Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:38

23
خرداد
یك فنجان چای خوش‌طعم (1)

یك فنجان چای خوش‌طعم (1)

اگر شما هم جزو افرادی هستید که با طعم و مزه چای های گیاهی مشکل دارید، از ترکیبات طبیعی نظیر گیاهان، ادویه ها و برخی از ترکیبات خشک در چای خود استفاده کنید تا طعم و مزه بهتری به چای دهد.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه آشپزی

 

 

 

اگر به نظرتان می‌رسد كه چای‌های گیاهی، بی‌مزه و بی‌طعم هستند، می‌توانید از برخی تركیبات طبیعی استفاده كنید تا به آنها طعم و مزه بهتری بدهید. گیاهان، ادویه‌ها و برخی تركیبات خشك دیگر برای طعم‌دارتر شدن چای‌ها و داروهای جوشانده استفاده می‌شوند.

 جوز هندی (Nutmeg)

می‌توانید مقداری جوز هندی رنده كرده را روی یك فنجان چای بپاشید تا علاوه بر خواص، به چای خود طعم بهتری ببخشید. جوز هندی را به صورت كامل خریداری كنید و بعد آنها را به هر اندازه كه دوست دارید، رنده كنید. طعم دانه‌های جوز خیلی سریع تبخیر می‌شود. بنابراین بهتر است كه پودر جوز را روی چای گیاهی خود نریزید و میوه آن را رنده كنید و بلافاصله استفاده نمائید.

 بادیان ستاره‌ای (star anise)

برای شیرین شدن و معطر شدن چای گیاهی، از بادیان خرد شده استفاده كنید. این گیاه باعث ملایم شدن تنفس نیز می‌شود و عطر منحصر به فردی به چای گیاهی شما می‌دهد. از بادیان ستاره‌ای برای معطر كردن چای شیرین بیان و چای سیب استفاده می‌شود. از گذشته‌های دور تاكنون از جوشانده این گیاه برای درمان دندان درد استفاده می‌شده.

 عصاره لیموترش (Lime)

عصاره لیموترش، طعم زندگی، طراوت و پاكی را به چای می‌دهد. چند قطره آب لیموترش را به چای گیاهی خود اضافه كنید تا متوجه آن شوید.

پوست لیمو را پس از شستن رنده كنید و از آن در انواع چای یا غذا استفاده كنید و پوست  رنده كرده لیموترش را می‌توانید خشك كنید یا اینكه برگ‌های لیمو را بكوبید و با پوست رنده كرده و خشك آن تركیب كنید و مورد استفاده قرار دهید. از لیمو در مقدار كم استفاده كنید زیرا طعم آن به طعم آن چیزی كه به عنوان چای استفاده می‌كنید، غلبه می‌كند و یا آنكه به آن طعم گس و تندی می‌دهد.

 دارچین (Cinamon)

اگر چای گیاهی شما بسیار بی‌عطر است، می‌توانید مقداری چوب دارچین در آن بریزید تا عطر خوبی پیدا كند. علاوه بر آن می‌توانید چوب دارچین را بكوبید و از پودر آن استفاده كنید. پودر دارچین را در قوری حاوی آب جوش بریزید و بگذارید تا دم بكشد. سپس سایر تركیبات را به آن اضافه كنید. كارشناسان استفاده از پودر دارچین را توصیه نمی‌كنند چرا كه طعم آن به اندازه چوب دارچین موثر نیست و چای شما را كدر می‌كند.

میخك (Cloves)

مقدار كمی میخك در چای یا دم‌كرده گیاهی خود بریزید تا عطر آن را بهتر كنید و حس گرمای بیشتری به آن بدهید. همیشه سعی كنید میخك را به صورت كامل خریداری كنید. سپس آن را در هاون بكوبید و بعد مورد استفاده قرار دهید.

می‌توانید چای گیاهی را صاف كنید و مصرف كنید یا اینكه آن را به همراه همان تكه‌های ریز میخك شناور در آن بنوشید – مراقب باشید میخك‌ها را نبلعید - اما در مصرف میخك در جوشانده خود زیاده‌روی نكنید. چرا كه سایر طعم‌های جوشانده یا چای شما محو می‌شود.

چگونه تركیبات خودتان را بسازید

انجام برخی آزمایش‌ها روی چای خالی از لطف نیست و بسیار هم سرگرم كننده است. شما می‌توانید چای و نوشیدنی‌های انرژی‌زا و گیاهی‌تان را خودتان درست كنید و حتما نباید طبق دستورالعمل این‌كار را انجام دهید. این‌كار هم هیجان زیادی دارد و هم می‌توانید طعم‌ها و مزه‌های بهتر و جدیدتری را كشف كنید.

در این رابطه هیچ قانون و باید و نبایدی وجود ندارد و اصلاً نیازی نیست كه یك متخصص یا فرد زبده باشید تا بتوانید این تركیبات را انجام دهید. به هر حال شما در ذهن خود برخی تخیلات و ایده‌ها را دارید یا اینكه كسانی به شما پیشنهاداتی داده‌اند و شما علاقه‌مند به امتحان آنها شده‌اید، به همین ترتیب می‌توانید برخی تركیبات یا مواد را با هم بیامیزید، مثلا از مواد تازه استفاده كنید...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- یك فنجان چای خوش‌طعم- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: دارچین، چای، گیاهان، جوز هندی، خواص جوز هندی، بادیان ستاره، عصاره لیموترش، میخک تعداد بازديد: 1380 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز