Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 10:40

23
آبان
آب درمانی چيست؟ - قسمت سوم

آب درمانی چيست؟ - قسمت سوم

كیسه محتوی یخ خرد شده را یك دقیقه روی محل قرار دهید و بعد از چهار دقیقه استراحت دوباره این كار را تكرار كنید.

انواع كیسه


1- كیسه‌های داغ: پارچه‌های پوشش هنده را در جوشانده‌های داغ خیسانده، سپس آن را فشار داده، روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. به طور متناوب پارچه را با خمیر داغ خردل یا یونجه بخارپز آغشته كنید.

موارد استعمال: درمان بیماری‌های مزمن مانند آرتروز، بیماری‌های كلیوی، سیاتیك و جریان خون حساس و تحریك‌پذیر (به خاطر بسپارید ثابت نگه داشتن گرمای قابل تحمل و مناسب لازم است).

2- كیسه‌های سرد: كیسه محتوی یخ خرد شده را یك دقیقه روی محل قرار دهید و بعد از چهار دقیقه استراحت دوباره این كار را تكرار كنید.

موارد استعمال: رگ به رگ شدن، كشیدگی مفاصل و همچنین رفع سردرد.

به منظور پیشگیری از سرمازدگی، تكه پارچه نازكی را بین كیسه یخ و پوست بدن قرار دهید.

حمام‌های گیاهی در رفع استرس و ایجاد آرامش بسیار موثرند كه در اینجا به چند مورد شستشوی گیاهی اشاره می‌كنیم:

1- حدود نیم فنجان گیاه مورد نظر را در 14/1 لیتر آب در یك ظرف دربسته به مدت 15 دقیقه بجوشانید. در این فاصله خود نیز دوش بگیرید و خود را بشویید. سپس وان را پر از آب گرم كرده، آب داخل ظرف را صاف كنید و به آب وان اضافه نمایید. گیاه صاف شده را در لیف حمام بپیچید و به مدت 20 دقیه در وان بخیسانید و در نهایت تمام بدن خود را با آن ماساژ دهید.

2- نیم فنجان گیاه را در آب وان كه همواره در حال تعویض است اضافه كنید. بعد از 30-20 دقیقه از آن استفاده نمایید.

3- یك كیسه پارچه‌ای را با نیم فنجان گیاه مورد نظر پر كنید و آن را در آب خیس دهید یا به شیر آب ببندید به طوری كه آب مستقیم از كیسه و محتوی آن عبور كند و بعد از 30-20 دقیقه از آن استفاده نمایید.

از سبزیجات و تركیب گیاهی متفاوتی می‌توان استفاده كرد، از جمله تركیبی از گل والرین، گیاه زیرفون، اسطوخودوس، بابونه، رازك و یا تركیبی از رازك، بابونه، گل والرین، گیاه زیرفون، گیاه بومادران و گل ساعت. این دو تركیب را می‌توانید یا به یكی از سه روش اشاره شده برای شستشو استفاده كنید یا اینكه در 14/1 لیتر آب بجوشانید، نیم فنجان از آن را به همراه لیمو و عسل بنوشید و باقی آن را در وان بخیسانید.

اهمیت نوشیدن آب به میزان كافی

نوشیدن مقدار كافی آب در روز برای جبران آب از دست رفته بدن بسیار اهمیت دارد. نیاز بدن به آب با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد چرا كه با گذشت زمان پوست و غشاء آن نازك‌تر شده، مقدار آب بیشتری از دست می‌دهد و به این ترتیب كلیه‌ها بتدریج ضعیف می‌شوند. بنابراین نیاز به آب افزایش می‌یابد. البته ممكن است فرد احساس تشنگی نكند اما در هر صورت باید خود را به نوشیدن آب عادت دهد.

آب درمانی چيست؟ - قسمت اول

آب درمانی چيست؟ - قسمت دوم

 

برچسب ها: فواید آب درمانی، انواع کیسه، كیسه‌های داغ، كیسه‌های سرد، حمام‌های گیاهی، نوشیدن آب تعداد بازديد: 1117 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز