Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 13:50

22
تیر
ورزش اكسیر جوانی (2)

ورزش اكسیر جوانی  (2)

بخش دوم- پای گذاشتن گیاهان به زندگی بشر، تقاضای انسان‌ها برای شناخت هرچه بیشتر گیاهان و خواص نهفته بی‌شمار آنها، واژه گیاه درمانی و داروهای گیاهی را به فرهنگ لغات بشر وارد کرده است.

 

به عنوان شخصی که سال‌هاست در حوزه سلامت، به ویژه ساخت دارو‌های گیاهی، تلاش کرده‌اید، برای حفظ سلامت افراد چه راهکارهایی پیشنهاد می‌کنید؟

اگر بخواهم خیلی خلاصه و مفید بگویم، باید اشاره كنم که هم اكنون تحقیقات جدیدی در دنیا در ارتباط با سلامت مردم و ریشه‌یابی بیماری‌ها در حال انجام است. امروزه طرح‌های بزرگ و طرح‌های مادر طرح‌هایی هستند که ارتباط بیماری‌ها را با تغذیه مطالعه می‌کنند. به طور مثال سرطان که یک معضل بزرگ در دنیاست، تلاش بسیاری برای كشف و ساخت داروی آن می‌شود.

اما این مشکل تنها با ساخت دارو حل نمی‌شود. الان بررسی كرده‌اند كه در کدام نقاط دنیا سرطان بیشتر است. آن نقاط را شناسایی کرده و متوجه شده‌اند که دلیل اصلی، تغذیه و شکل زندگی مردم می‌باشد. البته نه اینکه عوامل دیگر دخیل نباشند، اما اصلی‌ترین آن مربوط به تغذیه و نوع زندگی مردم است.

به عنوان مثال، در قسمت‌های زیادی از آسیا سرطان‌هایی مثل سرطان سینه در خانم‌ها و سرطان پروستات در آقایان كمتر است كه پس از تحقیقات معلوم شد که تغذیه در کشورهای جنوب آسیا بیشتر سویا است و از همین طریق به خاصیت ضد سرطانی سویا پی برده‌اند. یا خیلی از جاها را که بیماری بسیار کم است، متوجه شده‌اند که لبنیات غذای اصلی آنهاست.

در اکثر نقاط دنیا علت بیماری‌ها مربوط به تغذیه و یكسری عوامل دیگر است و تغذیه در کاهش و افزایش آن بسیار اهمیت دارد. چند سالی است ضمن استفاده زیاد از غذاهای ماشینی به این نتیجه رسیده‌اند که غذاهای شرقی غذاهای خیلی کاملی ا‌ست و مطالعات بسیاری روی سفره‌های شرقی شده است. به عنوان مثال، در آمریکا و غرب که روند ماشینی شدن سریع می‌باشد، شما آدم لاغر و متوسط کم می‌بینید و این به دلیل اختلالات هورمونی و دقیقا مربوط به تغییر در تغذیه است.

برعکس، ما در شرق بیشتر افراد را متناسب می‌بینیم، بنابراین اگر ما اطلاعاتمان را در طرز زندگی و مخصوصا در تغذیه که از مهم‌ترین مسائل است بالا ببریم، از سلامت بالایی برخوردار خواهیم بود. برعکس، اگر اطلاعات ما غلط باشد و تغذیه نامناسب داشته باشیم، سلامتی تهدید می‌شود.

بسیاری از مردم سیر شدن را با تغذیه درست اشتباه می‌گیرند؛ یعنی فکر می‌کنند اگر غذایی که داخل سفره بود سیرشان کرد، تغذیه سالمی داشته‌اند؛ اما این اشتباه است؛ حجیم بودن غذا با سیر شدن و اینکه بدانیم بدنمان چه مقدار پروتئین، ویتامین، چربی، قند، آب، املاح، هورمون‌ها و فیبر لازم دارد، فرق می‌كند.

چند فرزند دارید، آیا در کارها و مطالعات گیاهی به شما کمک می‌کنند؟

من یک پسر دارم که الان معماری را در مقطع لیسانس تمام کرده است. وقتی کوچک بود و ما برای جمع آوری گیاهان می‌رفتیم، گاهی با ما می‌آمد و علاقه زیادی به گیاهان و طبیعت داشت؛ طوری که فکر می‌کردم حتما با این علاقه داروساز می‌شود و همین کار را ادامه خواهد داد؛ ولی در دوره دبیرستان به رشته ریاضی متمایل شد.

من فکر می‌کنم چون به سفر و مكان‌های تاریخی خیلی علاقه‌مند بودیم و همیشه در سفرها از این نقاط دیدن می‌کردیم، علاقه او را به رشته معماری زیاد کرد.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- ورزش اكسیر جوانی- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم- ورزش اكسیر جوانی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سرطان، سرطان سینه، سلامت، سرطان پروستات، اختلالات هورمونی، حفظ سلامت تعداد بازديد: 583 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز