Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:30

18
آذر
خواص روغن گل سرخ

خواص روغن گل سرخ

خواص بی‌شمار روغن گل سرخ به خاطر اجزای موجود در آن است.

 اعظم اسلامی مجد

 

خواص بی‌شمار روغن گل سرخ به خاطر اجزای موجود در آن است. این خواص شامل خاصیت نشاط‌آوری، ضدتب، ضدعفونت، ضد اسپاسم، ضد ویروسی، مسهل صفرا، ضد یبوست و ... است.  بی‌شك گل رز از زیباترین گل‌ها در تمام دنیا است و تا به امروز قصه‌ها و حكایت‌های زیادی راجع به این گل شنیده‌اید. حتماً كسی كه هیچ اطلاعی از خواص آن نداشته باشد، باز هم از زیبایی آن لذت می‌برد. روغن گل رز از بخار دادن گلبرگ‌های تازه گل رز به دست می‌آید كه حاوی تركیبات بسیاری مثل سیترونلول، سیترال، كارون، استات سیترونلیل، اتانول، فارنسول، متیل اُژنول، نرول، نوتانول و ... است. از تأثیرات عاطفی و روانی این گل تقریباً همه باخبریم، پس اجازه دهید از خواص پزشكی روغن گل سرخ بگوییم:

تقویت‌كننده بدن و قوای جنسی

روغن گل رز باعث تقویت لثه‌ها، ریشه موها، پوست، عضلات، روده‌‌ها، رگ‌های خونی، جلوگیری از ریزش موها، از بین رفتن دندان‌ها و موارد بسیار دیگر می‌شود و علاوه بر تمام این موارد قوای جنسی را نیز تقویت می‌كند.  

ضد اسپاسم  

روغن گل سرخ به طرز معجزه‌آسایی گرفتگی سیستم تنفسی، روده‌ها و سایر اعضای بدن را كاهش می‌دهد. در ضمن برای درمان كشیدگی عضلانی و درد شكم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

داروی اشتهاآور  

روغن گل رز علاوه بر خواص بالا، اشتها‌آور نیز می‌باشد. شكم را روان می‌كند، التهابات جسمی را كاهش می‌دهد و باعث عملكرد بهتر بدن و جلوگیری از ایجاد عفونت در بدن می‌شود.

بهبود عملكرد كبد  

سلامت كبد باعث بهبود عملكرد آن می‌شود. روغن گل رز، كبد را قوی و سالم نگه می‌دارد و باعث عملكرد صحیح آن می‌شود و از عفونی شدن آن نیز جلوگیری می‌كند.

ضدویروس 

برای محافظت در برابر ویروس‌ها و یا واكسینه كردن، بهتر است از این روغن استفاده كنید. روغن گل رز از شما در برابر عفونت‌های ویروسی محافظت می‌كند.  

ضد تب 

بیمارانی كه دچار تب بالا هستند، با این روغن می‌توانند از شر این وضعیت خلاص شوند. روغن گل رز باعث كاهش التهابات و تب می‌شود.

نشاط‌ آور  

روغن رز باعث افزایش و تقویت حس خود دوستی، اعتماد به نفس، امید و قدرت روحی روانی می‌شود و با افسردگی مقابله می‌كند. افرادی كه از افسردگی رنج می‌برند، بهتر است از این روغن استفاده كنند. این روغن به زندگی شما امید می‌دهد. به همین دلیل از آن در رایحه درمانی زیاد استفاده می‌شود تا القا كننده افكار مثبت و احساسات خوشایند باشد.

ضد یبوست 

در هیچ‌جای دنیا هیچ دارویی مؤثرتر از روغن گل رز برای رفع یبوست نیست. این روغن بدون آنكه عوارض و خطراتی به دنبال داشته باشد، روی روده‌ها اثر می‌گذارد.

آرام‌بخش 

روغن گل رز مثل دارویی بسیار قوی اعصاب را آرام می‌كند و باعث افزایش توان برای رویارویی با شوك‌های ناگهانی می‌شود. همچنین اختلالات ناشی از افزایش سن را كاهش می‌دهد.  

سایر خواص  

این روغن باعث تولید منظم هورمون‌های بدن می‌شود و آنها را متعادل نگه می‌دارد. از بهترین روغن‌ها برای افزایش درخشندگی پوست و جوانی است. همچنین ایجاد احساس شادی نموده و به درمان سردرد كمك می‌كند و در درمان آسم، كم آبی بدن و برخی عفونت‌های خاص دیگر نیز مؤثر است.

 

برچسب ها: خاصیت روغن گل سرخ، درمان با روغن گل سرخ، روغن رز، ترکیبات روغن گل سرخ، موارد مصرف روغن گل سرخ تعداد بازديد: 1839 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز