Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 11:56

22
اردیبهشت
دمنوش پرطرفداری که مانع جذب مواد مغذی می‌شود!

دمنوش پرطرفداری که مانع جذب مواد مغذی می‌شود!

محققان طی تحقیقاتی پیرامون یک نوشیدنی پرطرفدار اعلام کردند که مصرف آن می‌تواند مانع جذب مواد مغذی در بدن شود.

 برخی افراد بر این باورند که مصرف چای سبز می‌تواند بدن را از برخی سموم پاکسازی کند، اما کارشناسان تغذیه می‌گویند که چای سبز تنها بخشی از یک رژیم غذایی سالم است و عاملی برای پاکسازی بدن به حساب نمی‌آید.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، از همین رو محققان خواص و مضرات مصرف چای سبز را مورد بررسی قرار دادند و یافته‌های خود را در توضیحات زیر خلاصه کردند.

چای سبز کمک به چربی‌سوزی

یکی از مطالعات نشان داد که چای سبز می‌تواند توانایی چربی‌سوزی بدن را تا ۱۷ درصد در بزرگسالان افزایش دهد. چای سبز همچنین دارای دیگر ترکیباتی از جمله کاتچین است که منجر به کاهش وزن می‌شود.

جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها

ترکیب «اپی‌گالوکتشین گالات» موجود در چای سبز به جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی در کبد، پروستات و ریه کمک می‌کند. همچنین نوشیدن این چای منجر به کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی نیز می‌شود.

طبق این گزارش، محققان در آزمایشات خود با یکسری اثرات منفی و مضر چای سبز مواجه شدند که در ادامه مطلب با آن آشنا خواهید شد.

کافئین زیاد

حداقل ۸ اونس چای سبز دارای ۳۵ میلی‌گرم کافئین است. مصرف روزی ۶ فنجان از این چای می‌تواند منجر به اضطراب، مشکلات شناختی، افزایش فشار خون و اختلالات خواب شود.

مشکل در جذب مواد مغذی

چای سبز حاوی پلی‌فنول‌های EGCG و تانین است که می‌تواند از جذب مواد مغذی در بدن جلوگیری کند. این چای همچنین باعث مشکلاتی در جذب آهن نیز می‌شود.

 

منبع: فارس

بیشتر بخوانید:

دمنوشی برای لاغری در سه سوت

با این گیاهان اشتهای خود را سرکوب کنید

با قهوه سبز کمر باریک شوید!

برچسب ها: طب سنتی، خواص چای سبز، دمنوش های گیاهی، لاغری با چایی سبز، طبع چای سبز، مضرات چایی سبز تعداد بازديد: 475 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز