Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:38

30
آبان
خود درمانی با طب سنتی- قسمت اول

خود درمانی با طب سنتی- قسمت اول

اگر كودك شما دچار گرفتگی بینی شده نگران نشوید، كارهایی هست برای بهبود آن می‌توانید خودتان در منزل انجام دهید.

دكتر محمود خدادوست

 

سلامتی بیش از آنچه كه تصور می‌‌كنید، به شما نزدیك است: در اینجا به برخی از شیوه‌های درمانی اشاره خواهیم كرد كه واقعاً موثر واقع شده‌اند و خوشبختانه می‌‌توانید آنها را در منزل عملی كنید.

برای داشتن بدنی قوی و سالم 

برای اینكه بدنی قوی و سالم داشته باشید. خواب یكی از مهم‌ترین عناصر است. هیچ‌چیز بهتر از این نیست كه وقتی صبح چشمان خود را باز می‌كنید، پس از یك خواب خوب شبانه، احساس آرامش و انرژی كنید. اگرچه خواب یكی از عوامل سلامت است، ولی اغلب نادیده گرفته می‌شود. 6 - 8 ساعت خواب در شبانه‌روز برای افراد بالغ مناسب است و خواب كمتر یا بیشتر از آن اثر سوء بر سلامتی دارد. برای حدود 50 -70میلیون افرادی كه از مشكلات خواب رنج می‌برند، 6 تا 8 ساعت خواب در شبانه روز یك رویا است. مشكل این افراد در طول ماه‌های سرد سال كه هوا زودتر تاریك می‌شود و زندگی كم تحرك‌تر است، بسیار شدیدتر می‌شود. برای داشتن بدنی سالم و دور ماندن از بیماری‌ها در طول فصل زمستان باید سیستم ایمنی بدن قوی باشد؛ ولی متاسفانه اختلال در خواب، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌كند. اگر نمی‌خواهید به داروها متوسل شوید، باید خواب آرامی داشته باشید و برای دستیابی به یك خواب آرام به نكات زیر توجه كنید:

خواب آرام

1- قبل از رفتن به رختخواب یك دوش آب گرم بگیرید كه به رسیدن آرامش كمك می‌كند. افت درجه حرارت پس از بیرون آمدن از حمام، سیگنال‌هایی را به بدن می‌رساند كه نشان می‌دهد زمان رفتن به رختخواب است.
 2- پوشیدن جوراب نیز كمك می‌كند تا پاها در طول شب گرم بمانند و مانع از بیداری شبانه می‌شود. 3- گوش دادن به موسیقی آرامش‌بخش فیزیكی از آسان‌‌ترین روش‌ها برای داشتن  خواب آرام است. 4- در بسیاری از بزرگسالان احتقان بینی موجب اختلال در خواب می‌شود. تركیب منحصر به فرد روغن نارگیل، عصاره دانه گریپ‌فروت و لیمو و فلفل هندی، تنفس در طول شب را آسان می‌كند. احتقان بینی در نوزادان و كودكان نیز بسیار رایج است هنگامی كه نوزادان به دنیا می‌آیند دستگاه تنفسی آنها تجربه مواجه با گازهای شیمیایی، گردوغبار، میكروب‌های محیط زیست و . . . را ندارد؛ به همین دلیل در اثر برخورد با اولین محرك و ماده خارجی تحریك می‌شود و از آنجا كه دوری از آلاینده‌ها اجتناب‌ناپذیر است، معابر بینی متورم و دچار گرفتگی می‌شوند و همین احتقان بینی موجب خواب ناآرام آنان می‌شود.

درمان بی‌خوابی: هنگامی كه بی‌خوابی ناشی از استرس و افكار منفی باشد، علاوه بر مدیریت استرس برخی از اسانس‌های گلها نیز موثر واقع می‌شود. اسپری برخی از این اسانس‌ها بر روی زبان موجب آرامش و سكون ذهن و به طور طبیعی موجب خواب آرام می‌شود.

اگر كودك‌تان دچار گرفتگی بینی شد

اگر كودك شما دچار گرفتگی بینی شده نگران نشوید، كارهایی هست برای بهبود آن می‌توانید خودتان در منزل انجام دهید اگر كودك شما احساس ناراحتی و شروع به گریه كرده مطمئن باشید كه این گریه می‌تواند به دفع احتقان بینی كمك كند؛ چرا كه اشك موجب می‌شود مخاط جمع شده در سوراخ‌های بینی خارج شوند و گرفتگی به تدریج رفع شود. و آب گرم و تنفس در حمام نیز می‌تواند مخاط اطراف بینی را شل و گرفتگی را درمان كند. روش دیگر استفاده از تركیب آب ولرم و نمك است. یك‌چهارم قاشق چایخوری نمك را با یك‌دوم فنجان آب ولرم مخلوط كنید و یك قطره از آن را در سوراخ بینی بریزید، این كار راه‌های هوایی را مرطوب و احتقان را برطرف می‌كند از این روش برای درمان گرفتگی بینی در بزرگسالان نیز می‌‌توانید استفاده كنید. 

درمان عفونت تنفسی

اگر دچار عفونت تنفسی هستید و به دنبال یك راه طبیعی و ارزان برای درمان آن می‌گردید پراكسید هیدروژن را امتحان كنید. چند قطره پراكسید هیدروژن 3 درصد را در طول روز درون هر یك از گوش‌های خود بریزید تا طول مدت سرماخوردگی در شما كاهش می‌یابد. این امر به ویژه در 12 تا 24 ساعت اول ابتلا موثرتر خواهد بود. 

خود درمانی با طب سنتی- قسمت دوم

 

برچسب ها: درمان بی خوابی، خود درمانی با طب سنتی، طب سنتی و عفونت تنفسی، طب سنتی و گرفتگی بینی، طب سنتی و خواب آرام، درمان عفونت تنفسی، درمان گرفتگی بینی تعداد بازديد: 1136 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز