Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 03:03

23
آذر
ايروبيك، ورزش جامعه سالم ( بخش اول )

ايروبيك، ورزش جامعه سالم ( بخش اول )

آشنایی افراد با حركات پایه به افراد در رده‌های سنی مختلف كمك می‌كند، چرخه‌های جدیدی را طراحی كنند، با انجام این ابتكار هر فرد، قادر خواهد شد مربی ایروبیك باشد.

ياسمن مويدی؛ بنيانگذار ورزش ايروبيك ايران

 

 

ایروبیك‌كاران اشخاص بسیار منظمی هستند. حروف الفبای فارسی 32 حرف است، با این تعداد حروف، شعرها گفته‌ایم، هزاران هزار بیت شعر در كتاب‌ها نوشته شده، اساتید با كنار هم گذاشتن حروف الفبا مطالبی زیبا گفته‌اند، ایروبیك نیز چنین است. حدودا 40 حركت پایه ایروبیك به نام الفبای ایروبیك وجود دارد با در كنار هم قرار دادن این الفبا، شعرهای ایروبیكی یا مجموعه‌های ایروبیكی به وجود می‌آید. جذابیت این ورزش نیز در این است كه برنامه‌ریزی دارد، در كنار هم قرار گرفتن حركت‌های پایه (الفبای ایروبیك)، توسط مربی‌های ایروبیك، مجموعه‌ها، چرخه‌ها و شعرهای ایروبیكی سروده می‌شود. 

آشنایی افراد با حركات پایه به افراد در رده‌های سنی مختلف كمك می‌كند، چرخه‌های جدیدی را طراحی كنند، با انجام این ابتكار هر فرد، قادر خواهد شد مربی ایروبیك باشد. افرادی كه ایروبیك را به عنوان یك اصل بهداشتی در زندگی روزانه خود دارند، اغلب سن ظاهری آنان كمتر از سن شناسنامه‌ای‌شان است، همواره ظاهری شاداب و جوان دارند، ایروبیك كاران نسبت به هم سن و سالهای خود افراد سالمتری هستند. 

آشنایی با حركات پایه ایروبیك 

با پشتكار و پیگیری می‌توانید طراح ورزش روزانه خود باشید. در این طراحی با كنار هم قرار گرفتن هشت حركت، زنجیره ایروبیكی به وجود می‌آید، سپس با پیشنهاد مسابقه طراحی ورزش روزانه درجمع افراد، هر یك از افراد، طرح پیشنهادی خود را به داوری می‌گذارد، طرح زیباتر انتخاب شده، با شور و هیجان افراد در كنار هم حركاتی جدید را آغاز می‌كنند. 

مزایای طراحی ایروبیك 

ایروبیك نظم و ترتیب و برنامه‌ریزی را وارد زندگی افراد می‌كند. (یكی از مهمترین مزایای ایروبیك) به دلیل اینكه در طراحی تمرین و طراحی حركتی مجبور به رعایت نظم هستیم، انجام طراحی، باعث افزایش توان خلاقیت در هر سنی می‌شود. بدینوسیله به گونه‌ای بازی تفریحی – فكری انجام می‌شود. توجه داشته باشید، باید ابتكار به خرج دهید و از 40 حركت پایه، حركاتی را انتخاب كنید و مناسب‌ترین را كنار هم قرار دهید. به این ترتیب زنجیره جدیدی ابداع خواهد شد. 

نحوه انجام حركات ایروبیك 

هر حرف ایروبیكی دارای چهار ضرب است یعنی هر پا 2 بار حركت می‌كند. از حدود 40 حركت پایه، با قرار گرفتن هشت حركت كنار هم یك زنجیره ایروبیكی به وجود می‌آید، یعنی وقتی با قرار گرفتن 8 حركت ایروبیك یك زنجیره و یك شعر ایروبیكی سروده می‌شود. 

حركت اول ( گام درجا )

نحوه انجام گام در جا: درجا، با هر ضرب یك پا به زمین می‌آید، یعنی راه می‌رویم؛ كف پای راست، كف پای چپ 

مجددا كف پای راست، كف پای چپ

ادامه مطلب

برچسب ها: ورزش ایروبیک، حرکات ایروبیک، تمرینات ایروبیک، نحوه انجام حرکات ایروبیک، مزایای ایروبیک تعداد بازديد: 797 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز