Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:25

8
خرداد
اگر کارت ملی هوشمند نگرفته‌اید بخوانید

اگر کارت ملی هوشمند نگرفته‌اید بخوانید

سخنگوی سازمان ثبت نام کشور در ارتباط با افرادی که هنوز کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند، گفت: در این زمینه برای این افراد تمیهداتی در نظر گرفته شده است.

 سیف الله ابوترابی، در ارتباط با برنامه ریزی سازمان ثبت احوال کشور برای افرادی که هنوز نتوانستند کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند، اظهار کرد: در این زمینه برای افرادی که فرایند ثبت نام خود را انجام داده‌اند، رسید‌هایی صادر و در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: این رسید‌ها به منزله کارت هوشمند بوده و دارندگان این رسید‌ها می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها و ادرات نسبت به ارائه خدمت اقدام کنند.

ابوترابی در پاسخ به این پرسش که برخی از بانک‌ها نسبت به پذیرش رسید‌ها اقدام نمی‌کنند و این موضوع چه دلیلی دارد، گفت: در همین زمینه امروز جلسه‌ای از سوی مسئولان فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال با مسئولان بانک مرکزی برگزار شد و از این به بعد بر اساس بخشنامه صادر شده از سوی دولت تمام دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها موظف به پذیرش این رسید‌ها هستند.

سخنگوی سازمان ثبت نام کشور اضافه کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ با توجه به اتمام اعتبار کارت‌های نمونه قدیم با مصوبه هیئت وزیران استفاده از این کارت‌ها تا پایان سال ۹۷ تمدید شد و بر اساس همین مصوبه اعتبار این کارت‌ها از از ابتدای فروردین ۹۸ به اتمام رسید و در واقع تمام کارت‌های نمونه قدیم از اعتبار ساقط شده‌اند و هم اکنون مورد استفاده در دستگاه‌های اجرایی نخواهند بود.

وی تصریح کرد: فیش‌هایی که در این زمینه مدنظر است به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به صورت آنلاین عکس فرد مذکور را نیز از طریق سامانه ثبت احوال اسکن کنند و این فیش‌ها تا زمانی که کارت هوشمند فرد در اختیارش قرار نگیرد معتبر خواهد بود.

ابوترابی سپس به آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند اشاره کرد و افزود: این آمار تا پایان سال ۹۷، ۵۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۸۲۷ نفر بوده است که این افراد مراحل تکمیل ثبت نام خود را انجام و نسبت به درخواست کارت هوشمند اقدام کرده اند که از این تعداد ۴۵ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۹۱ مورد کارت هوشمند صادر شده که بر اساس آمار ۴۴ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۸۲۱ نفر کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از جمعیت تقریبا ۶۲ میلیون نفری در کشور که واجد شرایط کارت هوشمند هستند؛ حدود ۵۱ میلیون نفر تکمیل درخواست کارت هوشمند را انجام داده‌اند و در مراحل صدور کارت هوشمند قرار گرفته‌اند ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود ۸ الی ۱۰ میلیون نفر نیز برای دریافت ثبت نام و تکمیل مراحل اخذ کارت هوشمند اقدام نکرده باشند که البته بخشی از جامعه نسبت به دریافت کارت هوشمند مانند دوره گذشته اقدام نخواهند کرد.

منبع: تسنیم

برچسب ها: کارت ملی هوشمند، سازمان ثبت احوال کشور، ثبت نام کارت ملی هوشمند، تعویض کارت ملی تعداد بازديد: 414 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز