Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:22

11
آبان
ماساژ درمانی

ماساژ درمانی

هر چقدر آرامش بیشتر و استرس كمتری داشته باشید، جریان انرژی در بدن شما قویتر و یكنواختتر خواهد بود؛ زیرا استرس و تنش میتواند موجب عدم تعادل در حركت انرژیهای موجود در بدن و حتی در بعضی موارد سبب توقف حركت انرژی و در نهایت منجر به بروز سردرد و میگرن شود.

منیره نوری فرد

هر چقدر آرامش بیشتر و استرس كمتری داشته باشید، جریان انرژی در بدن شما قویتر و یكنواخت‌تر خواهد بود؛ زیرا استرس و تنش می‌تواند موجب عدم تعادل در حركت انرژی‌های موجود در بدن و حتی در بعضی موارد سبب توقف حركت انرژی و در نهایت منجر به بروز سردرد و میگرن شود.

تكنیك‌های ماساژدرمانی می‌توانند روند حركت انرژی‌های موجود در بدن را تسریع کنند و در نتیجه درد (مانند سردرد) تسكین می‌یابد.

كارشناسان طب سنتی چین معتقدند میتوان با انجام ماساژ ساده روی مناطقی از بدن كه مسیر حركت انرژی است، جریان انرژی را فعال كرد

و موجب تسكین سردرد و میگرن شد. از نظر طب سنتی چین، 12 شاهراه و مسیر عبور انرژی در بدن وجود دارد.

همانگونه كه خون از طریق مویرگ‌ها در سراسر بدن جریان مییابد، انرژی درونی هر فرد كه به آن «چی- Chi» می‌گویند، از طریق مسیرهایی در سراسر بدن در حال جریان است و روی عملكردهای بدن تأثیر می‌گذارد.

 

از طرفی، ناراحتی‌های جسمی، از قبیل بیماری و یا هیجانات منفی كه در افراد بروز می‌كند نیز می‌تواند روی حركت انرژی‌های درونی اثر بگذارد و حركت انرژی را كُند و یا متوقف كند.

اگرچه این مراكز انرژی قابل مشاهده نیستند، اما با ابزارهای دقیق مكانیكی می‌توان وجود آنها را تأیید کرد

زیرا این انرژی‌ها امواج الكترومغناطیس از خود ساطع می‌كنند و محل آنها در بدن مشخص است.

با تحریك این مناطق از طریق طب سوزنی و یا فشار انگشتان روی این مناطق (ماساژ دادن) می‌توان انرژی را در بدن اگر كند یا متوقف شده است، مجدداً به جریان انداخت و یا حرکت آن را سرعت بخشید.

هنگام بروز سردرد و میگرن، حركات ماساژ چنانچه در اطراف گردن و كتف‌ها به طور صحیح انجام شود، تا حد زیادی موجب تسكین می‌شود؛ بنابراین بهتر است برای انجام حركات ماساژ از افراد خبره که با این علم آشنایی كامل دارند، كمك بگیرید تا به نتیجه دلخواه برسید.

استرس‌ها، تنش‌ها، دردها و خستگی‌های عضلانی را میتوان با انجام مرتب و منظم حركات ماساژ به طور چشمگیری كاهش داد.

 

برچسب ها: ماساژ درمانی، درمان سردرد، تكنیكهای ماساژدرمانی، ماساژدرمانی پا، ماساژدرمانی در منزل، ماساژ درمانی بدن تعداد بازديد: 1629 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز