Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 05:35

26
مهر
تازه های دنیای سلامت

تازه های دنیای سلامت

گنجاندن ورزش در برنامه روزانه، رعایت رژیم غذایی و اصول تغذیه و همچنین رعایت اصول ارگونومیك در استفاده از ابزار كار، از عوارض كم‌تحركی و پشت میزنشینی می‌كاهد.

تحريريه ماهنامه دنيای سلامت

 

انگشتان پا را در كفش تكان دهید 
گنجاندن ورزش در برنامه روزانه، رعایت رژیم غذایی و اصول تغذیه و همچنین رعایت اصول ارگونومیك در استفاده از ابزار كار، از عوارض كم‌تحركی و پشت میزنشینی می‌كاهد. دكتر ابوالقاسم جزایری، مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: افرادی كه ساعت‌های طولانی پشت میز كار خود می‌نشینند، باید توجه داشته باشند كه بیشتر در معرض چاقی و بیماری‌های قلبی و عروقی هستند و حتماً باید هر یكی دوساعت یك‌بار، به مدت یك تا دو دقیقه راه بروند تا دچار عدم بی‌تحركی و ثبات نشوند. وی ادامه داد: راه رفتن در بین ساعات كاری موجب  گردش بهتر جریان خون، جلوگیری از افزایش فشارخون، اختلال درچربی خون و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند كه همگی از عوارض پشت‌ میزنشینی و كم‌تحركی هستند.

دكتر جزایری گفت: كارمندان می‌توانند در همان حالت نشسته، انگشتان پایشان را در كفش تكان دهند تا از بی‌حركتی خارج شوند. مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشت با اشاره به مصرف بیش از حد چای از سوی كارمندان افزود: مصرف چای منجر به خوردن قند و شیرینی شده و مجموع این قند و شیرینی‌ها در طول روز، برای سلامتی بسیار مضر است. وی با تاكید بر اینكه باید در طول روز همراه با چای كمتر شیرینی و قند مصرف كرد، بهترین حالت را مصرف میوه و سبزیجات دانست كه مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی را به فرد می‌رساند.  دكتر جزایری در پایان خاطرنشان كرد: افراد می‌توانند با گنجاندن ورزش در برنامه روزانه خود از عوارض كم‌تحركی و پشت میزنشینی بكاهند و ورزش كردن باید به گونه‌ای باشد كه همه اعضای بدن را درگیر كند؛ چرا كه این امر باعث تسهیل در گردش خون می‌شود.

 

برچسب ها: ورزش، تغذیه و ورزش، کالری، رژیم غذایی همراه با ورزش، مواد غذایی مناسب بدن، بیماری و ورزش تعداد بازديد: 766 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز