Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 02:24

7
آذر
قطره هايپيران؛ موثرترين داروی آرامبخش

قطره هايپيران؛ موثرترين داروی آرامبخش

در بین حدود 50 گیاهی كه از قدیم در كشورهای مختلف و در طب سنتی به عنوان آرامبخش مورد استفاده بوده است.

دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛‌ متخصص فارماکوگنوزی

 

مشكلات اجتماعی و اقتصادی دهه‌های اخیر باعث افزایش افسردگی انسان‌ها در سطح جهان شده است. افسردگی در زندگی‌های ماشینی و جوامع پرجمعیت به خاطر مشكلات بیشتر، گسترده‌تر است. ترس، دلهره و تشویش، رخوت و سستی، بدخوابی و بی‌خوابی، عدم تمركز و افكار بیهوده گذشته و ترس از آینده، انزواطلبی، تغییرات خلق و خو و بی‌حوصلگی از نشانه‌های افسردگی هستند.

شیوع افسردگی كه متاسفانه روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود توجه متخصصان و محققان را به طور جدی به خود جلب كرده است و آنها در پی چاره‌جویی برآمده‌اند. گرچه برای كاهش و درمان افسردگی باید از روش‌های غیردارویی نیز كمك گرفت، اما استفاده از داروها یكی از راه‌های اصلی مقابله با آن است.

از طرفی عوارض جانبی داروهای شیمیایی آرامبخش باعث نگرانی مصرف‌كنندگان است، به همین دلیل در سه دهه گذشته تهیه داروهای گیاهی آرامبخش گیاهی به‌شدت مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه داروهای موثری از دنیای گیاهان توسط كارخانجات داروسازی تهیه شده است كه می‌توانند در اكثر موارد جایگزین آرامبخش‌های شیمیایی شوند.

موثرترین گیاه دارویی آرامبخش

در بین حدود 50 گیاهی كه از قدیم در كشورهای مختلف و در طب سنتی به عنوان آرامبخش مورد استفاده بوده است، قدمت استفاده از گیاهی با نام علمی Hypericum Perforatum و نام‌های فارسی علف چای یا گل راعی به 2100 سال می‌رسد و اكثر دانشمندان از جمله رازی و ابن‌سینا از خواص مهم آن در آثارشان به‌خوبی یاد كرده‌اند. 

امروزه بیش از صد كارخانه داروسازی از این گیاه فرآورده‌های دارویی تهیه و به بازار ارائه كرده‌اند؛ به طوری كه در سال‌های اخیر پرمصرف‌ترین داروی آرامبخش گیاهی در سراسر جهان بوده است. این گیاه از 13 سال گذشته توسط داروسازی پورسینا به شكل قطره و به نام «هایپیران» به بازار دارویی ارائه شده و با موفقیت در حال استفاده است.

میزان مصرف هایپیران

بزرگسالان دو تا سه نوبت در روز و هر نوبت 30 قطره در كمی آب یا آب‌میوه رقیق نموده و میل كنند.
نوجوانان دو تا سه نوبت در روز و هر نوبت 20 قطره در كمی آب یا آب‌میوه رقیق كرده و میل كنند.

موارد مصرف هایپیران

ترس، دلهره و تشویش، بی‌حوصلگی و انزواطلبی، رخوت و سستی، افسردگی سنین كهولت، سردردهای عصبی و میگرنی، عدم تمركز و افكار بیهوده گذشته و آینده ناراحت‌كننده، بدخوابی و بی‌خوابی، سردردها، دردها و تغییرات خلق و خوی قبل و هنگام قاعدگی و یائسگی در زنان.

عوارض جانبی هایپیران

مصرف در حد توصیه شده، عارضه جانبی ندارد.

نكات قابل توجه هایپیران

دارو دیراثر بوده و در دو هفته اول اثر ضعیفی دارد. اثر حقیقی آن از هفته سوم به بعد ظاهر می‌شود.
با توجه به اینكه برای درمان افسردگی گاهی به مدت طولانی باید دارو مصرف شود، قطره هایپیران را می‌توان در طولانی‌مدت و حتی سال‌ها استفاده نمود.
قطره هایپیران برای آرامش و تسكین دردهای قبل و هنگام قاعدگی و زمان یائسگی بسیار مناسب است.
اطلاعات مربوط به قطره در بروشور همراه دارو ارائه شده است.
برای به دست آوردن نتایج مطلوب، مصرف هایپیران را باید تا از بین رفتن كلیه علائم افسردگی و رضایت كامل ادامه داد. گاهی احتیاج به چندین ماه مصرف است.
قطره بدون نسخه در تمام داروخانه‌های ایران ارائه می‌شود. در صورت احتیاج به اطلاعات بیشتر لطفا با شماره 09121081096 تماس حاصل فرمایید.

 

برچسب ها: گیاهان دارویی آرامبخش، خواص گیاهان دارویی هایپیران، میزان مصرف هایپیران، موارد مصرف هایپیران، عوارض جانبی هایپیران، قطره هایپیران تعداد بازديد: 39275 تعداد نظرات: 130

نظرات

  • عالی سپاس از روشنگری شما درباره این دارو.
    سالها پیش در نوجوانی سردردهای وحشتناک داشتم طوری که انگار مغزم تکان میخورد در سرم و خیلی درد داشت تا یه دکتر این قطره را به من داد و فکر میکنم یک شیشه را تمام نکردم و سر دردم برای همیشه رفع شد و چند روز قبل یاد اون روزها افتادم و نام هایپیران در ذهنم نقش بسته بود و الان برای افسردگی ترس و دلهره و تمام مطلبهایی که در بالا بهش اشاره شده دوباره گرفتم و مصرف میکنم و بسیار عالیه...
    سپاس از شما
  • سلام.ممنون از مطلبتون.ایا این دارو رومیشه به کودکان 7 ساله داد؟فرزندمن 7سالشه و افسرده شده.میتونم ازین دارو براش استفاده کنم؟
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی و گیاه درمانی: استفاده از این دارو از دو سالگی به بعد مجاز است. برای کودکان، 20 قطره دارو را در ته استکان آب یا آبمیوه حل کنید. بهتر است معده کودک خالی نباشد تا سبب ایجاد دل‌آشوب نشود. مثلا قبل از صبحانه به کودک داده نشود. توجه داشته باشید که دارو کمی دیر اثر است و یکی دو هفته برای اثر احتیاج به زمان دارد.
  • سلام
    ممنون از معرفي اين داروي گياهي،من ب دليل اضطراب داروي آسنترا مصرف مي كنم ،ميخواستم بدونم كه مصرف اين قطره با داروي من تداخل ايجاد نميكنه؟
    با سپاس
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: داروی هایپیران با این دارو و داروهای دیگر تداخلی ندارد. فقط توجه داشته باشید که اگر مدت زیادی است که آسنترا مصرف می‌کنید، یک دفعه دارو را قطع نکنید. شما می‌توانید دو ماه این دو دارو را با هم مصرف نمایید و کم‌کم آسنترا را قطع کنید. اگر افسردگی‌تان شدید نیست، می‌توانید از هایپیران به جای آن استفاده کنید. در غیر این صورت، می‌توانید به صورت کمکی هم از این قطره استفاده نمایید. به طور کلی داروهای آرامبخش را باید کم‌کم قطع کرد. اگر تازه (مثلا چند هفته است که) شروع به مصرف داروی آرامبخش نموده‌اید، می‌توانید آن را سریع‌تر قطع نمایید، زیرا بدن هنوز به آن عادت نکرده است. اما اگر سال‌های سال است که از این دارو استفاده می‌نمایید، برای اینکه مشکلی برایتان ایجاد نشود، می‌توانید در عرض یک یا دو ماه اقدام به ترک آن و جایگزینی قطره هایپیران نمایید. البته در صورت قطع سریع داروهای آرامبخش مشکلاتی مانند بی‌خوابی و افسردگی ممکن است ملاحظه شود و سمیت و خطری وجود ندارد. کلا داورهای شیمیایی زوداثر هستند، اما هایپیران در طول حدود دو ماه حداکثر اثرش دیده می‌شود.
  • در دزمان فوبیا اثر داره؟
    آیا اگه فرضا ده یا بیست سال از این قطره مصرف بشه ، ممکنه اثر دارو مثل قبل نباشه و یعنی بدن بهش مقاوم بشه ؟ یا نه کلا اثربخشیش یکنواخته ؟
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: بله، قطره هایپیران برای فوبیا موثر است. مقاومت به آن در بدن ایجاد نمی‌شود،‌ بدن به آن وابسته نمی‌شود و تا زمانی که مصرف شود،‌ اثربخش خواهد بود.
  • سلام
    من مدت زیادیه که استرس دارم یعنی کلا به زندگی هیچ امیدی ندارم و هرلحظه منتظر مرگ هستم به همین خاطر شبا نمیتونم بخوابم و هرلحظه احساس میکنم روحم از بدنم خارج میشه .
    همیشه پر از استرس و دلهرم که اصلا غیرقابل کنترل خواستم بدونم این دارو برای من مفیده؟
    چجوری و چه مدت استفاده کنم؟
    ممنون
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: بله، قطعا داروی هایپیران موثر خواهد بود، زیرا یک داروی جهانی ضد افسردگی و پر مصرف‌ترین داروی گیاهی در زمینه اعصاب و روان، مشکلات بدخوابی، بی‌خوابی، رخوت، سستی، ناامیدی و ... است. این دارو باید به طولانی مدت و در دو نوبت در روز مثلا صبح و شب و هر بار 30 قطره همراه با آب (چون کمی زبان را می‌سوزاند) یا آبمیوه رقیق کرده مصرف شود. شروع اثر هایپیران در افراد مختلف متفاوت است. ولی معمولا دیراثر بوده و بعد از یک ماه اثر آن پدیدار می‌شود و معمولا اثر آن تا 2-3 ماه به حداکثر می‌رسد. بعد از اینکه حالات افسردگی هم از بین رفت، باید 3-4 ماه مصرف آن را ادامه داد تا اثر آن برگشت نکند. نکته مهم در تمام داروهای ضدافسردگی و آرام‌بخش شیمیایی و گیاهی، این است که خود فرد باید به خودش کمک کند. حتی بهترین دارو هم نمی‌تواند به تنهایی به صورت صددرصد کمک کند. فرد باید حساسیت خود را به خیلی از موارد کم کند و خیلی به گذشته و آینده فکر نکند. در این صورت است که مصرف دارو می‌تواند موثر باشد. بیاد داشته باشید که تنها با دارو نمی‌توان منتظر معجزه بود!
  • سلام خسته نباشید من شیرده هستم مشکلی نداره مصرف کنم پسرم شیطونه و من خیلی بداخلاق و افسرده شدم لطفا راهنماییم کنید ممنون از لطفتون
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. مصرف داروی گیاهی هایپیران در دوران حاملگی و شیردهی هیچ اشکالی ندارد.
  • سلام. به تایید یک پزشک برای میگرن به مدت شش ماه مصرف کردم و علائم میگرن بسیار کم شد. یک هفته است که برای ترک این دارو دوز مصرف را پایین اوردم ولی متاسفانه دردهای میگرنی شروع شده. به نظر شما تا چه زمانی مصرف دارو را ادامه دهم؟ این دارو احتمال بارداری را کم نمی کند؟ و آیا در زمان بارداری می شود استفاده کرد؟
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. در حال حاضر هیچ داروی درمان‌کننده میگرن وجود ندارد و همه داروهای شیمیایی و گیاهی کنترل‌کننده هستند. این دارو هم مثل بقیه داروها درمان‌کننده نیست و کنترل‌کننده می‌باشد، بنابراین ممکن است لازم باشد سال‌ها و به صورت مداوم مصرف شود.
      هیچ ارتباطی بین مصرف داروی هایپیران با باروری و بارداری وجود ندارد. اصولا در بارداری بهتر است فرد تا مجبور نباشد، هیچ داروی گیاهی و شیمیایی مصرف نکند، ولی مصرف این دارو در بارداری مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • باسلام.۵سال است ازسردردهای میگرنی عذاب میکشم.هرنوع دارویی مصرف کردم. میتوانم از هایپیران همزمان با سایر داروها استفاده کنم ویا باید آن داروها را قطع کنم؟
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: مصرف همزمان داروهای شیمیایی با هایپیران مشکلی ندارد. با توجه به اینکه 2 تا 3 هفته طول می‌کشد تا این قطره جواب بدهد، بهترین راه این است که بعد از 2 تا 3 هفته یا 1 ماه کم‌کم داروهای شیمیایی را قطع کنید و فقط هایپیران را مصرف نمایید تا ببینید چقدر کمک می‌کند. اما مصرف همزمان با داروها هم مشکلی ندارد و تداخلی ایجاد نمی‌شود.
      • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. کسی که 8 - 7 ماه است که داروی شیمیایی ضد افسردگی مصرف می‌کند نباید به یک‌باره آن را قطع کند. قطع کردن داروهای شیمیایی آرام‌بخش که برای مدت طولانی مصرف شده‌اند، باید به تدریج صورت بگیرد. زیرا با قطع یکباره آنها، علائم دوباره برمی‌گردند. اگر می‌خواهید از داروی هایپیران به صورت کمکی یا به جای داروهای شیمیایی استفاده نمایید، توصیه می‌شود اول آن را همراه داروهای شیمیایی مصرف کنید؛ به صورت 2 نوبت در روز، هر نوبت 30 قطره، برای یکماه. بعد از یکماه داروهای شیمیایی را مثلا در طول 2 هفته، یک چهارم یک چهارم کم کنید. قطع کردن دارو 2 یا 3 ماه طول می‌کشد. هایپیران دارویی دیر اثر است و برای جایگزینی زمان می‌خواهد.
    • با سلام من قبلا افسردگی داشتم حدود دو سال از داروی آلوینتا و پرفنازین اسفتاده کردم بعد کم کم داروم رو کم کردم اما به محض اینکه قطع کردم دوباره اضطراب برگشت تا اینکه متوجه این قطره شدم الان خیلی استرس و اضطراب دارم به حدی که همش می ترسم حتی موقع حرف زدن استرس دارم موقع خواب هم اگه صدایی بیاد خیلی می ترسم قلبم به شدت می زنه من همش ترس دارم که بیمار بشم الان هم که گاهی به خاطر استرس یه حس ناخوشایندی تو پاهام دارم می ترسم ام اس بگیرم سر کارم اگه از من توضیح بخوان کلی استرس می گیرم اعصابم خیلی خرده ممکنه با این قطره خوب بشم ممنون می شم راهنماییم کنید
      • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. داروهای تجویز شده به شما،‌ داروهای آرام‌بخش و ضدافسردگی هستند. داروهایی که برای این منظور تجویز می‌شوند، چه شیمیایی باشند و چه گیاهی، باید تا رفع مشکلات و حتی چند ماه بعد از آن (حدود 3 تا 5 ماه) استفاده شوند تا علائم کلا سرکوب شده و مجددا برنگردند. باید خدمت شما ذکر شود که داروهایتان را زود قطع نموده‌اید. هایپیران هم به شما جواب می‌دهد،‌ ولی کمی دیراثر است و ممکن است با مصرف این دارو هم تا 2 تا 3 هفته این حالت وجود داشته باشد و بعد از حدود 2 ماه اثر آن به حداکثر می‌رسد. در مورد داروهای شیمیایی بعد از یک هفته مصرف، اثر آنها به حداکثر می‌رسد، ولی داروهای گیاهی کنداثر هستند و حداقل 3 تا 4 هفته باید مصرف شوند. هایپیران هم به همین صورت است. تفاوت آن با داروهای شیمیایی این است که داروهای شیمیایی زوداثر هستند و داروهای گیاهی برای اثرگذاری به 2 تا 3 هفته فرصت نیاز دارند. هرچه مصرف آن جلوتر می‌رود، وضعیت هم بهتر خواهد شد.
  • سپاسگزارم کمکم کنید
    چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 14:59
    سلام. من افسردگی شدید( دوقطبی) داشتم جوری که سردهای شدید و وحشتناک داشتم و عصبی می شدم و خواب نداشتم و..... الان 7-8 ماه هستش که از داروهای ضد افسردگی استفاده میکنم و تقریبا آروم و علائم افسردگی را دیگه ندارم و فقط در یک مورد مشکل دارم و اون هم اینه که ذهنم آزاد نمیشه و فکرهای بیهوده آینده را دارم که آزاردهنده هستش و در حال حاضر داروی آریپیپرازول و بی پریدین را مصرف میکنم که چاق کننده هستند و دو ماهی هستش که دیگه درمانم پیشرفتی نداشته است. حالا سوالم اینه که میتونم از هایپیران استفاده کنم و اگر که استفاده کنم این دوتا دارو شیمیایی را چکار کنم؟تشکر.
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. کسی که 7 - 8 ماه است داروی شیمیایی ضد افسردگی مصرف می‌کند نباید به یکباره آن را قطع نماید، زیرا قطع یکباره داروهای شیمیایی آرامبخش که برای مدت طولانی مصرف شده‌اند، باعث برگشت علائم می‌شود، بنابراین باید به تدریج قطع شوند. اگر می‌خواهید از قطره هایپیران به صورت کمکی یا به جای داروهای شیمیایی استفاده نمایید، توصیه می‌شود از آن دو نوبت در روز هر نوبت 30 قطره مثلا برای یکماه به صورت همزمان با داروهای شیمیایی استفاده شود. بعد از یکماه داروهای شیمیایی را مثلا برای دو هفته به صورت یک چهارم یک چهارم کم کنید تا در طول 2 یا 3 ماه مصرف آنها قطع شود. توجه داشته باشید که هایپیران دارویی دیر اثر است و برای جایگزینی یکماه یا بیشتر زمان می‌خواهد.
  • من افسردگی داشتم و حملات panic داشتم بمدت شش ماه از این قطره استفاده کردم کامل درمان شدم خداروشکر.
  • من به دلیل استرس و بی خوابی مدت یک سال است که قرص ترازودون استفاده میکنم، میخواهم ترازودون را به تدربج قطع کنم،مصرف همزمان ترازودون با قطره هایپیران مشکلی ندارد؟ در ضمن تصمیم بارداری هم دارم
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. می‌توان هایپیران را با دارو استفاده کرد و کم‌کم نسبت به قطع دارو اقدام نمود. اگر دارو یکدفعه قطع شود، ممکن است مجددا بی‌خوابی و استرس برگردد. توصیه می‌شود ابتدا داروی شیمیایی دو هفته همراه با هایپیران (روزی دو نوبت هر نوبت سه قطره) مصرف شود. سپس دارو را ضمن 1 تا 2 ماه (هر هفته به یک چهارم مقدار) کم نمایید، چون اثر هایپیران دیر ظاهر می‌شود.
      اما در همه جای دنیا توصیه می‌شود در بارداری هیچ نوع داروی شیمیایی و گیاهی استفاده نشود، مگر اینکه خیلی ضروری بوده و نیاز مبرم به آن باشد و زیر نظر پزشک باشد. این امر به خاطر مساله‌ساز بودن هایپیران نیست، بلکه به این دلیل است که اگر احیانا مشکلی در بچه ظاهر شود، خود فرد به آن راضی نمی‌شود.
  • سلام وخسته نباشید
    آقای دکتر بنده چن سال پیش به یک استرس خیلی بدی دچار شده بودم که در همان دوره با چن تا قرص در عرض دوماه به طور کلی خوب شدم،و بدون اطلاع دادن به پزشک معالجم به محض اینکه خوب شدم ،داروها رو قطع کردم و دیگر به پزشک مراجعه نکردم
    و بعد از گذشت 7ماه به یک سردرد دچار شدم این بار به یه استرس ملایمتر دچار شدم.و حدود 3سال هست که همش دارو مصرف میکنم،به ندرت خوب شدم،اینطور بگم حسابی می خندم ،خوب می خوابم بدون نیاز به داروهام،
    ولی فقط فکرم کمی آزرده ام میکنه و نمیزاره نفسی راحت تر بکشیم،از شما خواهش میکنم در این مورد مطلب مختصر و مفیدی بهم عرضه کنید،
    با مصرف هایپیران میتوانم از این فکر ومخمصه راحت بشم یا خیر؟؟ ؟
    قرص های که الان استفاده میکنم. ستراالین 100 یک عدد،،، کلونازپام شبی نصف قرص،،،و پرانول10 یک عد
    با تشکر
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. در حقیقت از ابتدا که دارو را قطع کرده‌اید، کار اشتباهی بوده است و نباید این کار را انجام می‌دادید. داروهای روحی - روانی باید بعد از ریشه‌کن شدن مشکل و بهبود علائم ادامه یابند. متاسفانه خیلی از افراد بعد از خوب شدن علائم، اقدام به قطع داروهای مصرفی می‌کنند و به این ترتیب علائم برمی‌گردند، بنابراین مصرف داروها باید به حد کافی و برای مدت زمان کافی ادامه یابد.
      در حال حاضر هم که دارو مصرف می‌کنید و آثار مثبتی را مشاهده می‌نمایید، باید بدانید که در مسایل روحی و روانی و افسردگی علائم افراد متفاوت است. بعضی از علائم در تعدادی از افراد دیده می‌شوند و در بقیه وجود ندارند. به این ترتیب باید داروهای شیمیایی ادامه یابند و نباید به یکباره قطع شوند. هایپیران باید همراه داروهای شیمیایی روزی دو نوبت و هر نوبت 30 قطره به صورت رقیق شده با نصف استکان آب استفاده شود و حداقل یک ماه همراه داروها استفاده گردد. بعد از یک ماه، (به مدت دو ماه) هر دو هفته، یک چهارم از داروها را کم نمایید. اگر بدن در این مدت این دارو را بپذیرد و احساس مشکل نکند یعنی هایپیران می‌تواند جایگزین این داروها شود. در این صورت می‌توان داروهای شیمیایی را به طور کلی قطع کرد. اما اگر در طی این مدت مشکلات بیشتر شد،‌ درجه افسردگی به نحوی است که از هایپیران باید به عنوان کمکی استفاده گردد و تا چندین ماه (4 تا 6 ماه) باید آن را با نصف قرص‌ها ادامه دهند. وقتی با این روش احساس بهتری داشتید، داروهای شیمیایی را کمتر مصرف نمایید و سپس هایپیران را به طور کلی جایگزین داروهای شیمیایی کنید. توجه داشته باشید که قطع داروهای افسردگی نباید یکدفعه‌ای باشد و استفاده از آن به مرور زمان نشان می‌دهد که هایپیران چقدر می‌تواند کمک‌کننده باشد. تعدادی از افراد می‌توانند آن را جایگزین سایر داروها نمایند و در بعضی دیگر هایپیران فقط نقش کمکی دارد، بنابراین قطع یک‌دفعه‌ای دارو صلاح نیست و برای کمک گرفتن یا جایگزین کردن آن باید به این شیوه عمل نمود.
      نکته مهم این است که خود فرد یا اطرافیان او باید به فرد کمک می‌کنند و این عمل خیلی مهم‌تر از مصرف داروهای شیمیایی است. داروهای شیمیایی زوداثر هستند و حداکثر در هفته اول، اثر خود را نشان می‌دهند، اما شروع اثر هایپیران از هفته 3 تا 4 مصرف است و حداقل بعد از دو ماه به بالاترین اثر خود می‌رسد، بنابراین نباید یکدفعه مصرف داروهای شیمیایی را قطع کرد.
  • ممنون و تشکر از لطف بزرگتان
  • باسلام وخسته نباشید من میگرن دارم حمله های شدید وسردرد زیاد میتونم استفاده کنم و عوارضی نداره ممنون.
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. یکی از استفاده‌‌های هایپیران، انواع سردردها می‌باشد. سردردها به دو نوع میگرنی (به دلیل گشاد شدن عروق مغز) و یا غیر میگرنی (مانند عصبی، به دلیل گرما، مصرف غذای ناسازگار و ...) تقسیم می‌شوند که مصرف هایپیران برای هر دو نوع سردرد موثر است. در مورد سردردهای میگرنی توجه داشته باشید که مصرف دارو با شروع شدن درد، آن را ساکت نمی‌کند. در واقع در هنگام شروع درد، موثر نیست و درد را کم نمی‌کند. افراد مبتلا به میگرن دائم باید هر روز از آن بخورند که در این صورت در اکثر افراد یا درد را به صفر می‌رساند و یا آن را در 50 تا 80 درصد کم می‌کند. مصرف دارو هم به صورت 1 تا 3 نوبت (بسته به خفیف یا شدید بودن میگرن) هر نوبت 30 قطره در کمی آب می‌باشد. مصرف 2 هفته لازم است تا اثر دارو شروع شود.
  • سلام، اگه همراه با غذا مصرف بشه تاثیر دارو کم میشه؟
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. خیر، مصرف این دارو همراه غذا، تاثیر آن را کم نمی‌کند. بعضی از افراد معده حساسی دارند و مصرف آن با شکم خالی ممکن است کمی دل‌آشوب ایجاد کند که در این صورت توصیه می‌شود با معده خالی مصرف نشود. اما مصرف دارو با یا بدون غذا مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • سلام خدمت همه عزیزان. من خودم حدود 19 سال پیش به خاطر میگرن و سردرد شدیدی که داشتم دکترم به مدت 4 ماه این قطره رو به من تجویز کرد اما من حدود 7 ماه استفاده‌ کردم وخوب شدم خوشبختانه تا حالا هیچ سردرد میگرنی نداشتم. البته قابل توجه عزیزان بگم که این دارو باید سر موقعه وهر روز مصرف بشه به امید سلامتی همه دردمندان
  • سلام من یک ماه سر درد دارم ام رای کردم کفتن چیزی نیست آدم بشدت اعصبانی و استرس دارم این دارو چه جوری باید استفاده کرد ممنون میشم بگید
    • با سلام و احترام. این دارو باید به طولانی مدت و در دو نوبت در روز مثلا صبح و شب و هر بار 30 قطره (در آب یا آبمیوه رقیق کرده) مصرف شود.
  • سلام ايا از اين قطره همزمان با دوره آنتى بيوتيك ( لووفلوكساسين) تاوانكس ميشود استفاده كرد يا بايد در دوران مصرف انتى بيوتيك مصرف قطره قطع گردد؟ با تشكر
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. مصرف قطره هایپیران همراه با این دارو تداخلی ندارد و می‌تواند همزمان مصرف شود.
  • سلام و عرض ادب
    من قطره هایپیران رو برای درمان بیخوابی میخوام استفاده کنم. نحوه مصرفش به چه شکلی هست؟ قبل از خواب باید بخورم؟ ممنون
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. قطره هایپیران را باید روزانه در دو نوبت و در هر نوبت 30 قطره در کمی آب استفاده کرد. یک نوبت آن صبح یا ظهر و یک نوبت قبل از خواب باشد. این قطره گیاهی دیراثر است و در 1 یا 2 و یا حتی 3 هفته اول در برخی از افراد بی‌اثر است و در برخی از افراد ممکن است اثر ضعیفی داشته باشد. معمولا از هفته دوم یا سوم اثر حقیقی آن شروع می‌شود.
  • با سلام و عرض ادب
    ببخشین آقای دکتر من الان چند وقتی هست که اضطراب شدید جنسی دارم که باعث استرس و افسردگی شدید من شده است آیا داروی هایپیران در من اثری دارد؟ با تشکر از راهنمایی شما
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. قطره هایپیران برای تمام مشکلات و مسایل روحی، روانی و عصبی به عنوان یک آرام‌بخش می‌باشد و قاعدتا باید برای این مساله هم مفید و اثربخش باشد. کلا این داروی گیاهی هیجانات روحی و روانی را متعادل می‌کند و اضطراب‌ها و استرس‌ها را کاهش می‌دهد.
  • سلام پسر۸ساله دارم که دچار اضطراب وشب ادراری هست وتمرکزش کم شده آیا مصرف این دارو مؤثر هست؟
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. بله، داروی هایپیران برای شب‌ادراری کودکان خیلی خوب جواب داده است. میزان مصرف آن روزی 20 تا 30 قطره به صورت یک نوبت در روز است که می‌توانید در کمی آب یا آبمیوه به کودک خود بدهید. این دارو دیراثر است و اثرگذاری آن 1 تا 2 هفته تاخیر دارد.
  • با عرض سلام و تشکر
    خواهر من حدود 8 ماه داروهای ضد افسردگی مصرف میکرد اما به علت عوارضی که داشتند آنها را به یکباره قطع کردو الن حالت عدم تمرکز و عدم تصمیم گیری شدید در ایشون دیده میشه و در انجام کارها خیلی کند شده و با وجود اینکه فوق العاده باهوش و موفق در تحصیل بوده الان یادگیری کمی داره ، به نظر شما این دارو میتونه کمک کننده باشه؟
    خیلی ممنون میشم پاسخ بفرمایید
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. اصولا داروهای شیمیایی را نباید یکدفعه قطع کرد، چون پس از مدتی مصرف ایجاد وابستگی می‌کنند و باید آنها را پس از بهبودی کامل کم‌کم و با یک مدت مثلا چند هفته یا گاهی چند ماهه قطع کرد و اما داروی هایپیران می‌تواند به ایشان کمک خوبی بکند، البته به شرط مصرف مرتب و لازم است بدانید که دیراثر است و برای شروع اثر دو سه هفته‌ای زمان نیاز دارد و اثر آن کم‌کم زیاد می‌شود و پس از دو ماه به حداکثر می‌رسد. باید آن را آنقدر ادامه داد تا همه عوارض رفع شوند و پس از آن حداقل سه ماه مصرف دارو را ادامه دهند تا عوارض برگشت نکند. مصرف هایپیران گاهی تا چندین ماه ممکن است باید ادامه داده شود.
  • با سلام و احترام
    آیا مصرف قطره هایپیران برای درمان بیخوابی در افرادی که بیمای صرع دارند مشکلی ندارد؟
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. مصرف هایپیران در افرادی که صرع دارند، بلامانع است و مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • سلام و عرض ادب
    من مدتی است دچار بی خوابی شده ام. شبها اصلا خواب ندارم مگر با قرص، قطره هایپیران میتواند به من کمک کند که دیگر دکتر نروم و داروی شیمیایی استفاده نکنم؟
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. فعلا قطره هایپیران موجود است و در آینده نه چندان دور قرص هایپیران هم تولید خواهد شد. به هر حال بهترین داروی گیاهی در مورد مشکلات عصبی و از جمله بدخوابی و بی‌خوابی هایپیران است. باید امتحان بفرمایید. مسلما هر دارویی ممکن است بر روی تعدادی از افراد کم‌اثر یا بی‌اثر باشد، ولی هایپیران در بالاتر از نود درصد تاثیر خوبی دارد، به خصوص اگر طبق راهنمای دارو و مرتب و منظم مصرف شود. نکته مهم توجه به دیر اثر بودن آن است که باید تامل داشت، چون ممکن است یک یا دو هفته برای تاثیر در بی‌خوابی زمان‌بر باشد.
  • با سلام من مدت 4 هفته میشه از این دارو مصرف میکنم و افسردگیم نه تنها خوب نشده بلکه داره زیادتر هم میشه. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. اگر منظورتان هایپیران است، این مشکلی هیچ ارتباطی با هایپیران ندارد، چون هایپیران و داروهای مشابه آن در جهان که توسط بیش از 120 کارخانه ساخته می‌شوند پرمصرف‌ترین داروی گیاهی است با اثر مطلوب و ایده‌آل، البته بهترین داروی جهان هم قطعا بر روی چند درصد معدودی ممکن است اثر نکند. به هر حال در صورت نارضایتی می‌توانید ادامه ندهید، ولی داروی گیاهی موثرتر از هایپیران در افسردگی وجود ندارد.
  • سلام آقاي دكتر. بنده سالهاست ميگرن دارم .با توجه به استفاده قرص هاي مخصوص ميگرن در ماه هاي اخير ديگه حتي با مصرف روزي چندتا مسكن هم خوب نميشم ، يعني به طور كل الان ٢ ماهه كه هر روز سر درد دارم و تحت هيچ شرايطي خوب نميشم. امروز دوستم اين قطره رو بهم پيشنهاد كرد ميخواستم نظرتون رو بدونم.
    واقعا ازتون ممنون هستم بابت وقتي كه ميزاريد و صبورانه پاسخ ميدهيد.
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. قطره هایپیران برای کنترل میگرن موفقیت خوبی را دارا است،‌ ولی اثر آن بعد از دو یا سه هفته کم‌کم ظاهر می‌شود و باید هر روز مصرف کرد. مصرف فقط در زمان حمله میگرن تاثیر چندانی ندارد. اگر تا دو ماه مصرف شد و کاملا بی‌اثر بود که البته ممکن است در افراد معدودی بی‌اثر یا کم‌اثر باشد می‌توان دارو را ادامه نداد.
  • باسلام من 1ماهی هست روحیه ام افسرده اس بی قراری و تشویش دارم خوابمم راحت نیست آیا استفاده ازاین قطره موثره؟
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. بله، اثر قطره هایپیران ضد افسردگی از جمله بی‌خوابی و بدخوابی، ترس، دلهره،‌ تشویش، زود عصبانی شدن، رخوت و سستی، دل به کار ندادن، افکار بیهوده مربوط به گذشته و آینده و این قبیل است. اما نکات مهم در مورد اثرگذاری مصرف مرتب آن طبق راهنمای دارو است. همچنین شروع اثر گذاری دو تا سه هفته زمان می‌برد و اثر کم‌کم افزایش می‌یابد و تا دو ماه به حداکثر می‌رسد و وقتی احساس خوب شدن کردید باید حداقل سه ماه از آن به بعد ادامه دهید تا مشکلات برگشت نکنند.
  • با سلام و احترام
    مدت یک هفته است از قطره هایپیران برای کاهش استرس و خواب بهتر استفاده میکنم،صبحها بعد از بیدار شدن احساس بی حوصلگی و خستگی میکنم،آیا از عوارض هایپیران است؟هایپیران برای معده مشکلی ایجاد نمیکند؟ضمنا شبها نصف قرص ترازودون 50 میلی گرم(یعنی 25 میلی گرم) استفاده میکنم.
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. اثری که گفته شده هیچ ارتباطی با هایپیران ندارد و برعکس هایپیران ضد رخوت و سستی و کم‌حوصلگی است. اثر آن بعد از دو یا سه هفته شروع می‌شود و کم‌کم افزایش می‌یابد و تا دو ماه به حداکثر می‌رسد. دارو بر معده مشکلی ایجاد نمی‌کنند ولی بعضی افراد معده حساس دارند و اکثر داروها را باید با معده خالی مصرف نکنند. اگر شما هم از آن دسته هستید بهتر است بعد از صبحانه یا نهار و بهتر است بعد از شام و قبل از خواب مصرف کنید. ضمنا با قرص مصرفی شما تداخلی ندارد.
  • با سلام
    این جانب چهل سال است که میگرن دارم
    هیچ دارویی تا بحال تأثیر نداشته است
    از قطره هایپیران هم چند دوره استفاده کردم ولی فایده ای نداشت
    اخیرا یک قطره ای از داروخانه گرفتم که روی آن نوشته شده بود قطره گیاهی هایپیران ضد میگرن، وقتی که درب آن را باز کردم دیدم بوی الکل می دهد
    مقداری از آن را روی دستم ریختم و بو کردم ، دیدم بوی الکل می دهد، فندک را روشن کردم و جلوی شیشه دارو گرفتم دیدم آتش گرفت متوجه شدم که این دارو حاوی مقدار زیادی الکل می باشد و آن را دور انداختم، در ضمن خوردن الکل حرام است.
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام و احترام. تمام قطره‌های گیاهی جهان و ایران با الکل اتیلیک که نوع خوراکی هست عصاره‌گیری می‌شوند و حاوی الکل هستند. میزان الکل موجود در این قطره‌ها از هر کجای دنیا باشند در حد مجاز و این میزان مصرف که در حد دو یا سه سی‌سی در شبانه‌روز می‌شود هیچ‌گونه عوارض جانی ندارد. از طرفی تمام این گونه داروها از نظر میزان الکل تحت نظارت دقیق وزارت بهداشت می‌باشد. اضافه می‌نماید این میزان الکل گاهی کمتر از میزان الکل بعضی میوه‌های رسیده مانند انگور که مصرف کننده عزیز بدون اینکه متوجه بشوند و می‌خورند می‌باشد. گذشته از آن حتی در فرمولاسیون بعضی داروهای کودکان برای حل کردن مواد اسانسی اجبارا به میزان کم از الکل استفاده می‌شود. مصرف کننده محترم مجازند که داروی خود را دور بریزند و یا آتش بزنند یا مصرف کنند.
  • با سلام ۲۷ سالمه و دکتر ها تشخیص میگرن رو در من دادند بیشتر روزهای ماه دچار سردرد های یک طرفه هستم که باعث فلج شدن زندگیم و برهم ریخته شدن اعصابم شده به طوری که سر درد از پیشونیم شروع شده و تا پشت سرم ادامه پیدامه میکنه بعضی روزها ۴روز متوالی سردرد دارم آیا این قطره تاثیری در بهبود حال من داره
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. اگر منظورشان قطره هایپیران باشد بلی این دارو در میگرن اثر کنترل و کاهش درد دارد، ولی هیچ داروی درمان کننده فعلا در جهان وجود ندارد و میگرن اصولا بعد از 45 سالگی کم شده و از بین می‌رود. هایپیران را باید دائم مصرف کرد و مصرف آن در زمان حمله میگرنی چندان موثر نیست. مصرف روزی دو نوبت و هر نوبت 30 قطره در کمی آب مصرف شود. در ابتدای مصرف ممکن است دو هفته‌ای طول بکشد تا جواب بدهد و در این مدت ممکن است اثری نداشته و یا اثر کمی داشته باشد. اصولا داروهای گیاهی دیراثر هستند، البته در صورتی که موثر بود پس از دو یا سه ماه می‌توان روزی یک نوبت و 30 قطره مصرف کرد. باید دانست که هیچ دارویی بر روی صد در صد مصرف کنندگان موثر نخواهد بود و ممکن است در تعداد کمی بی‌اثر باشد. در صورتی که با مصرف دارو تا دو ماه هیچ تغییری حاصل نشد می‌توان مصرف دارو را ادامه نداد.
  • سلام خسته نباشید من الان حدود یک هفتس دارم از این قطره مصرف میکنم پارسال حدود 9 ماه قرص زولوفت مصرف کردم برای افسردگی الان گاهی اوقات دچار حملات ترس میشم قفسه سینم باش درد میگیره حتی چشم چپم وختی عصبی میشم کمی درد میگیره قبلا هم همینجوری میشدم ولی قرص زولوفت خوب بود برام بنظرتون مصرف این قطره برای من خوبه؟ کلا خیلی ادم استرسی هستم
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. قطره هایپیران برای تمام مشکلات افسردگی و عصبی از جمله بی‌خوابی، بدخوابی، استرس، دلهره و تشویش، بی‌حوصلگی، زود عصبانی شدن، اضطراب، رخوت، سستی و انواع سردردهای عادی و عصبی و میگرن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و اثر خوبی در این موارد دارد. باید دانست که دارو دیر اثر بوده و حدود دو هفته‌ای برای شروع اثر لازم است. دارای عوارض جانی نیست و می‌توان در هر سن، سال و جنس آن را مصرف نمود. در تحقیقات سال‌های اخیر اثر مثبت آن در بیش‌فعالی کودکان، شب‌ادراری کودکان، وسواس و وزوز گوش مشخص شده است. مصرف آن باید تا سه ماه بعد از رفع تمام علائم افسردگی ادامه یابد و ممکن است مصرف آن چندین ماه یا سال به طول انجامد که در این صورت بلامانع است.
  • سلام آقای دکتر خسته نباشین.بنده الان نزدیک ۳ ماه هستش که قرص های ضد افسردگی الانزاپین۲/۵ و سیتالوپرام۲۰ را برای اضطراب جنسی مصرف می کنم می خواستم این قرصها را کمش کنم و به جای آن ها از هایپیران استفاده کنم.میشه راهنمایی بفرمایین.
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با سلام. قطره هایپیران یک داروی خوب و موثر آرام‌بخش و ضد‌افسردگی است و می‌توان آن را در انواع استرس، اضطراب، تشویش و دلهره که به علل مختلف ایجاد می‌شود مصرف نمود. این داروی گیاهی بدون عارضه را می‌توان در اکثر موارد جایگزین داروهای شیمیایی ضد‌افسردگی و آرامبخش نمود.
  • دکتر جان سلام
    واقعا خدا خیرت بده، جواب همه رو هم با حوصله و سر وقت دادی، واقعا خدا خیرت بده
  • سلام .چطور باید قطره هایپیران رو برای کنکوریهامصرف کرد که خواب آور نباشه برعکس شاداب کننده وضداسترس واضطراب باشه ،چون برای استرس شدید فلوکسیتین وپراپرانول تجویز شده ،مصرف نمیکنند .جایگزین خوب بااثربخشی این دودارو چیست؟
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. قطره هایپیران یک داروی موثر گیاهی آرامبخش بدون عارضه است که می‌توان آن را در تمام سنین مصرف کرد. هایپیران برای کاهش و جلوگیری از استرس و برای فردی که ذکر نموده‌اید می‌تواند جایگزین دو داروی فلوکستین و ... شود. هایپیران کمی دیر اثر است و حدود دو هفته زمان برای شروع اثرگذاری لازم دارد. برای این مورد که ذکر نموده‌اید، روزی دو نوبت، هر نوبت سی قطره در کمی آب یا آبمیوه حل کرده و مصرف شود.
  • سلام دکتر من علائم افسردگی را دارم ودر ضمن فشارخونی هستم وبا دارو کنترل میشه ممکنه راهنمایی کنید میتونم از این قطره مصرف کنم۲۷۶۷
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. قطره هایپیران تاثیری بر فشار خون ندارد و مصرف آن در افرادی که فشار خون دارند، بلامانع است. روزی یک یا دو بار هر بار سی قطره در کمی آب میل شود.
  • سلام - تشکر به خاطر اینکه وقت میزارید و پاسخ همه را میدید. چند سالی میشه که سرگیجه بصورت سنگینی سر دارم همه جور تست های پزشکی انجام دادم و سالم بود چندماه هم است که سر دردهای شدید سمت چپ دارم . تشخیص دکتر افسردگی ومیگرن است و قرص نوروتیلیپتین و این قطره هابپیران را به من داده و ی دکتر دیکه قرص ریزاملت . آیا قطره با ریزاملت تداخل دارویی ندارد و اینکه آیا به جای همه میشه فقط قطره را استفاده کرد. اگر توصیه دیگری دارید ممنون میشم لطف کنید و بگید
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. اولا هایپیران با داروهایی که ذکر کرده‌اید، تداخل ندارد و می‌تواند با آنها مصرف شود. دوما هایپیران برای میگرن و تمام علائم افسردگی بسیار مفید است و در صورتی که مصرف آن به تنهایی برای شما رضایت‌بخش می‌باشد، می‌توانید فقط از آن استفاده کنید،‌ چون داروهای دیگر هم که ذکر کرده‌اید، دارای همین خاصیت هستند.
  • با سلام
    ایا مصرف هاپیران با گریپ فروت تداخل دارد؟، چون شنیدم داروهای افسردگی با گریپ فروت تداخل دارند
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. هایپیران با گریپ‌فروت تداخل ندارد و تداخلی که فرموده‌اید مربوط به داروهای شیمیایی است.
  • سلام، من به افسردگی و اضطراب مبتلا هستم که یکی از عوارض آن برایم وز وز گوش بوده است. از یک هفته پس از آغاز مصرف اس‌سیتالوپرام، مشکل افسردگی و اضطرابم به طرز عجیبی بهبود پیدا کرد و خیلی حس خوبی پیدا کردم. اما متاسفانه همزمان با مشکل تشدید چندین برابری صدای وز وز گوش مواجه و ناچار به قطع مصرف اس‌سیتالوپرام شدم. اکنون با اینکه حدود پنجاه روز از قطع مصرف می‌گذرد و وز وز گوشم کمی بهتر شده اما هنوز حتی به حالت قبل هم باز نگشته است. یعنی عارضه‌ی تشدید وز وز گوش با قطع مصرف دارو هم پابرجا ماند. در شرح حال افراد زیادی در خارج کشور خواندم حتی افرادی که وز وز گوش نداشته‌اند و مشکلشان صرفاً افسردگی بوده است هم بعضاً با مصرف سیتالوپرام به وز وز گوش مبتلا شده‌اند و با وجود قطع مصرف سیتالوپرام و بهبود بیماری با داروهای دیگر، همچنان با وز وز گوش دست و پنجه نرم می‌کنند.
    اینها همه دلیلی شده که ترس خاصی از مصرف دارو در من ایجاد شود، چون وز وز گوش به خودی خود اضطراب و افسردگی‌ام را تشدید می‎کند.
    با این اوصاف آیا این احتمال وجود دارد که قطره هایپیران هم مانند سیتالوپرام باعث تشدید وز وز گوش شود؟

    پیشاپیش از حسن توجه و پاسخ شما سپاسگزارم
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. یکی از اثرات ممتاز و خوب هایپیران که توسط پزشکان متخصص ایرانی طی تحقیقی به اثبات رسید، خاصیت تسکین وز‌وز گوش است که در بیش از 75 درصد موارد تاثیر خوبی دارد، بنابراین هایپیران نه تنها باعث وز‌وز گوش نمی‌شود،‌ بلکه به عنوان تسکین وز‌وز گوش مورد استفاده است، البته باید دانست که اثر کاهش وز‌وز گوش بعد از دو سه هفته مصرف ظاهر می‌شود.
      • حدوداً یک و نیم ماه هایپیران مصرف کردم. نه هیچ تغییری در حالات افسردگی و اضطرابم ایجاد شد و نه مشکل خواب و وزوز گوش برطرف شد.
        فقط با مصرف هایپیران مشکل گوارشم بیشتر شده بود که با قطع مصرف به حالت قبل بازگشت. گویا این دارو با من سازگار نبود. خوش به حال افرادی که با مصرف این دارو جواب گرفته‌اند.
        • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. قطعا کمتر دارویی در دنیا وجود دارد که بر روی صد در صد افراد کاملا موثر باشد. اصولا بهترین و موثرترین داروها هم روی افراد معدودی بی‌تاثیر و یا با تاثیر کم است. آمار و ارقام علمی نشان می‌دهد که هایپیران در ایران و مشابهات آن در جهان حداقل در بیش از نود در صد افراد اثر رضایت‌بخش دارد، به شرطی که به‌طور صحیح مصرف شود، یعنی دارو به میزان و زمان کافی و به‌طور مرتب و منظم مصرف گردد.
  • سلام. و خسته نباشید. آیا این قطره با گیاهان دارویی دیگر مثل منضج سودا ،بلغم و دمنوش ها ایجاد تداخل میکنه؟ مدت مصرفش تا چ مدت هست؟ آیا بعد قطع مصرف امکان بازگشت علائم هست مثل ترس و دلهره و...
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. قطره هایپیران با داروهای گیاهی و یا گیاهان دارویی دارای تداخل نمی‌باشد و مدت مصرف با شدت و ضعف مشکل در ارتباط است. این مدت ممکن است چند هفته تا چند ماه باشد و در صورتی که تا سه ماه پس از برطرف شدن علایم از جمله ترس، دلهره، تشویش، بدخوابی و بی‌خوابی و دیگر علایم مصرف شود، اصولا مشکل برگشت نخواهد شد، مگر اینکه مصرف به طور ناقص قطع گردد.
  • با سلام
    آیا قطره هایپیران با قرص های پیشگیری از بارداری تداخل دارد ؟
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. قطره هایپیران با داروهای ضد حاملگی دارای تداخل نمی‌باشد.
  • باسلام ضمن تشکر از پاسخ های واضح و صبورانه شما من یه فرزند دارم از طیف اوتیسم دو ساله که ریسپریدون را قطع کردم و به جاش قطره هایپران مصرف کردم و جواب گرفتم یعنی خیلی از علائم عدم تمرکز و زود عصبی شدنش کم شده میخواستم بپرسم اگه مصرف هایپیران را قطع کنم ممکنه دوباره بدتر بشه ؟ به نظر شما اینجور بچه ها باید دائما مصرف کنند؟ با تشکر لز شما
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. اولا قطع داروهایی که پزشک توصیه نموده‌اند، بهتر است با نظر پزشک صورت گیرد، اما قطره هایپیران داروی گیاهی بدون عارضه‌ای است که برای مشکلات عصبی بسیار مفید و تاثیرگذار است. از نظر قطع دارو بهتر است حداقل تا سه ماه پس از نتایج مثبت، آن را ادامه داد، چون در غیر این صورت امکان برگشت علایم ممکن است.
  • با سلام و عرض ادب
    میخواستم بدونم این دارو در درمان بیماری شیزوفرنی هم موثر است؟
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. قطره هایپیران در تمام موارد مشکلات عصبی و روحی روانی دارای اثرات خوب و مثبت است و در این مورد هم می‌تواند اثرات مثبت داشته باشد. باید توجه داشت که دیر اثر بوده و حداقل برای این منظور به حداقل یکماه زمان نیاز می‌باشد.
  • سلام آقای دکتر خسته نباشین

    آقای دکتر من دو یا سه ماهه که اسنترا ۵۰ روزی یک عدد مصرف میکنم و متاهل هستم و احساس پوچی و افسردگی و بد خلقی و بی حوصلگی دارم و اصلا نمیتونم با خانمم تنها باشم و زود دعوام میشه چون حوصله و اعصاب ندارم و کارمم پر استرس هست اوایل که این قرص را مصرف میکردم بهتر بودم ولی بعد از یه مدتی دوباره علائمم‌ برگشت در ضمن میل جنسی هم نزدیک به صفر شده و همش خوابم میاد و دلم می‌خواد فقط بخوابم و اینکه این قرص دیگه برام کارایی نداره و از لحاظ خوابم‌ خیلی زیاد شده و میل جنسیم به شدت کاهش پیدا کرده دلم می‌خواد دیگه اسنترا نخورم و همین قطره هایپیران و مصرف کنم حالا سوالم اینجاست که
    این قطره باعث خواب الودگیه زیاد و کم کننده ی میل جنسی نیست که دوباره مثل قرص اسنترا به مشکل بخورم و برام دردسر ایجاد بکنه و افسردگیم و خوب کنه
    ممنون بابت وقتی که میزارین و جواب میدین
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. تمام مواردی که شما احساس می‌کنید مربوط به مشکلات روحی روانی و از چمله دپرسبون است که قابل درمان و تصحیح می‌باشد. باید بدانید در این موارد فقط دارو نمی‌تواند بطور یکجانبه معجزه کند و باعث درمان شود بلکه باید خودتان هم به خودتان کمک کنید و با اراده و تصمیمی قوی در کنترل این موارد کمک کنید تا به همراه دارو مشکلتان حل شود. قطره هایپیران مطلقا ایجاد خواب‌آلودگی نمی‌کند و خواب‌آور نیست بلکه بدخوابی و یا بی‌خوابی را تصحیح می‌کند تا شما خواب راحتی داشته باشید و روز بعد خواب‌آلود نباشید. همچنین دارای اثر کاهش میل جنسی نیست و با تصحیح مشکلات عصبی و روحی روانی در جهت بهبود این مسئله تاثیر گذار خواهد بود.
  • با سلام خدمت اقای دکتر سورمقی
    بنده متاهل و ۳۴ سال سن دارم بدلایلی مشکل نعوظ پیدا کردم به دکتر مراجعه شد گفت مشکل روحی هست و یک دوره ی سه ماه فلوکسیتین ۲۰ تجویز شد و پس از ان تا حدود زیادی مشکل برطرف شد برای مابقی مشکل با فاطله یکماه از فلوکسیتین قرص اومگا و ویتامین d دارم مصرف میکنم نظرتون راجع به مصرف هایپ ایران برای این مشکلم چیه؟ چون اون موقع از دکتر پرسیدم گفت بیشتر برای حالتای میگرنی استفاده میشه.
    با تشکر
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. هایپیران که خوشبختانه قرص آن هم در حال ورود به بازار است، در درجه اول برای تسکین و درمان مشکلات روحی روانی و عصبی و سپس برای میگرن می‌باشد و لذا در صورتی که مشکل شما منشا عصبی داشته باشد، برای شما موثر خواهد بود، البته چون شما اظهار داشته‌اید که فلوکستین برای آن موثر بوده، اثر هایپیران هم کاملا مانند فلوکستبن است، بنابراین هایپیران باید برای شما کاملا موثر باشد.
  • سلام خسته نباشید بنده ۲۴ سالم هست و دکتر تشخیص افسردگی داده و ریزش موی شدید پیدا کردم و دوتا قرض داده با دوز کم من اون هارو استفاده نکردم و سعی کردم مقابله کنم چون عوارض داره ایا میتونم از این قطره های بجای قرص استفاده کنم بدون اینکه دکتر برم؟ و اینکه میخواستم بگم این قطره که گیاهی هست چرا دکتر ها اول کار از این ها استفاده نمیکنن کسی که دفعه اولش هست و افسردگی حاد نداره باید از این قطره استفاده نه اینکه سریع براش قرص شمیایی با کلی عوارض بنویسه ممنون از سایت خوبتون من تازه امروز با این قطره آشنا شدم و خیلی خوشحالم که گیاهی هست
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. قطره هایپیران که جدیدا قرص آن هم تولید و به بازار عرضه شده، یک داروی گیاهی کاملا موثر در افسردگی و علائم آن است که به خصوص در افسردگی‌های خفیف و تا حد متوسط کاملا مورد استفاده است و در این موارد اصولا می‌تواند جایگزین داروهای شیمیایی گردد. دارویی است دیر اثر که ممکن است در ماه اول مصرف کم تاثیر باشد و از ماه دوم تاثیر آن کاملا احساس می‌شود، چون همه پزشکان همه داروها به‌خصوص داروهای گیاهی را نمی‌شناسند ممکن است نسخه نکنند، ولی یکی از دلایل اصلی آن این است که چون داروهای شیمیایی زود اثر می‌کنند و پزشکان علاقه‌مند به این موضوع هستند که بیمارشان زودتر نتیجه بگیرد، اکثرا از داروهای شیمیایی استقبال میکنند، البته در خیلی موارد باید از داروهای شیمیایی استفاده کرد، ولی در مورد داروهای آرام‌بخش و ضد‌افسردگی می‌توان در بسیاری از موارد از داروهای گیاهی استفاده کرد.
  • باسلام وخسته نباشید خدمت جناب دکتر بنده تا هشت ماه پیش هفته ای سه چهار مرتبه سردرد یکطرفه داشتم که خوشبختانه با مصرف هایپیران بطور ۹۵درصد رفع گردید ولی از سه ماه پیس بطور باور نکردنی موهای سرم نازک وکم شد آیا ممکن از عوارض هایپ باشه (مثلا خون رسانی پوست سرو کم کنه )البته ناگفته نمونه استرس شدید شغلی توسه ماهه گذشته اذیتم کرده ممنون از پاسختون
    • پاسخ دکتر صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: سلام. عارضه‌ای را که اشاره فرمودید به هیچ عنوان ارتباطی به مصرف هایپیران ندارد و پس از مصرف بیست و هفت سال گذشته در ایران حتی یک مورد هم گزارش نشده، ولی می‌تواند به استرس و اضطراب کاملا ارتباط داشته باشد.
  • سلام احتراما مناپرهیزی قطره هاپیران برای کسانی که کاشت مو انجام دادند تاثیر منفی و عوارض ندارد(باعث ریزش نمیشه؟ ممنون
    • پاسخ دکتر محمد حسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی و گیاه درمانی: با سلام. خیر، هیچ ارتباطی ببن مصرف هایپیران و ریزش مو در هیچ حالت وجود ندارد.
  • عرض سلام و ادب
    خواستم بدونم قطره و قرص هایپیران چه تفاوتی از نظر اثربخشی دارند و کدوم بهتره؟
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی و گیاه درمانی: سلام. اصولا تفاوت اثری بین فراورده‌های قرص و قطره در فراورده‌ها و از جمله هایپیران وجود ندارد. حمل و نقل قرص و مصرف آن در محل کار و مسافرت و همراه داشتن آن راحت‌تر است و قطره از نظر مزه تلخ، ولی قرص با داشتن روکش بدون مزه است.
  • عالی بود.
  • سلام من قطره هایپیران مصرف کردم اولا که سر قطره چکانش افتضاحه به جای اینکه مثلا بیست قطره بیاد سی قطره میاد الان من سه هفته است پریودم و99درصد هم به خاطر این قطره است که پریودی ام طول کشیده والان هم به صورت لخته است وتأثیری هم در کم کردن سردردم نداشت ودرعوض مریضی دیگری برایم ایجاد کرد
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛‌ متخصص گیاهان دارویی و گیاه درمانی: سلام. اولا باید عرض کرد متاسفانه شما طرز قطره چکاندن را نمی‌دانید، چون دراپر سر شیشه دارای دو سوراخ است که یکی بسیار کوچک که کمتر دیده می‌شود و دیگری بزرگ‌تر که دیده می‌شود. باید طوری شیشه را گرفت که هوا از سوراخ کوچک وارد شود تا با فشار هوا بتواند از سوراخ دیگر سرازیر شود. اگر طوری گرفته شود که سوراخ کوچک مسدود شود، قطره ریخته نمی‌شود و یا در حالات دیگر با اشکال روبرو می‌شوید.
      دوما هیچ ارتباطی بین مشکل پریود شما و مصرف هایپیران نیست و صد در صد شما مشکل دیگری مثلا شاید فیبروم داشته باشید که حتما لازم است به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید.
      سوما مشکل دیگزی را هم که توضیح نداده‌اید، هیچ ارتباط با مصرف هایپیران ندارد و قضاوت شما متاسفانه غیر علمی و حاکی از عدم اطلاعات پزشکی است که برای سلامتی خود باید به متخصصین مراجعه فرمایید. هایپیران با بیش از 130 کارخانه سازنده و نام‌های مختلف در دنیا پر فروش‌ترین داروی گیاهی دو دهه اخیر جهان بوده و بیش از بیست هزار مقاله علمی در جهان از آن به چاپ رسیده و از داروهای رسمی سه دهه اخیر ایران است که موفقیت و رضایت بسیار بالایی در ایران دارد.
      توصیه می‌شود سری به مقالات علمی در سایت‌های مختلف جهان بزنید تا تلقین‌های استرس‌زا به خود راه ندهید.
  • با سلام و خسته نباشید خدمت اقای دکتر و دوستان ؛بنده به مدت 6 سال است که سینوزیت مزمن دارم و زمستانها که هیچی حتی در تابستان در معرض مستقیم کولر نمی تونم قراربگیرم و با همکارام اکثراً سر خاموش کرد کولر مسئله دارم و همیشه سردرد هستم . از اقای دکتر سوال دارم که ایا این قطره برا سینوزیت هم مفید است یا خیر.ممنون از وقتی که برا پاسخ دادن به سوالات می زارین. با تشکر
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی و گیاه درمانی: سلام. هایپیران بطور مستقیم اثر چندانی بر روی سینوزیت ندارد و فقط می‌تواند سردرد حاصله از آن را تسکین بخشد، البته با توجه به اثرات ضد میکروب و ویروس قوی هایپیران تا حدی این اثرات در بدن اعمال می‌شود، ولی برای درمان سبنوزیت باید طبق نظر متخصص گوش، حلق و بینی از آنتی‌بیوتیک‌های معین و توصیه‌های آنها استفاده نمایید.
  • سلام دکتر برای دختر پنج ساله ام شربت هایپیران به خاطر سردرد تجویز کرده عوارض نداره خواهش میکنم راهنمایی کنید
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی و گیاه درمانی: سلام. ممکن است متخصص محترم سردرد دخترتان را میگرنی تشخیص داده‌اند که هایپیران مناسب و خوب است، ولی در هر حال هایپیران حتی در کودکان می‌تواند مصرف شود و حتی در سن کمتر هم برای جلوگیری از شب‌ادراری مصرف می‌شود.
  • با سلام و وقت بخیر
    با شکایت سردرد پیش پزشک متخصص مغز و اعصاب و انجام ازمایشات و ام ار ای و سی تی اسکن و حتی نوار مغز توسط چندین پزشک متخصص مغز واعصاب تشخیص سرددرد های تنشن (تنشی وعصبی ) هستش که بعد از مصرف سه ماه دارو های فلوکستین و پرانول و نورتیریپ ترین درد ها کم تر شده ولی هر روز پشت سرم احساس درد دارم و روند زندگی مختل کرده نظر شما به عنواه پزشک برای من مهم هست که چه روشی شروع کنم در ضمن از امروز تصمیم به استفاده از قطره هایپیران دارم لطفا راهنمایی کنید
    سپاس
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی و گیاه درمانی: سلام. طبق اظهارات جنابعالی، به تشخیص متخصصین گرامی سردردهای شما تنشی و عصبی می‌باشد که در ابن صورت هایپیران می‌تواند مورد استفاده شما قرار گیرد و موثر خواهد بود، چون یکی از موارد استفاده هایپیران تسکین سردردهای عصبی است. باید توجه داشته باشید که دیر اثر است و دو هفته‌ای برای تاثیر‌گذاری زمان لازم است.
  • با سلام و تشکر بخاطر معرفی داروی هایپیران
    میخواستم بپرسم که ایا این قطره در درمان زودانزالی نیز موثر است؟
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی و گیاه درمانی: سلام. در صورتی که مشکلات منشا عصبی داشته باشند، اصولا هایپیران اثر مثبت دارد، بنابراین می‌توانید آن را برای یک‌ماه امتحان کنید و نتایج عملی آن را ببینید. امکان موثر بودن آن وجود دارد.
  • باسلام من حدود۵سال قبل رحم وتخمدانهاراجراحی کردم واز اون به بعد هم دچار پیری زودرس شدم هم فوق العاده تحریک پذیر وعصبی شدم ایا قطره هایپیران برای من موًثر هست درضمن ایا باکپسول ایزو مکس که هرروز مصرف میکنم مغایرت ندارد درضمن اگر شما پیشنهادی دارویی دارید مطرح کنید چون خیلی زجر میکشم وبعد از جراحی ازنظر روحی وجسمی باندازه ۱۵سال پیرشدم
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی و گیاه درمانی: سلام. شما می‌توانید روزی یک یا دو نوبت هر نوبت سی قطره هایپیران و روزی دو عدد قرص ویتاگنوس (صبح و شب) میل فرمایید. اضافه می‌نماید هایپیران برای مشکلات روحی روانی و ویتاگنوس برای برطرف کردن اختلالات هورمونی حاصل از عمل جراحی که انجام داده‌اید، بسیار مناسب است. هر دو دارو صد در صد گیاهی بوده و دارای عوارض نمی‌باشند و در تمام داروخانه‌ها بدون نسخه عرضه می‌گردند. باید توجه داشت هر دو دارو دیر اثر بوده و برای شروع اثر، حداقل دو هفته زمان لازم است.
  • باسلام ایاقطره هایپیران برای عوارض یائسگی موثرهست
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی و گیاه درمانی: سلام. قطره هایپیران برای عوارض روحی روانی و عصبی حاصل از یائسگی بسیار خوب است، ولی برای کلیه عوارض مانند گر گرفتگی، تعریق، کمک به جلوگیری از خشکی پوست، شکنندگی ناخن، ریزش مو و ... بهترین داروی گیاهی قرص ویتاگنوس می‌باشد که بدون نسخه در داروخانه‌ها در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
      اضافه می‌نماید مصرف همزمان قطره هایپیران و قرص ویتاگنوس دارای اثر بهتر و کامل‌تر برای عوارض یائسگی می‌باشد.
  • سلام آقای دکتر پسر بنده۱۰سالشه یکی دو بار چشاش نیم ساعتی بسته شد بعد یه دردی نوبتی واسه چشاش میومد ومشاهده خطوط رنگی داره چندین چشم پزشک میگن چشاش سالمه دکتر مغز واعصاب تشخیصش میگرن چشمی با مصرف داروها درد به سمت چپ سینه اومده با شروع درد صدایی مثل وزوز درمیاره اکو ونوار قلبش میگن خوبه داروها را خیلی وقته قطع کردیم ولی این دردوخطوط رنگی همچنان داره داروها سرترالین۵۰ فلوناریزین۵پرگابالین۵۰اندومتاسین نظر شما آیا قطره هایپیران میتونه خوب باشه یک دکتر میگه میگرن چشمی یه دکتر میگه استرس یکی میگه کم خونی یکی میگه عوارض داروها خلاصه خسته شدیم خواهشا راهنمایی کنید درضمن ام آر آی خوب ولی ای ای جی ملاک تشخیص دکتر مغز واعصاب بوده که خودش بعداز عدم تاثیر درخواست مشاوره روانشناسی اکو ونوار قلب کرده تجویز رسپریدون۱واستراکسین۱۰ همتاثیری نداشته نظر چندین دکتر هم با مشاهده مدارک که بعرض رسید خلاصه ...خواهشا راهنمایی کنید
  • سلام دکتر پسربنده ده ساله اوایل یکی دو بار چشاش بسته میشد بعد یه دردی نوبتی جفت چشاشو درگیر میکرد ومشاده خطوط رنگی داره چشم پزشک میگن چشش سالمه دکتر نورولوژی کفته میگرن چشمی ام آر آی خوبه ای ای جی ملاک تشخیصشونه دارو دادند با مصرف دارو دردچشش خوب ولی یه دردی سمت چپ سینشه که خیلی اذیتش میکنه اکو ونوار قلبش خوبه دکتر روانشناس دوتا دارو داد اونم تاثیر نداشته در ضمن هنوز خطوط رنگی رو هنوز میبینه اسطوخودوز وسنبل الطیب هم مصرف کرد اثر نداشت حجامت پشت گوش هم اثر نداشته آیا قطره هایپیران واسش خوبه بنظر شما این بیماری ناشی از استرس وترسه میگرن چشمیه ناشی از کمخونیه یا لطفا اگه داروی گیاهی دیگه ای تاثیر داره رهنمایی کنین
  • سلام آیا هایپیران واسه میگرن چشمی خوبه بیمار مشاهده خطوط رنگی رو داره ودرد سمت چپ سینه که بنظر میرسه این درد از عوارض دارو باشه که خیلی وقته قطع کردیم ولی همچنان اذیتش میکنه
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی: با توجه به اینکه قطره هایپیران را می‌توان در کودکان هم مصرف نمود و در مشکلاتی که منشا عصبی دارند تاثیر خوبی دارد و دارای عوارض جانبی نمی‌باشد، می‌توان آن‌را برای مدت حداقل دو ماه مصرف نمود. احتمال اثر مثبت و خوب بسیار است. در صورتی که اثرات مثبتی در این زمان ظاهر شد مصرف تا نتایج بهتر و کامل‌تر ادامه داه شود. هایپیران را می‌توان طولانی مدت مصرف کرد. میزان مصرف هم در این سن دو نوبت و هر نوبت بیست قطره در روز است و در کمی آب و یا آبمیوه حل و میل گردد.
  • سلام.وقتتون بخیر.خیلی ممنون از اطلاعات و پرسش و پاسخ های بسیار مفیدی که در اختیارمون قرار دادیدمن 32 ساله هستم.سردرد های میگرنی بسیار شدیدی دارم.حداقل 3 بار در ماه..که معمولا قبل و بعد از دوران قاعدگیم هست..طوریکه به نور حساسیت شدید پیدا میکنم با حالت تهوع شدید..و سردرد و فشار بسیار زیاد روی سرم و چشم هام..یانیمکره راست سر یا چپ وبعضی مواقع کل سرم..خلاصه زندگیم چندروز کاملا مختل میشه..باید به یک اتاق کاملا تاریک و خنک برم و هیچ کاری انجام ندم..از شدت فشار زیادی که در رگ های سرم احساس میکنم اصلا خوابم هم نمیبره و هیچ مسکنی هم جواب نمیده.یه دوره 6 ماهه به دستور متخصص مغز و اعصاب قرص دپاکین مصرف میکردم ولی تاثیر زیادی نداشت.طبق نظر پزشک الان حدود 4 ماهه دیگه مصرف نمیکنم و فقط موقع شروع سردردم قرص ریزاتریپتان مصرف میکنم..فقط همین آرومم میکنه..یکی از آشناها که پزشک عمومی هستن به من قطره هایپیران پیشنهاد کردن.ولی اطلاعات زیادی راجع به این دارو نداشتم.فقطدلم میخواد این سردردای وحشتناک سراغم نیاد..کل ماه استرس اینو دارم که موقع پریود یه هفته قبل و یه هفته بعدش حتما این سردرد میاد سراغم.حالا سوالم اینه آیا این قطره تاثیری در کاهش این گونه سردردها داره و اینکه موقع حمله مصرف قرص ریزاتریپتان تداخلی با این قطره ندارد؟خیلی ممنون میشم اگر فرصت کردید جوابم بدید.پیروز باشید.
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی و گیاه درمانی: سلام. نشانه‌هایی که جنابعالی اظهار می‌دارید، به احتمال زیاد مربوط به مبگرن است. هایپیران تاثیر خوبی در کنترل و تسکین میگرن دارد، ولی برای کسب نتیجه ایده‌آل باید نکاتی را در نظر داشت: اول اینکه هایپیران را باید دایم هر روز و روزی یک یا دو بار و هر بار سی قطره را در کمی آب ریخت و میل نمود، چون مصرف آن مانند داروهای شبمیایی در شروع حملات میگرنی چندان تاثیری ندارد. دوما مصرف آن با داروهایی که مصرف می‌کنید تداخل ندارد. سوما مصرف هیپیران دارای عارضه جانبی نمی‌باشد و در هر سن و جنس و حتی کودکان قابل استفاده است و چهارم اینکه می‌توان آن را به مدت طولانی و سال‌ها مصرف نمود، اما نکته آخر اینکه هایپیران دیر اثر است و ممکن است در روزهای اول و حتی دو سه هفته کم‌اثر و یا بی‌اثر باشد که باید به مصرف ادامه داد تا نتیجه دلخواه بدست آید.
  • سلام من دو سالی هست دارو مصرف میکنم الان ۱ ساله اس سیتالوپرام شبی ۲ عدد مصرف میکنم و کلردیازپوکساید رو هم تازه شروع کردم.روانپزشک وسواس فکری رو تشخیص دادن و افکار زیاد و ازار دهنده ای میاد تو ذهنم و افسردگی و گوشه نشینی دارم و حافظه و ذهنم و هوشم خیلی ضعیف شده و تمرکز ندارم ایا با مصرف این قطره این مشکلات برطرف میشه؟و ایا اگر مصرف کنم با این قرص ها تداخل ایحاد نمیشه ؟ممنون
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی و گیاه درمانی: سلام. با توجه به اینکه اثر اصلی قطره هایپیران اثر آنتی‌دپرسیون آن است و این اثر آن قوی و ایده‌آل است، باید برای شما تاثیر خوبی داشته باشد. با داروهای مصرفی شما تداخل ندارد و باید برای حصول نتیجه رضایت‌بخش چند نکته را در نظر داشته باشید. دارو دیر اثر بوده و ممکن است در روزهای اول و حتی تا دو سه هفته کم‌اثر یا بی‌اثر باشد که باید به مصرف ادامه دهید. هایپیران را تا سه ناه بعد از نتایج دلخواه ادامه دهید تا مشکلات شما دوباره برگشت نکند. میزان مصرف برای شما دو نوبت در روز و هر نوبت سی قطره در نصف استکان آب یا آبمیوه و بهتر است صبح و شب باشد.
  • سلام خسته نباشید من مدت زیاد یه از سردردهای شدید رنج میبرم داروهای شیمیایی زیادی مصرف کردم اما تاثیر نداشته چند روز این قطره را مصرف میکنم..نفخ معده زیاد دارم و ضعف و گرسنگی‌..من بخاطر پر اشتهایی عصبی فلوکسیتین‌مصرف میکنم...الان معده ام ورم کرده دوست ندارم چاق بشم ممنکنه با مصرف این دارو چاق شم با نفخ و ورم معده چکار کنم؟؟ البته دپاکین ۵۰۰ و فلوکسیتین ۲۰۰ و پروپرانول ۴۰ و کلونازپام هم مصرف میکنم
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی و گیاه درمانی: سلام. مصرف هایپیران چاق‌کننده نیست و ارتباطی به آن ندارد. داروی ایده‌آلی برای مشکلات افسردگی و رفع علائم ان از جمله بی‌خوابی، بد‌خوابی، رخوت و سستی، ترس، دلهره، تشویش و افکار بیهوده گذشته و آینده که انسان را درگیر می‌کند و حالات وسواس فکری، زود عصباتی شدن و انواع سردردهای میگرنی و غیر میگرنی است. برای رفع نفخ درد و اسپاسم هم بهترین و قوی‌ترین داروی گیاهی که از داروهای شیمیایی هم موثر‌تر است، قطره گیاهی کارمینت می‌باشد که در داروخانه‌ها بدون نسخه ارایه می‌شود. مصرف آن برای افراد بالغ پنجاه قطره در نصف استکان آب یا آبمیوه است. می‌توان چندین نوبت در روز استفاده کرد. همچنین می‌توان سالیان دراز و دایم از آن استفاده نمود. با هیچ دارو و غذایی تداخل نداشته و در هر شرایط سنی و جنسی و حتی نوزادان قابل استفاده است، چون از سه گیاه کاملا خوراکی فرموله شده می‌باشد.
  • سلام ایام به کام و روزگار خوش
    خانومی هستم 38 ساله از 5 ماه پیش به سردردهای وحشتناک با گرفتگی گردن دچار شدم دکترها اول سینوزیت تشخیص دادن اما بعد از مصرف 2 ماه آنتی بیوتیک خوب نشدم رفتم متخصص مغز و اعصاب ام از ای و نوار مغز سالم بود تشخیص سردردهای عصبی تنشتی بود قرص نورتریپتیلین 10 هرشب به مدت سه ماه استفاده کردم بهتر شدم اما به مرور قطع کردم الان احساس گرفتگی شدید مثل یه نوار در کف و در سر حتی در گوشها دارم میخواستم بدونم این قطره برای من موثر هست و برای بارداری مشکلی نداره. ممنون از شما
    • پاسخ دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی و گیاه درمانی: سلام. قبل از هر چیز باید بدانید که در زمان حاملگی باید با احتیاط و نظر پزشک داروها (چه گیاهی و یا شیمیایی) را مصرف نمود. قطره هایپیران برای مشکلات عصبی و از جمله انواع سردردهای عادی عصبی و یا میگرنی موثر است. همچنین برای بی‌خوابی، بدخوابی، رخوت و سستی، ترس، دلهره، تشویش و رفع عوارض افسردگی بسیار مناسب می‌باشد. قطره هایپیران دارای عوارض جانبی نمی‌باشد و در مورد حاملگی اصولا محدودیتی برای آن ذکر نشده و در مواردی توسط پزشکان در زمان حاملگی تجویز می‌شود. شما می‌توانید با پزشک خود مشورت کرده و از آن استفاده کنید.
  • با سلام
    من مدت 4 هفته هست از داروی هایپیران استفاده میکنم فکر میگنم که هنوز اثری نداشته خواستم ببینم از کی اثرش شروع میشه من افسردگی بی حوصلگی زود رنج و عصبی میشم
    • دکتر صالحی سورمقی گیاهان دارویی: خاصیت اصلی قطره هایپیران ضد افسردگی است و مصرف حدود ۲۸ سال آن‌ در ایران رضایت بخش بوده و در اکثر افراد تاثیر خوبی داشته است. دارو دیر اثر بوده و باید حداقل دو تا سه ماه آن را مصرف نمود و پس از آن اثر را ارزیابی کرد. در صورتی که پس از این مدت حتی ده درصد مشکلات شما کاهش یافت به مصرف ادامه دهید تا با مصرف زمان ‌بیشتر نتایج بهتری حاصل شود، ولی در صورتی که شما به میزان لازم و به طور مرتب حداقل دو ماه مصرف کردید و هیچ گونه اثری نسبت به روز اول حاصل نشد که البته بعید خواهد بود، می توانید از ادامه خودداری کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز