Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 10:06

8
شهریور
بادكش‌ درمانی يا حجامت خـــشك

بادكش‌ درمانی يا حجامت خـــشك

بیشترین مراجعان برای بادكش، مبتلایان به دردهای مفصلی (joint aches)، زانودرد، درد كتف و لگن، سیاتیك، گردن درد، ام اس، خشكی مفاصل و ... هستند.

حوريه احمدیراد؛ پژوهشگر بين‌المللی طب سنتی

 

روش کار: با عمل مَكِش روی پوست اندام‌های دردناك (مفاصل دردناك بدن)، محل اسپاسم‌، موضع رگ‌به‌رگ شده و موارد بسیاری از این دست، و با حركت دادن لیوان‌های مخصوص (Cupping)، درمانگر همزمان با افزایش سطح آگاهی بدن از موضع دردناك بیمار، به تنظیم جریان خون، باز كردن عروق و گره‌های عصبی و نرم كردن جداره رگ‌ها كمك می‌كند.
1-‌ بیشترین مراجعان برای بادكش، مبتلایان به دردهای مفصلی (joint aches)، زانودرد، درد كتف و لگن، سیاتیك، گردن درد، ام اس، خشكی مفاصل و ... هستند.
2-‌ افراد مبتلا به كم‌خونی كه اندام‌های سرد و كم‌انرژی دارند و دچار گزگز، خواب‌رفتگی و یخ بودن دست و پا هستند، با مراجعه به این مراكز مشاوره می‌توانند از تغذیه صحیح، تعادل طبع و ایجاد تعادل در اندام‌هایشان بهره‌مند شوند.
3-‌ خانم‌های مبتلا به كم‌كاری تخمدان‌ها، پریودهای سخت و دردناك و مبتلایان به خونریزی‌های بی‌رویه زنان می‌توانند بعد از مشاوره و گرفتن توصیه‌های درمانی، در صورت صلاحدید، از روش بادكش استفاده كنند. در غیر این صورت با مشاوره و اصلاح تغذیه، بدون هیچ گونه عوارضی درمان خواهند شد؛ زیرا اساس کار بر این است كه درمان با ساده‌ترین شیوه‌ها، با حداقل هزینه، کمترین درد و عوارض جانبی و بیشترین فایده برای سلامتی صورت گیرد و تا حد امکان بیمار عضوی از بدنش را بجز در شرایط خاص از دست ندهد.
4-‌ جالب است بدانید بیماران قلبی كه احساس درد و سنگینی در ناحیه قلب می‌كنند و دچار گرفتگی یکی دو رگ از رگ‌های اصلی قلب هستند (بیماران دیابتی، چربی و فشار خون بالا) و جزء بیماران پرخطر (High risk) محسوب می‌شوند، با مراجعه به مراکز بادكش‌درمانی و استفاده از مشاوره تغذیه طبیعی و درمانی به همراه بادكش كردن دور قلب با كمك روغن‌های انرژی‌زا و تنظیم مغناطیسم گردش خون شان، می‌توانند عروق گرفته خود را بدون عمل جراحی باز كنند.
5-‌ با این روش می‌توان ریه‌ها و اعضای اصلی تنفس بیمارانی را كه دچار تنگی نفس هستند احیا کرد؛ به خصوص اگر آلرژی تنفسی‌شان تازه شروع شده باشد و مراحل اولیه بیماری را طی ‌كنند. این کار سال‌هاست كه با تشخیص نوع آلرژی بیمار، حذف كردن و افزودن برخی مواد غذایی و دارویی بسیار مفید و مثبت در حال انجام است.
6-‌ با درمان‌های صحیح، مشاوره و بادكش صحیح و علمی موضع می‌توان به تنظیم جریان خون و احیای دستگاه‌ مجاری ادرار و كلیه‌ها کمک کرد.
7-‌ بهبود مؤثر اسپاسم‌های عضلانی و گرفتگی‌هایی كه در اثر ضربه، تصادف، شوك عصبی یا بار سنگین ایجاد شده و محل مورد نظر دچار پارگی و جراحی نشده است، با این روش و با مشاوره امکان پذیر است.
8-‌ روغن‌مالی صحیح با دست روی موضع و محل درد، با روغن‌های كاملاً مطمئن (Sape) دست‌ساز که بیمار و درمانگر از كیفیت آن كاملاً مطمئن هستند، بسیار مؤثر است.
9-‌ استفاده از لیوان‌های كوچك برای دردهای شقیقه و سر، به خصوص برای بیماران سردمزاج كه دچار افت فشارخون و خونریزی هستند، قابل توجه می‌باشد.

روش‌های بادكش یا حجامت خُشك

این روش كه سال‌‌هاست در مركز مشاوره با 97 درصد موفقیت در حال انجام است، از اصول و مبانی طب سنتی ایران و چین می‌باشد كه به دو روش انجام می‌شود: 1-‌ بادكش با لیوان‌ها (Cups) روی محل درد با شعله آتش 2-‌ بادكش روی محل درد با لیوان بدون آتش با دستگاه بادكش
همان طور كه اشاره شد، به این کار حجامت خشك نیز می‌گویند كه روی تخت مخصوص انجام می‌شود. به ‌دلیل اهمیت غلبه طبع سرد در ظهور علائم بیماری‌های سرد و مرطوب، مثل آرتروز، روماتیسم، ضعف و نارسایی عضلانی و افت انرژی بدنی (به خصوص در ناحیه مفاصل و اندام تحتانی، كتف و اطراف گردن)، پس از مشاوره و تشخیص اخلاط خونی بیمار، با صلاحدید درمانگر درمان همه‌جانبه شامل اصلاح تغذیه و طبع بیمار، روغن‌مالی و انجام بادكش در روزهای معین، شروع می‌شود. بیماران مبتلا به این‌گونه دردها باید از سردی و رطوبت (ورزش‌های‌آبی) و خوردن غذاهایی مانند هندوانه، غذاهای دریایی (مثل ماهی، میگو و..)، خیار، دوغ، ماست، جو، عدس، بادمجان و سالادها بپرهیزند و غذاهای توصیه‌شده با طبع گرم و خشك را به برنامه غذایی خود بیفزایند. این عزیزان باید از استرس، عصبانیت و ترس دوری کرده و از کار طولانی مدت با كامپیوتر و موبایل اجتناب کنند. استفاده از روغن‌های دست‌ساز پرانرژی، مسكن‌های گیاهی، روغن‌مالی كردن موضع و گرم نگهداشتن آن ضروری است؛ زیرا محل درد نیاز به ماساژدرمانی و تغذیه نیاز به اصلاح دارد. ناگفته نماند که موفق‌ترین بیماران، منظم‌ترین آنها هستند. رمز موفقیت بیمار، همكاری، ارتباط نزدیك و بموقع با این مراكز و انجام منظم موارد توصیه‌شده در هنگام مشاوره است. با آرزوی سلامتی روزافزون شما خواننده محترم، امیدواریم همواره از نظر جسمی و روحی در سطح كاملی از تعادل به سر ببرید و تندرست باشید.

 

برچسب ها: طب مکمل، بادکش، حجامت، مَكِش روی پوست، حجامت خُشك تعداد بازديد: 2986 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز