Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:21

3
اردیبهشت
تناسب اندام با ورزش هوازی

تناسب اندام با ورزش هوازی

اگر از جمله افرادی هستید که خیلی به ورزش علاقه ندارید و در کل فرد کم تحرکی هستید،‌ به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را حتما بخوانید تا از فواید ورزش آگاه شوید.

ایفا قابزلو؛ مربی ورزشی و تناسب اندام، دارنده گواهینامه بین المللی فیتنس

 

ورزش هوازی یا ایروبیک ورزشی است که ضربان قلب در محدوده 80-65 در صد حداکثر میزان آن برای مدت حداقل 20 دقیقه قرار گیرد. این فعالیت با شدت متوسط  و نسبتا طولانی است و عضلات بزرگ را فعال می کند.

هر چند برخی ورزش ها مانند وزنه برداری به طور ناگهانی سبب افزایش ضربان قلب و رسیدن آن مقدار ضربان مذکور می شوند.

اما چون ضربان برای مدتی نسبتا طولانی در این مقدار ثابت نمی ماند ورزش هوازی محسوب نمیشود.

در فعالیت هوازی بدن انرژی مورد نیاز خود را از مواد غذایی تامین می کند و اگر شما به اندازه کافی ورزش هوازی انجام دهید بدن برای تامین انرژی مورد نیاز ماهیچه ها، چربی های اضافه را می سوزاند.

انواع ورزش های هوازی: شنا، دو، تنیس، فوتبال، کوهنوردی، گلف، بدمینتون، اسکواش و دوچرخه سواری

از جمله فعالیت های نظیر پیاده روی، طناب زدن و دستگاههای ورزشی موجود در باشگاه مثل دوچرخه ثابت تردمیل و الپتیکال

چگونه و چند نوبت چه مدت

به طور کلی تعداد دفعات مطلوب و معمولی انجام این تمرینات حداقل 2 بار در هفته است. اما به عقیده کارشناسان و فیزیولوژیست‌ها انجام 3 تا 5 نوبت تمرینات در طول هفته بهتر و موثر تر خواهد بود.

در مجموع انچه در انجام این تمرینات حائز اهمیت است افزایش مدت زمان انجام حرکات، استمرار، تکرار و بالا بردن میزان دشواری تمرینات می باشد.

و شما مخصوصا اگر در شرایط جسمانی مناسبی نیستید، وزن اضافی دارید سالخورده اید و یا در دوران بهبودی از مصدومیت و یا سپری کردن دوراننقاهت هستید این تمرینات برایتان بسیار مفید خواهد بود.

ورزش های هوازی اثرات بسیار مفیدی در سلامت قلب و عروق دارند و همچنین باعث از بین بردن چربی ها ی بدن می شوند.

در بیشتر آقایان و خانم هایی که مشکل چربی شکم دارند _ یک باور غلط مشترک وجود دارد و آن باور این است که فکر می کنند برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو باید از تمرینات  ورزشی مربوط به این نواحی را انجام دهند.

البته انجام ورزش های شکم نیز لازم است اما در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

در واقع برای از بین بردن چربی های اضافه در بدن همزمان باید رژیم غذایی همراه با ورزش هوازی و نهایتا تمرینات موضعی را انجام داد.

یکی از اصول اساس تنرین هوازی، مداومت آن است. برای کسی که اهداف تندرستی را دنبال می کند، تمرین هوازی باید یک بخش ارزشمند در زندگی باشد و برای یک ورزشکار نیز باید جزء جدا نشدنی از برنامه های تمرینی باشد.

زیرا امادگی به دست آمده از طریق تمرین هوازی، ذخیره نمی شود و اثار تمرینات هوازی با کنار گذاشتن انها به سرعت از بین نمی رود.

در اثر رژیم غذایی وورزش هوازی شما چربیهای مربوط به آن منطقه را از بین برده و با تمرینات موضعی باعث تقویت عضلات و  به زیبا شدن فرم آنها کمک می کنید.

دستگاه های ویژه پزشکی در افرادی که دچار چاقی منتشر نیستند نیز بسیار مفید است.

این دستگاه‌ها با تکنولوژی های روز دنیا به طرق مختلف هر کدام تاثیر و یژه ای بر روی این سلول های چربی می گذارند در هنگامیکه این چربیها خرد می شوند با کنترل مصرف غذاهای چرب و از طریق ورزش هوازی باعث می شوید در بدن عمل لیپولیز صورت گیرد.

در عین حال از دیگر فواید و ویژگیهای این دستگاه ها بالا بردن متابولیسم سوخت وساز بدن و تحریک غدد لنفاوی و دفع هر چه بیشتر از طریق گردش خون وتعرق می باشد. که همراه با فعالیت هوازی شما باعث دفع هر چه سریعتر آنها می شوید این روند از طریق بالا یردن متابولیسم (سوخت و ساز  بدن) و تحریک غدد لنفاوی برای دفع هر چه بیشتر از طریق گردش خون و تعرق حاصل می شود.

 

برچسب ها: تحرک بدنی، ورزش ایروبیک، فواید ورزش، ورزش و کاهش وزن، ورزش هوازی، ورزش و تناسب اندام، دفعات ورزش تعداد بازديد: 1197 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز