Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 07:17

آلرژی و تحمل غذایی

بازدید: 14226

  • جایگزین های لبنیات برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند

    جایگزین های لبنیات برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند

    کسانی که از رژیم غذایی خالی از لبنیات استفاده می کنند تعداد بیشماری انتخاب دیگر دارند تا بدون قربانی کردن طعم مواد مغذی مورد نیاز خود را از دیگر منابع تامین کنند.

  • تغذیه و آلرژی های غذایی

    تغذیه و آلرژی های غذایی

    علائم‌ آلرژی ممكن‌ است‌ در عرض‌ چند دقیقه‌ تا چند ساعت‌ پس‌ از تماس با ماده آلرژی‌زا در هر نقطه از بدن اتفاق بیفتد، مانند پوست، چشم‌ها، دیواره معده، بینی، سینوس‌ها، گلو، ریه‌ها.

  • درمان های خانگی مقابله با حساسیت به مواد غذایی

    درمان های خانگی مقابله با حساسیت به مواد غذایی

    حساسیت به مواد غذایی، رایج‌ترین مشکلات سلامتی است که اکثر مردم به آن دچار هستند. برخی از حساسیت‌ها بین میلیون‌ها نفر مشترک است و البته برخی دیگر بسیار غیرمعمول و نادر می‌باشد.

  • آلرژی غـــذايـی

    آلرژی غـــذايـی

    در صورتی كه نسبت به شیر حساسیت دارید، برای تأمین كلسیم مورد نیاز، از سایر منابع كلسیم مانند كلم بروكلی استفاده كنید. در بعضی مواقع هم ممكن است نیاز به مصرف مكمل كلسیم داشته باشید.

  • آلرژی و حساسيت‌های فصلی

    آلرژی و حساسيت‌های فصلی

    زمانی كه سیستم ایمنی ما از اعتدال و كنترل خارج می‌شود به هر دلیل كه باشد حتی یك ماده‌ بی‌خطر و شناخته شده قبلی، ناگهان دشمن تلقی شده و آژیرهای خطر بدون دلیل در سیستم‌های دفاعی به صدا در می‌آید.

  • برای آنهايی كه نمی توانند شير بنوشند

    برای آنهايی كه نمی توانند شير بنوشند

    اشخاصی كه از مصرف محصولات لبنی پرهیز می‌كنند، باید مكمل كلسیم دریافت نمایند. همچنین باید برچسب تركیبات را به دقت بخوانند. البته در اشخاص دارای كمبود لاكتاز، یك رژیم كاملاً عاری از لاكتوز ضروری نیست.

  • مراقب غلات آلرژی زا باشید!

    مراقب غلات آلرژی زا باشید!

    حساسیت به پروتئین‌های گند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م و جو چاود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ار د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مرحله نخست د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ستگاه گوارش را مورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهاجم خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قرار می‌د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که علایم آن با نفخ و چنگ شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن شکم ظاهر می‌گرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌د‌‌‌‌

  • اختلالی به نام عدم تحمل لاکتوز

    اختلالی به نام عدم تحمل لاکتوز

    بعضی از افراد با خوردن شیر دچار علائمی می‌شوند. این علائم معمولا وقتی پدیدار می‌شوند که فرد برای مدتی شیر را حذف کرده باشد. اگر شما هم به آن مبتلا هستید، این مقاله را بخوانید.

  • غذا، نوش دارویی برای عدم تحمل غذایی

    غذا، نوش دارویی برای عدم تحمل غذایی

    برخلاف حساسیت‌های غذایی که در آنها سیستم ایمنی درگیر می‌شود، عدم تحمل به مواد غذایی منشاء حساسیتی ندارد و به دلایل فیزیولوژیک، متابولیک و مسمومیتی ایجاد می‌شود.

  • آلرژی غذایی دارید؟ خود را از غذا محروم نکنید!

    آلرژی غذایی دارید؟ خود را از غذا محروم نکنید!

    زمانی كه فردی به یك ماده غذایی حساسیت دارد پاسخ آن می‌تواند ظرف یك دقیقه بعد از خوردن آن ایجاد شود. در برخی از موارد مثل آلرژی به بادام‌زمینی، آلرژی می‌تواند كشنده باشد.

  • آنچه در مورد آلرژی باید بدانید (1)

    آنچه در مورد آلرژی باید بدانید (1)

    توجه به توصیه‌های پزشک، مصرف برخی غذاها و میوه‌ها به مقدار نیاز و کاهش مصرف غذاهای کنسروی و حاوی مواد نگهدارنده تأثیر زیادی در کاهش علائم آلرژی و واکنش‌های آلرژیکی فرد دارد.

  • توصیه‌های تغذیه‌ای در آلرژی (2)

    توصیه‌های تغذیه‌ای در آلرژی (2)

    در این مقاله با توصیه‌های تغذیه‌ای برای آلرژی غذایی آشنا می‌شوید. همچنین افرادی که به ماده غذایی خاصی حساسیت دارند با رعایت این موارد می‌توانند مواد غذایی مناسبی را جایگزین نمایند.

فیلم روز
تصویر روز