Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 03:34

20
آبان
راهکارهایی برای خرید سیسمونی ارزان

راهکارهایی برای خرید سیسمونی ارزان

خرید سیسمونی نوزاد لازم نیست پول زیادی را از جیب پدر و مادرها خارج کند. روش‌هایی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها خرید سیسمونی نوزاد را به‌صرفه، اقتصادی و در عین حال شیک کرد.

در این مقاله با بعضی از مهم‌ترین راهکارها آشنا می‌شوید.

خرید سیسمونی نوزاد؛ کدام گهواره مناسب است؟

می‌توان سراغ بعضی از وسایل موجود در لیست کامل سیسمونی نوزاد نرفت و در عوض برای وسایلی که دوام بیشتری دارند، هزینه کرد. یکی از این وسایل که موقع خرید سیسمونی نوزاد می‌توان سراغ آن رفت گهواره قابل تبدیل یا Convertible Crib است. این مدل گهواره‌ها نسبت به گهواره‌های معمولی قیمت بیشتری دارند؛ اما چون کاربری و دوامشان بیشتر است، توجیه اقتصادی دارند. با چند قطعه اضافی می‌توان گهواره را به پارک کودک تبدیل کرد و همین قطعات در آینده می‌توانند سایز گهواره را بزرگ‌تر کرده و آن را به تخت بزرگ‌سال تبدیل کنند. به عبارت دیگر با خرید یک گهواره قابل تبدیل، از خرید دو وسیله دیگر بی‌نیاز خواهید شد.

نکته مهم: موقع خرید گهواره قابل تبدیل دقت کنید که قطعات اضافه به همراه کالا تحویل داده می‌شود یا باید هزینه اضافه‌ای بابتشان پرداخت کنید؟ اگر قطعات به همراه خرید تحویل داده می‌شوند که چه بهتر؛ اما اگر باید آن‌ها را جداگانه تهیه کنید، خریدشان را به آینده موکول نکنید. ممکن است این قطعات بعدها پیدا نشوند.

سراغ این وسایل نروید

یکی از پرخرج‌ترین وسیله‌های لیست خرید سیسمونی، ست وسایل خواب نوزاد است. خرید وسایلی مثل بالش، پتو و حتی محافظ تخت نه‌تنها به کار نوزادتان نمی‌آید؛ بلکه احتمال خفگی را بالا می‌برد. هرگز از این وسایل در گهواره یا تخت فرزندتان استفاده نکنید.

به تائید انجمن کودک آمریکا تمام چیزی که برای داخل تخت یا گهواره نوزادتان به آن نیاز دارید، یک تشک محکم و یک رویه تشک ضد آب و نازک است. اگر نگران هستید فرزندتان سرما بخورد، او را قنداق کنید.

این میز را تعویض کنید

داشتن جایی برای عوض کردن فرزندتان ضروری است؛ اما خرید میز تعویض نوزاد اصلاً ضرورتی ندارد. میز تعویض پوشک نوزاد خیلی زود کاربری‌اش را از دست می‌دهد. معمولاً چند ماه اول، پدر و مادرها نوزاد را در اتاق خودشان عوض می‌کنند و بعداً که بچه بتواند غلت بزند، بهترین فضا برای تعویض او روی زمین است. به همین دلیل پولتان را خرج خرید میز تعویض پوشک نکنید و آن را توی جیبتان بگذارید.

خلاق باشید

کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید تا به جای خرید سیسمونی نوزاد بتوانید وسایل قدیمی و به ظاهر به درد نخور را به وسایلی جدید و کارآمد تبدیل کنید. برای مثال فرض کنید یک دراور رنگ و رو رفته قدیمی دارید. کافی است چند سبد کوچک برای داخلش بخرید و یک دست رنگ تمیز و شاد هم به بیرونش بزنید. این دراور برای قرار دادن وسایل نوزاد مناسب خواهد شد و می‌توانید از سبدها هم برای قرار دادن پوشک و وسایل کوچک‌تر نوزادی استفاده کنید.

خودتان رنگ کنید

یکی دیگر از کارهای غیر ضروری موقع خرید سیسمونی نوزاد و دکور کردن اتاق، استفاده از کاغذ دیواری‌های گران‌قیمت است. به جای اینکه سراغ این کاغذ دیواری‌ها بروید، خودتان رنگ‌های بهداشتی و استاندارد تهیه کنید و اتاق را رنگ بزنید. اگر دوست دارید در اتاق نوزادتان تنوع ایجاد کنید، می‌توانید از شابلون‌های مختلف استفاده کنید.

هشدار: بهتر است موقع رنگ‌آمیزی، خانم‌های باردار در معرض بوی رنگ قرار نگیرند و رنگ‌آمیزی اتاق نوزاد چندین ماه قبل از به دنیا آمدنش انجام شود. این فاصله زمانی بوی رنگ و مضرات آن را از بین خواهد برد.

 

برچسب ها: نوزاد، تولد نوزاد، سیسمونی، خرید سیسمونی، مادران باردار، وسایل نوزاد، سیسمونی ارزان، تخت و کمد کودک، اقتصاد و زندگی تعداد بازديد: 1471 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز