Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:17

24
آذر
با خرید اینترنتی، موافقید یا مخالف؟

با خرید اینترنتی، موافقید یا مخالف؟

خرید اینترنتی تا چند سال پیش هم زیاد پذیرفته نشده بود؛ اما به‌مرور وقتی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی توانستند کیفیت کالاهایشان را تضمین کنند و اعتماد مشتری را به دست آورند، اوضاع عوض شد.

این روزها اینترنتی خرید کردن به یک راه خوب برای پس انداز خانواده‌ها تبدیل شده است؛ البته اگر اصولش را بدانید. در این مقاله با ؟؟؟ قانون به‌صرفه کردن خرید اینترنتی آشنا خواهید شد.

خرید اینترنتی؛ چه چیزهایی نخریم؟

یکی از ترفندهایی که سایت‌های خرید اینترنتی ممکن است پیاده کنند، بالا بردن قیمت بعضی اجناس نسبت به قیمت همان جنس در بازار و سپس تخفیف دادن و رساندن آن به قیمت بازار است. برای مثال ممکن است از بین اجناس موجود در لیست کامل سیسمونی، قصد خرید تخت را داشته باشید. ممکن است سایتی که فروش اینترنتی تخت را انجام می‌دهد، قیمت این کالا را بیشتر از قیمت همان کالا در مغازه گذاشته باشد تا وقتی حراج خورد، به قیمت اصلی برسد. در این شرایط است که باید به جای بررسی تنها یک سایت، سراغ چندین سایت بروید و قیمت‌ها را مقایسه کنید. اگر هم امکانش را دارید، سر راهتان مغازه‌های موجود را چک کنید و میانگین قیمت را به دست آورید.

عضو خبرنامه شوید

یکی از راه‌هایی که منجر به پس‌انداز بیشتر می‌شود، عضویت در خبرنامه سایت‌های خرید اینترنتی است. خبرنامه‌ها علاوه بر اینکه بر اساس جستجوی شما، کالاهایی را معرفی می‌کنند که احتمالاً موردعلاقه‌تان هستند، اخبار مهمی از جمله حراج‌ها را هم به شما اعلام خواهند کرد. این‌طوری می‌توانید رأس ساعت شروع حراج دست‌به‌کار شوید و کالای مورد نیازتان را با قیمت کمتری تهیه کنید.

خرید دسته‌جمعی

برای بعضی‌ها هزینه ارسال کالا یک عامل منفی است که باعث می‌شود سراغ خرید اینترنتی نروند. اگر فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید، هزینه بالایی برای ارسال کالاهایش در نظر گرفته، که معمولاً این‌طور نیست و حتی خرید بیش از سقف تعیین شده به ارسال رایگان منجر می‌شود، سعی کنید تعداد دیگری از دوستانتان را در جریان خریدتان بگذارید. برای مثال اگر متوجه شدید روی بعضی اقلام خوراکی حراج خوبی خورده است، لینک خرید را برای دوستانتان بفرستید؛ شاید آن‌ها هم به چیزهایی احتیاج داشته باشند. با این کار تنها یک هزینه ارسال پرداخت می‌کنید و آن هم بین شما تقسیم خواهد شد.

کامنت بخوانید

اگر قصد خرید اینترنتی از برندهای خارجی را دارید، کافی است اسم انگلیسی کالا را به همراه کلمه Review جستجو کنید. نتیجه‌ای که گوگل برایتان ظاهر می‌کند، شامل نظرهای مشتریانی می‌شود که از کالای مد نظر شما استفاده کرده‌اند و نتیجه را به اشتراک گذاشته‌اند. به خصوص موقع خرید لوازم بهداشتی و آرایشی این کار را فراموش نکنید!

از آخر فصل غافل نشوید

یکی از راه‌های خوب کاهش هزینه‌های خانواده با استفاده خرید اینترنتی، در نظر داشتن حراج‌های میان فصل و آخر فصل است؛ به خصوص در دسته‌بندی لباس. آخر هر فصل قیمت کالاها به شدت کاهش پیدا می‌کند، چون فروشندگان ترجیح می‌دهند انبارها را از کالاهای قبلی خالی کنند و برای کالاهای جدید جا باز کنند. به همین دلیل احتمال کاهش قیمت‌ها تا 70 درصد هم وجود دارد.

دقت در خواندن جزئیات

شاید شما هم عکس‌های مربوط به کالاهای ارزان‌قیمتی را دیده باشید که وقتی به دستشان رسیده‌اند، بسیار کوچک‌تر از سایزی بوده‌اند که در عکس به نظر می‌آمده است. برای اینکه از این خطر پیشگیری کنید؛ اولاً فقط از سایت‌های معتبری که امتحانشان را پس داده‌اند خرید اینترنتی کنید. در مرحله دوم از خواندن جزئیات مربوط کالا غافل نشوید. این جزئیات باید به طور کامل وارد شده باشند و اگر غیر از این بود، بهتر است به اصالت کالا شک کنید.

ضمانت بازگشت دارد؟

داشتن ضمانت بازگشت کالا یکی از اساسی‌ترین امکاناتی است که سایت خرید اینترنتی باید به شما ارائه دهد. این روزها بسیاری از فروشگاه‌ها اعلام می‌کنند ضمانت بازگشت دارند؛ اما آن‌قدر دست‌دست می‌کنند که در نهایت مشتری مجبور به مراجعه حضوری می‌شود. همین مسئله هم باعث از دست دادن مشتری خواهد شد. به همین دلیل قبل از خرید حتماً از اطرافیانتان پرس‌وجو کنید؛ شاید آن‌ها تجربه ناخوشایندی دراین‌باره داشته باشند که دانستن آن شما را از هزینه بیهوده نجات دهد. نظر شما درباره خرید اینترنتی چیست؟ موافقید یا مخالف؟ در زیر این مطلب نظراتتان را برایمان بنویسید!

 

منبع : نی نی سایت

برچسب ها: زندگی آنلاین، خرید اینترنتی، کسب و کار اینترنتی، خرید آنلاین، کالاهای ارزان قیمت، حراجی های اینترنتی، خرید کالای ارزان و به صرفه، ترفندهای سایت های فروش کالا، سایت فروش کالا تعداد بازديد: 579 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز