Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 15:44

22
تیر
ورزش اكسیر جوانی (3)

ورزش اكسیر جوانی  (3)

بخش سوم- پای گذاشتن گیاهان به زندگی بشر، تقاضای انسان‌ها برای شناخت هرچه بیشتر گیاهان و خواص نهفته بی‌شمار آنها، واژه گیاه درمانی و داروهای گیاهی را به فرهنگ لغات بشر وارد کرده است.

 

در مورد روش‌های حفظ سلامتی خود بفرمایید؟

من سال‌هاست هر روز بدون استثنا، صبح زود بعد از خواب بیست دقیقه الی نیم ساعت نرمش می‌کنم و فكر می‌كنم تاثیر بسیاری در طول روز خواهد داشت و بدن را از همه لحاظ برای فعالیت‌های بعدی آماده می‌کند. در ضمن، به کوهنوردی خیلی علاقه دارم و حداقل هفته‌ای یک روز را (معمولا جمعه) به کوه می‌روم. به شنا هم علاقه دارم.

از نظر تغذیه هم همان چیزی که توصیه کردم را سالیان زیادی است که رعایت می‌کنم. توجه بسیار به تنوع غذایی و رعایت اعتدال در مصرف از عوامل مهم در برنامه غذایی‌ام است. همچنین، از غذاها با فرمولاسیون غذای ایرانی استفاده می‌کنم. صحیح مصرف کردن غذا خیلی مهم است. همان طور که ما در استفاده از دارو اگر از فرمول صحیح استفاده نکنیم فایده‌ای نخواهد داشت، در مورد غذا هم همینطور است.

فرمولاسیون غذاهای ایرانی بسیار عالی و بی‌نظیر و نوع مواد انتخاب‌شده و نحوه پخت و میزان مصرف بسیار درست است. ما در منزل خودمان اصولا از غذاهای ایرانی و سنتی استفاده می‌کنیم. مورد سوم كه رعایت می‌شود، مسائل روحی روانی است که بستگی به آدم‌ها دارد که برای چه چیزهایی اهمیت قائل می‌شوند و نسبت چه چیزهایی واکنش نشان می‌دهند. اگر هر کسی برای هر چیز به اندازه‌ای که باید، ارزش قائل شود، قسمت اعظم مشکلات عصبی از بین می‌رود.

هرکس می‌تواند روی مسائل روحی روانی خود تاثیر بگذارد و آنها را تحت کنترل خود درآورد. خوشبختانه خود من چون از کارم خیلی راضی هستم و مشکلی هم ندارم، شرایط برایم فراهم است.

اکسیر جوانی را شما یافته‌اید، این راز را بیان نمایید؟

عامل مهم و موثر، تحرک است؛ اما نباید با میزان کار در طی روز اشتباه گرفته شود. گاهی اوقات افراد می‌گویند فشار خون یا قند بالایی دارند که من می‌گویم اولین و بهترین دارو تحرک است و آنها می‌گویند ما در طی روز تحرك زیادی داریم؛ اما من معتقدم كه آن اصلا تحرك محسوب نمی‌شود، چون شما وقتی قدم می‌زنید یا كوهنوردی می‌كنید، با کاری که ممکن است هیچ علاقه‌ای به آن نداشته باشید و به زور آن را انجام دهید، فرق می‌كند.

اینها دو نوع تحرک است که مردم ما اکثرا با هم اشتباه می‌گیرند و تصور می‌كنند در طی روز تحرك لازم را دارند. تحرکی که منظور من است، همان ورزش و نرمش صبح است؛ مخصوصا برای نسل کنونی که از درد کمر و پا دائما ناله می‌کنند. این دردها قبلا در مسن‌ها بود و حالا متاسفانه به جوان‌ها در سن‌های پایین و متوسط سرایت كرده است. ورزش، تغذیه صحیح و مسائل روحی روانی که هر کدام توضیح داده شد، از كلیدهای این راز می‌باشد.

در پایان، پیام سلامتی خود را برای خوانندگان دنیای تغذیه بفرمایید.

پیام سلامتی من برای خوانندگان این است که تحرک داشته باشند، تغذیه مناسب داشته باشند و از غذاهای سنتی با فرمولاسیون شرقی استفاده کنند؛ یعنی غذاهای متنوع كه از نظر کیفیت فاکتورهایی را که گفته شد، داشته باشند.نكته مهم دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، استراحت و خواب مناسب است که به سلامتی کمک بسیاری می‌کند.

تغییر محیط در قالب مسافرت هم می‌تواند تأثیرات خوبی بر روی سلامتی داشته باشد؛ به‌خصوص روی مسائل روحی روانی که بسیار مهم است. همچنین، باید قسمتی از وقت را به مطالعه کتاب‌ها اختصاص داد که راهنمای بسیار خوبی برای افراد و حفظ سلامتی آنهاست.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- ورزش اكسیر جوانی- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش دوم- ورزش اكسیر جوانی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: فست فود، کوهنوردی، فشار خون، حفظ سلامتی، اکسیر جوانی، غذای ایرانی، مشکلات عصبی تعداد بازديد: 582 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز