Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:53

31
خرداد
سکه و طلا گران می‌شود

سکه و طلا گران می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان طلاو جواهر از روند افزایشی قیمت طلاو سکه با افزایش ۴۰ دلاری هر انس طلا در بازارهای جهانی خبرداد.

 رئیس اتحادیه فروشندگان طلاو جواهر از روند افزایشی قیمت طلاو سکه با افزایش ۴۰ دلاری هر انس طلا در بازارهای جهانی خبرداد.

آیت محمد ولی در یک گفتگوی تلفنی با اشاره به اینکه حباب سکه امروز ۴۵۰ هزارتومان است افزود: امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با ۷۰ هزار تومان افزایش، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۴۵۰ هزارتومان ​، ربع سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزارتومان و سکه‌های گرمی نیز ۹۹۰ هزارتومان قیمت گذاری شده است. امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۷ هزار تومان افزایش به قیمت ۴۳۴ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شده است.
محمد ولی با بیان اینکه هر انس طلا در بازارهای جهانی در کانال ۱۳۸۲ دلار عرضه شده است ادامه داد: امروز هر مثقال طلا با ۳۱ هزارتومان افزایش با قیمت ۱ میلیون و ۸۸۱ هزارتومان به فروش رسیده است.
 

چرا افزایش قیمت طلا گریزناپذیر است؟

در چند ماه اخیر بانک های مرکزی یکی از بزرگترین خریداران طلا در جهان بوده اند و قطعا دلیل اقتصادی پشت این عملکرد آنها نهفته است.

بانک های مرکزی هر کشور یکی از بزرگترین خریداران طلا در جهان هستند حال چه اتفاقی در حال رخ دادن است که این بانک ها در حال افزایش دادن ذخایر طلا خود هستند؟

از سال گذشته تا سال ۲۰۱۹ بانک های مرکزی بیشترین میزان طلا طی ۶ سال گذشته را خریداری کردند که این میزان تقریبا ۱۴۵.۵ تن است و این میزان نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد رشد پیدا کرده است.

ذخایر طلای بانک های مرکزی در سال ۲۰۱۷ تقریبا ۳۷۵ تن بوده است و این در حالی است که ذخایر این بانک ها در اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹ به ۶۵۱ تن رسیده است.

این افزایش ذخایر طلای بانک ها از سال ۱۹۶۷ تا کنون بی سابقه بوده است و آنچه که از شواهد پیداست در حال حاضر بانک ها به سوی ذخیره هرچه بیشتر طلا حرکت می کنند.

چه کشورهایی در حال افزایش ذخایر طلای خود هستند؟

در حال حاضر بانک‌های مرکزی کشورهایی که سیاستشان در مقابل آمریکا است در حال افزایش ذخایر طلای خود هستند.

طبق معمول بزرگترین خریدار طلا روسیه است که در سال ۲۰۱۸ به اندازه ۲۷۴.۳ تن طلا خریداری کرده است و ذخایر طلای بانکی این کشور ۸۴ درصد رشد پیدا کرده است.

ترکیه کشور دیگری است که سیاست های روسیه در تقابل با واشنگتن را در پیش گرفته است و به خط کشورهای ایران،چین و روسیه پیوسته است.

ترکیه ۳۸ درصد از اوراق قرضه امریکا را فروخته است و روز به روز به ذخایر طلای خودش اضافه می کند.در این بین فیلیپین نیز به این کشورها پیوسته است و در حال افزایش ذخایر طلای خود در بانک مرکزی است.

چه کشورهایی در حال کاهش ذخایر طلای خود هستند و چرا؟

در این میان بانک های مرکزی برخی کشورها نیز در حال کاهش ذخایر طلای خود هستند که می توان به قزاقستان، اکوادور، قطر، صربستان و کلمبیا اشاره کرد.

این کشورها در جهت حمایت از  معدن داران خود در حال کاهش دادن ذخایر طلایشان هستند.

چرا طلا؟

دلیل محبوبیت طلا در بین مردم و دلتمردان بسیار زیاد است. در این وضعیت اما یکی از این دلایل فرار کردن از دست امریکا است.

در واقع افزایش ذخایر طلای بانک ها باعث می شود تکیه این کشورها بیشتر بر روی طلا باشد تا دلار امریکا و همین باعث کاهش وابستگی کشورها به دلار امریکا می شود.

به طلا اعتماد خواهیم کرد

طلا سرمایه ای قابل اعتماد است. با توجه به اطلاعات سازمان دارایی و پول جهانی طلا در طول ۵۰۰۰ سال گذشه همواره توانسته است قدرت خریدش را حفظ کند و هیچ وقت به فلز بی ارزشی تبدیل نشده است.

طلا یک منبع سرمایه گذاری بین المللی است به گونه ای که بانک مرکزی کشورها، سرمایه گذاران بزرگ و حتی تک تک افراد از آن برای سرمایه گذاری استفاده می کنند.

راشاتودی در این خصوص نوشته است: در واقع همه بحث ما به اعتماد برمی گردد ما ( روسیه، اروپا، چین، ترکیه و...) دیگر نمیتوانیم به امریکا اعتماد کنیم به دلیل اقدامات اخیر او در عرصه بین الملل و متزلزل کردن جایگاه بین المللی سایر کشورها به همین دلیل به یک پشتوانه قوی تری نیاز خواهیم داشت و در اینجا طلا می تواند این وظیفه را بر عهده بگیرد.

 از بین رفتن اعتماد جهانیان نسبت به ترامپ

اتفاق عجیبی در حال رخ دادن است.می گویند چایگاه امریکا در افرکا عمومی تغییر کرده است. بسیاری قبل از اینکه در مورد امریکا صحبت کنند برای بار دوم در موردش فکر میکنند چرا که شاید امریکا تصمیم جدیدی گرفته باشد و سیاست های جدیدی را پیش گرفته باشد.

همه دلایلی که گفته شده باعث افزایش ذخایر طلای بانک های مرکزی جهان طی یک سال گذشته بوده است و پیش بینی می شود حجم خریداری طلا در ماه های پیش رو روز به روز افزایش پیدا کند و همین اتفاق باعث افزایش ارزش طلا در بازار جهانی خواهد شد.

 
برچسب ها: طلا، قیمت سکه، قیمت طلا، سکه تعداد بازديد: 800 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز