری‌ها حتما در مورد آنها تحقیق كنید و هیچ‌گاه به رستوران‌های ناشناس بین راه اطمینان نكنید.  

- از خوردن مواد غذایی نفاخ، به خصوص در طول مسیر خودداری كنید.  

- اگر به رستوران می‌روید، به ظروف غذاخوری توجه خاصی داشته باشید تا تمیز و بدون لك باشند.  

- اگر بر روی آنها باقیمانده غذاهای خشك شده، جای انگشت و یا اثر روژلب دیدید، مسلما مشكل اساسی در شستن ظروف وجود داشته است! 

- از مصرف شیر و لبنیات غافل نمانید. اما حتما در مورد شیر دقت كنید. از مصرف شیر غیرپاستوریزه جدا خودداری كنید؛ چرا كه احتمال آلوده بودن آن بسیار بالاست. 

- بهتر است میوه و سبزیجاتی مصرف كنید كه قابل پوست كندن باشند و غذاهایی بخورید كه تازه پخته شده باشند. غذایی كه بیش از دو ساعت در دمای اتاق بماند و سرد شود، می‌تواند بالقوه جایگاه باكتری‌‌ها شود!  

- غذاهای خام می‌تواند مسموم باشند. برای نوزادان كمتر از شش ماه، شیر مادر و یا شیرخشك كه با آب جوشیده درست شود، بهترین غذاست.  

- اگر برای اولین بار عازم مكانی هستید، بد نیست در مورد محل اقامت و رستوران‌های شهر مورد نظر، با پرس و جو از دیگران و یا از طریق اینترنت، تحقیقی انجام دهید. 

- از دستفروشانی كه مواد غذایی می‌فروشند، چیزی نخرید. به احتمال زیاد این افراد از اصول اولیه بهداشتی هیچ اطلاعی ندارند و نمی‌توان از آنها انتظار مواد غذایی تازه و سالم داشت. 

- غذاهایی كه حاوی تخم‌مرغ و ماهی و گوشت خام هستند، می‌توانند بالقوه خطرناك باشند.  

- اگر به آلرژی مبتلا هستید، حواستان جمع باشد كه مواد حساسیت‌زا مصرف نكنید گاهی اوقات هم اصلا سابقه حساسیت نداریم، اما با خوردن غذایی خاص و یا در معرض ماده‌ای خاص، ناگهان بدن‌مان واكنش نشان می‌دهد و علائمی مثل التهاب، خارش، قرمزی پوست در التهاب‌های پوستی بروز می‌كند. در صورت شدید شدن این علایم حتما به پزشك مراجعه كنید.  

- بهتر است به جای مصرف برگرهایی كه از گوشت قرمز تهیه می‌شوند، مرغ مصرف كنید در صورت امكان، سبزیجات بیشتری به همراه غذا سفارش دهید.  

- اگر مجبور هستید در طی سفر به مدت طولانی بنشینید و بی‌حركت بمانید (مثلا در هواپیما و یا ماشین سواری)، هر ساعت یكبار پاهای‌تان را حركت دهید، در صورت امكان كمی قدم بزنید و از آویزان ماندن پاها جلوگیری كنید. این حركات، از آماس كردن پاها و گرفتگی عضلات بدن جلوگیری می‌كنند.  

- در صورتی كه به بیماری حركت (motion sickness) مبتلا هستید، یعنی هنگام سوارشدن به كشتی، هواپیما و اتومبیل دچار حالت تهوع و استفراغ می‌‌شوید، می‌توانید داروهای مخصوص این بیماری‌ها را از داروخانه تهیه كنید. خوردن یك عدد آب نبات هم به كاهش حالت تهوع كمك می‌كند.  

- هنگام مسافرت، خوردن صبحانه را فراموش نكنید. نخوردن صبحانه باعث افت قند خون و این حالت باعث بروز علائمی مانند بی‌حالی، عدم تمركز و تحریك‌پذیری عصبی می‌شود.  

- برای نگهداری غذاها آنها را در ظروف درسته قرار دهید. غذاهای خام و پخته را نیز از هم جدا كنید؛ چراكه آلودگی به راحتی از غذای خام به غذای پخته منتقل می‌شود.  

- گوشت قرمز می‌تواند ناقل بسیاری از انواع انگل‌ها باشد كه برای از بین رفتن آنهابه پخته شدن نیاز است؛ به این معنی كه با سرخ شدن و یا نیم‌پز شدن نمی‌تواند از شر این پارازیت‌ها خلاص شد! پس بهتر است، غذهایی سفارش دهید كه گوشت خام  پخته شده باشد. 

 

 

برای خواندن بخش اول - بیماری های شایع در سفرهای نوروزی  - اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: غذا در سفر، نگهداری غذا در سفر، رفتن رستوران در سفر، محل اقامت در سفر، مواد غذایی سالم در سفر، بیماری آلرژی در سفر، بیماری حرکتی در سفر تعداد بازديد: 593 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز