Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:02

12
مرداد
را‌ه‌های كنترل درمان ام‌اس با طب سوزنی (2)

را‌ه‌های كنترل درمان ام‌اس با طب سوزنی (2)

بخش دوم- ام.اس در واقع جزء شایع‌ترین بیماری‌های نورولوژیك در نیمكره شمالی می‌باشد و در سال‌های اخیر در كشور ما روند رو به رشدی داشته است.

 

شوك ناگهانی

شوك ناگهانی باعث می‌شود كه انرژی كانالهای قلب و طحال ناگهان تخلیه ‌شود. از آنجائی كه طحال علاوه بر هضم و جذب غذا وظیفه تغذیه عضلات را هم به عهده دارد. عضلات رو به ضعف و لاغر شدن می‌گذارند و نیز قلب كه مسئول تنظیم جریان خون است.

از عمل باز می‌ماند و به همین علت خون به اندام‌ها و سر نمی‌رسد و احساس ضعف و سرگیجه و خستگی به همین دلیل می‌باشد. در واقع MS به 4 مرحله تقسیم می‌شود كه در جدول زیر مشاهده می‌نمائید.

مرحله 1 (شروع)    مرحله 2 (مرحله وسط)    مرحله 3 (مرحله پیشرفته)    مرحله نهایی

علت: دمپنس/ بلغم    ضعف كانال معده / طحال    ضعف كانال كلیه / كبد    باد در كبد

علائم

سنگینی پاها، بی‌حسی، سوزن شدن

سبكی و منگی در سر

تاری دید – دوبینی    ضعف پاها، سفتی در موقع راه رفتن، ضعف حافظه و تمركز، بی‌حسی اندام‌ها    سرگیجه، منگی، تاری دید، پیشرفت ضعف در پاها، عدم تعادل، احساسی شبیه به  شوك الكتریكی در پاها.

بی‌اختیاری ادرار، ناتوانی جنسی، فلج پاها، لرزش، حركت چشم‌ها (بی‌اختیار)، اسپاسم و گرفتگی عضلات.

 طب سوزنی در درمان MS می‌تواند موثر باشد.

از آنجائی كه MS جزء بیماری‌های اتوایمیون می‌باشد، درمان با طب سوزنی یك درمان نگهدارنده است. فرد می‌تواند با كمك طب سوزنی فاصله حملات را افزایش دهد، میزان داروهای مصرفی را كاهش دهد و كیفیت زندگی خود را ارتقاء دهد. از آنجائی كه در بدن نقاط زیادی برای از بین بردن خروج بلغم یا دمپنس از بدن و تقویت كانالهای كلیه، طحال و كبد داریم بیماران MS از این درمان بسیار سود می‌برند. طبق آماری كه در سایت National ms society به چاپ رسیده است.

تقریباً 25-20 درصد افراد مبتلا به MS در آمریكا و كانادا حداقل یكبار طب سوزنی را برای افسردگی، اسپاسم عضلانی، بی‌حسی پاها و خستگی امتحان كرده‌اند. و این آمار نشان می‌دهد كه خانواده MS نسبت به افراد عادی در این دو كشور بیشتر با طب سوزنی آشنا هستند.

 عوارض درمان با طب سوزنی

طبق گزارش انجمن ملی MS  و موسسه ملی سلامت طب سوزنی روشی بدون عارضه می‌باشد كه به وسیله بیمار به خوبی تحمل می‌شود بخصوص اگر توسط پزشكی حاذق انجام شود، استفاده از سوزن‌های یكبار مصرف باعث شده كه خطر انتقال بیماریهای خونی نیز به صفر برسد.

 اثر بر روی سیستم ایمنی

طبق مطالعات زیاد انجام شده بر روی بیماران مبتلا به كانسر، روماتیسم مفصلی، لوپوس و ایدز، بعضی از دانشمندان معتقدند كه سیستم ایمنی در زمان طب سوزنی در بعضی افراد بالا می‌رود و از طرفی در گروهی ممكن است تغییری ایجاد نكند.

پیشنهاد ما

طب سوزنی می‌تواند روی بعضی از علائم ms مانند درد، اسپاسم عضلانی، بی‌حسی اندام‌ها، مشكلات مثانه و ادراری، اضطراب و افسردگی اثر مطلوبی داشته باشد، به این نكته توجه كنید كه اگر می‌خواهید از این روش درمانی استفاده كنید باید به عنوان مكمل درمان طبی باشد نه جایگزین آن.

حتماً ‌قبل از شروع طب سوزنی از پزشك معالج‌تان و یا پزشك طب سوزنی در مورد سودمندی درمان اطلاعاتی كسب كنید البته در ایران پزشكان ما متأسفانه به دلیل اطلاعات اندك در مورد این روش درمانی نمی‌توانند پاسخگوی خوبی باشند ولی در آمریكا به دلیل اطلاع رسانی به عموم مردم درباره این طب پزشكان راهنمائی خوبی به بیماران ارائه می‌دهند.

 

 

برای خواندن بخش اول- را‌ه‌های كنترل درمان ام‌اس با طب سوزنی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: جریان خون، شوك ناگهانی، کانال های قلب، طحال، تغذیه عضلات، علائم ام اس، علل ام اس تعداد بازديد: 919 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز