Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:26

26
فروردین
در بازار لوازم خانگی چه خبر است؟

در بازار لوازم خانگی چه خبر است؟

بازار لوازم خانگی هنوز در خواب بهاره به سر می‌برد و بسیاری از مغازه‌های لوازم خانگی امین‌حضور تهران، برندهای بزرگ و محبوب کره‌ای را نمی‌فروشند.

بازار لوازم خانگی هنوز در خواب بهاره به سر می‌برد و بسیاری از مغازه‌های لوازم خانگی امین‌حضور تهران، برندهای بزرگ و محبوب کره‌ای را نمی‌فروشند.

شهروند نوشت: فعالان بازار می‌گویند که این مسئله موجب شده است که بسیاری از فروشندگان، برندهای محبوب را در انبارهای خارج از شهرشان احتکار کنند و در حال حاضر در بازار لوازم خانگی بیشتر کالاهای چینی و برندهای ایرانی را می‌فروشند.

میری، نایب‌رئیس اتحادیه لوازم خانگی به «شهروند» می‌گوید: «در حال حاضر دو برند اصلی لوازم خانگی کره‌ای عرضه‌ای در بازار نداشته و خریدوفروشی انجام نمی‌شود.»

میری اما تأکید می‌کند که تولیدکنندگان منتظر تعیین تکلیف قیمت‌ها و مجوز سازمان حمایت برای گرانی هستند و امیدوار است که پرونده گرانی لوازم خانگی به رشد ٥‌درصدی قیمت‌ها ختم شود، اما فروشندگان بازار امین‌حضور معتقدند سیل اخیر، میزان تقاضا را بالا برده و همین مسأله می‌تواند رشد ٢٠ تا ٣٠‌درصدی قیمت‌ها در بازار را رقم بزند.

حداقل هزینه برای تأمین لوازم خانگی در سال ٩٨+

این روزها ویدئوهای بسیاری از مردم مناطق سیل‌زده در فضای مجازی منتشر شده که میزان اعتبارات اختصاص‌داده برای جبران خسارت را ناچیز اعلام می‌کنند و می‌گویند خرید دوباره وسایل زندگی خیلی بیشتر از ١٠‌میلیون تومان تمام می‌شود. یک حساب کتاب سرانگشتی به خوبی نشان می‌دهد که اگر حتی کسی قرار باشد اسباب و اثاثیه موجود در بازار را ارزان خریداری کند، دست‌کم باید ۱۲.۵ میلیون تومان هزینه کند. به‌ عنوان مثال ارزان‌ترین یخچال و فریزر مارک ایستکول موجود در بازار هم‌اکنون ٢‌میلیون و ٢٠٠‌هزار تومان، یک تلویزیون ٢٠ اینچی مارک مارشال یک‌میلیون و ٣٢٠‌هزار تومان، لباسشویی ٥کیلویی آبسال ٢.٥میلیون، دو تخته فرش ٩متری ٣‌میلیون تومان، جاروبرقی ٧٠٠‌هزار تومان و یک آبمیوه‌گیری و چرخ‌گوشت ساده هم روی هم ٥٠٠‌هزار و یک اتوبخار ٢٠٠‌هزار تومان و یک پنکه یا کولر رومیزی ١٠٠‌هزار تومان و بخاری برقی تابان ١٣٠‌هزار تومان قیمت دارد.

البته نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به این نکته اشاره می‌کند که قیمت‌های فعلی مربوط به اسفند پارسال بوده و تولیدکنندگان قیمت‌های امسال خود را هنوز اعلام نکرده‌اند.

بازار پر از لوازم برقی متفرقه

فهرست سایت‌های اینترنتی خریدوفروش لوازم خانگی را که نگاه می‌کنید، با کلی مارک‌ها مواجه می‌شوید که شاید تا حالا یک بار هم نام آنها را نشنیده‌اید. به عنوان مثال در سایت دیجی‌کالا ٨٥١ نوع مدل اتو یا یک‌هزار و ٤٧١ مدل تلویزیون برای فروش به نمایش گذاشته شده است.

مارک‌هایی که نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید، خرید آنها مثل این است که پول خود را دور بریزید. او با بیان این‌که لوازم خانگی در گروه کالایی ٤ قرار داشته و واردات آن به کشور ممنوع است، ادامه داد: «برخی از این برندهای ارزان‌قیمت لوازم چینی درجه چند است که به صورت قاچاق وارد کشور شدند، برخی هم در کارگاه‌های زیرزمینی داخل کشور خودمان تولید شده‌اند.»

تلویزیون متفرقه نخرید

خریداران زیادی هستند که بودجه زیادی را صرف خرید یک تلویزیون می‌کنند؛ به‌ طوری که بخشی از خرید خود بسیار راضی بوده و بخشی به دلیل انتخاب غلط و نابجا ضرر می‌کنند. به بیان خلاصه هر گزینه‌ای که در بازار مشاهده می‌کنید، نمی‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای خرید باشد؛ پس قبل از خرید نسبت به گارانتی‌داشتن محصولی که می‌خواهید بخرید، اطمینان حاصل کنید.

میری، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان این‌که بیش از ٩٠‌درصد قیمت تلویزیون مربوط به پنل آن است، می‌گوید: «گارانتی‌داشتن در تلویزیون مسأله مهمی است و نباید نسبت به آن بی‌اعتنا بود. به‌ عنوان مثال اگر یک محصولی خریداری کنید که پنل آن خراب باشد یا در مدت کمی بسوزد، به ناچار مجبور به تعویض تلویزیون خواهید شد و ضرر سنگینی به خریدار تحمیل می‌شود. اگر محصولی را بخرید، ضمانت بعد از فروش داشته باشد، تمام هزینه‌های مربوط به آن متوجه کمپانی سازنده و نمایندگی‌های خدمات پس از فروش آن هست.

از آنجایی که دیگر تلویزیون لامپی در داخل مونتاژ و تولید نمی‌شود، برای پیدا کردن یک محصول ارزان‌قیمت باید به سراغ ال‌سی‌دی‌هایی با سایز کوچک بروید. جالب است بدانید که در حال حاضر ارزان‌ترین تلویزیون‌ها موجود در بازار مربوط به ال‌سی‌دی‌های مارک هیوندا و ایکس ویژن است که در بازار بین ٥٠٠ تا ٧٠٠‌هزار تومان قیمت دارد. تلویزیون‌هایی که سیل اخیر بازار آنها را حسابی رونق بخشیده است. البته قیمت تلویزیون‌هایی که برندهای آنها کمی نام‌آشناتر هستند، بالای یک‌میلیون تومان هستند. به‌عنوان مثال تلویزیون مارشال مدل ME-٢٠١٢ سایز ٢٠ اینچ در حال حاضر به قیمت یک‌میلیون و ٣٢٠‌هزار تومان فروخته می‌شود.

٤٥ / ١ میلیون ارزان‌ترین یخچال موجود در بازار

یخچال ایستکول مدل TM-٨٣٥ در بازار هم‌اکنون به قیمت یک‌میلیون و ٤٥٠‌هزار تومان عرضه می‌شود. البته این یخچال بسیار کوچک بوده و بیشتر به درد کسانی می‌خورد که به تنهایی زندگی می‌کنند یا برای محل کار خود به وسیله‌ای برای نگه‌داشتن اقلام خوراکی خود نیاز دارند. در حال حاضر اگر می‌خواهید یک یخچال و فریزر مناسب تهیه کنید، باید به سراغ یخچال‌های ١٠ فوت ایستکول مدل TM-٩٦٢٠٠ بروید که قیمت آن در بازار حدود ٢ میلیون و ٢٠٠‌هزار تومان است. البته اگر خواهان خرید یک یخچال با کیفیت کمی مناسب‌تر هستید، باید حدوداً ٥٠٠‌هزار تومان بیشتر هزینه کنید و یخچال و فریزر امرسان مدل TFH١٤T را خریداری کنید که در بازار ٢ میلیون و ٧٥٠‌هزار تومان قیمت خورده است.

مینی‌واش‌ها را با ٧٠٠ هزار تومان بخرید

اما حداقل قیمت ماشین لباسشویی از حدود ۲.۵ ‌میلیون تومان شروع می‌شود. درحال حاضر یک لباسشویی ٥کیلویی آبسال به قیمت ٢‌میلیون و ٥٠٠‌هزار تومان و پاکشوما حدوداً ٣‌میلیون تومان عرضه می‌شود. البته قیمت ماشین لباسشویی‌های سطلی که البته استفاده از آنها خیلی هم کم‌دردسر نیست، از ٦٠٠‌هزار تومان شروع می‌شود. درحال حاضر یک ماشین لباسشویی فریدولین مدل SWTD ٢٠ ظرفیت ٢کیلوگرم ٧٢٤‌هزار تومان و لباسشویی مینی‌واش اینترناسیونال مدل WM٣٥٠٠ با ظرفیت ٣.٥کیلوگرم ٧٧٩‌هزار تومان فروخته می‌شود.

از ٥ / ٢ تا ٣٢ میلیون تومان هزینه یک دستگاه ظرفشویی

ماشین ظرفشویی رومیزی سام مدل T١٣٠٥ در سایت دیجی‌کالا ٢ میلیون و ٥٩٩‌هزار تومان و ماشین ظرفشویی رومیزی سام مدل T١٣٠٩ حدود ٢‌میلیون و ٧٠٠‌هزار تومان قیمت خورده است. البته اگر محدودیت مالی نداشته باشید، می‌خواهید یک ماشین ظرفشویی مناسب بخرید، باید بالای ٢٠‌میلیون تومان هزینه کنید. به‌ عنوان مثال ماشین ظرفشویی اسمگ مدل LVFAB حدود ٣٢‌میلیون و ٥٠٠‌هزار تومان و ماشین ظرفشویی توکار سامسونگ مدل D١٧٥ حدود ٢٤‌میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

جارو برقی چند؟

ارزان‌ترین جاروبرقی‌های موجود در بازار همان جاروشارژی‌های قدیمی است که حدود نیم‌میلیون تومان قیمت دارد. نگاهی به قیمت‌ها در یکی از سایت‌های خرید اینترنتی یک جاروبرقی هاردستون مدل HVC١٦٠٠ حدود ٥٣٠‌هزار تومان قیمت خورده است. البته جاروبرقی امرسان مدل ٥١٠ حدود ٧٦٨‌هزار تومان و ١٢٠٠ واتی پارس‌خزر هم حدود ٧٠٠ هزار تومان به فروش می‌رود.

برچسب ها: تلویزیون، یخچال، ماشین ظرفشویی، جهیزیه، لوازم خانگی، لوازم بررقی، قیمت روز لوازم برقی، امین حضور، برند لوازم برقی، جاروبرقی تعداد بازديد: 535 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز