Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 28 آبان 1397 - 13:09

21
آذر
زندگی زیباست اگر ...

زندگی زیباست اگر ...

چرا اكثر مردم در پاسخ به این سؤال كه «آیا زندگی‌ات را دوست داری؟» می‌گویند: «منظورتان چیست؟» چرا اكثر مردم به این سؤال با تأخیر جواب می‌دهند و چرا بلافاصله نمی‌گویند: «بله».

اعظم اسلامی‌مجد

 

چرا اكثر مردم در پاسخ به این سؤال كه «آیا زندگی‌ات را دوست داری؟» می‌گویند: «منظورتان چیست؟»

چرا اكثر مردم به این سؤال با تأخیر جواب می‌دهند و چرا بلافاصله نمی‌گویند: «بله». مگر غیر از آن است كه علاقه به زندگی و لذت بردن از آن یك انتخاب است؟

پس می‌توانید با تلاشی هوشیارانه از هر روز و هر لحظه آن لذت ببرید. بخش اصلی این مسأله مربوط به شكرگزاری برای چیزهایی است كه دارید.

ممكن است به خاطر برخی چیزهای خاص در زندگی‌تان بسیار شكرگزار باشید، اما هرگز از آن لذت نبرید و برعكس، ممكن است خانه و ماشینی نداشته باشید و از زندگی لذت ببرید.

دوست داشتن زندگی و شاد بودن به ما كمك می‌كند تا بیشتر عمر كنیم.

بی‌شك افرادی كه شاد هستند و مثبت فكر می‌كنند، بهره بیشتری از زندگی می‌برند. شادی نقشی كلیدی در سلامت طولانی مدت دارد.

همچنین عامل اصلی كاهش استرس می‌باشد. افرادی كه خوشبین‌تر و مثبت اندیش‌تر هستند، كمتر دچار بیماری و افسردگی و مرگ زود هنگام می‌شوند.

خوشحال بودن و مثبت‌اندیشی تأثیر زیادی روی انتخاب‌های ما دارد. افرادی كه به مصرف دخانیات اعتیاد دارند، الكلی‌ها و كسانی كه پُرخوری كرده و اصلاً ورزش نمی‌كنند، معمولاً افسرده و منفی‌نگر هستند.

به زندگی باید عشق ورزید

منتظر نمانید تا رویاهای‌تان به واقعیت برسند و بعد شروع به لذت بردن از زندگی كنید.

پیش از آنكه رویاها تحقق یابند، لذت بردن از زندگی را تجربه كنید. زندگی یعنی زمان؛ پس چرا باید با انرژی‌های منفی آن را بر باد دهیم.

آیا می‌دانید افرادی كه امروز با هر آنچه كه دارند، از زندگی لذت نمی‌برند، در آینده نیز با هر آنچه كه به‌دست بیاورند، باز هم از زندگی لذت نخواهند برد؟

زیرا هرگز یاد نگرفته‌اند چگونه باید زندگی كنند. آنها همیشه به دنبال چیز بهتری هستند و وقتی به آن می‌رسند، دیری نمی‌پاید كه دوباره شكوه و شكایت را شروع می‌كنند.

پس از امروز زندگی را دوست بدارید. تصمیم بگیرید و برای اولین قدم شكرگزار باشید. فراموش نكنید هر چه منفی‌تر باشید، چیزهای منفی‌تری را جذب خواهید كرد.

برای جذب مثبت‌ها، باید خودتان هم مثبت باشید. تنها راه برای آنكه در شرایط منفی، مثبت باشید، این است كه مثبت عمل كنید و زندگی خود را دوست بدارید.

فقط یك‌بار ذهن خود را پیرایش كنید. امروز، روز شروع است برای عشق ورزیدن به زندگی.

به رغم تمام ناملایمات زندگی را دوست خواهیم داشت؛ چرا كه: به خاطر هر آنچه كه داریم، زندگی را دوست داریم، به خاطر تمام یقین‌ها زندگی را دوست داریم، به خاطر تمام دوستان و نزدیكان‌مان زندگی را دوست داریم.

به خاطر یك سفر زیبا، به خاطر تمام خاطرات دلنشین و به یاد ماندنی، به خاطر كسانی كه دوست‌شان داریم، به خاطر كسانی كه فراموش‌شان كرده‌ایم، ولی برای زندگی ما خوشایند بودند، به خاطر كاری كه انجام می‌دهیم، به خاطر لطیفه‌هایی كه خواهیم شنید، به خاطر سفرهای خوبی كه در پیش داریم، به خاطر زیباترین طلوع خورشید كه تا به حال دیده‌ایم، به خاطر یك غروب به یادماندنی، به خاطر تمام هدایایی كه تا به حال دریافت كرده‌ایم، به خاطر نعمت سلامتی كه از آن بهره‌مند هستیم، به خاطر تمام زیبایی‌هایی كه در پیرامونمان است، به خاطر تمام پاسخ‌هایی كه برای سؤالات خود شنیده‌ایم، به خاطر موفقیت‌ها، نصایح خوبی كه آنها را در زندگی به كار گرفته‌ایم، به خاطر تمام چیزهای كوچك زندگی‌مان، به خاطر اهداف رویایی كه داریم، به خاطر لبخندهایی كه هر روز می‌بینیم، به خاطر لبخندهایی كه هر روز می‌زنیم، به خاطر تمام صبح‌های پر انرژی و غروب‌های رمانتیك، به خاطر بوی باران، به خاطر برفی كه به زودی خواهد بارید و ما آن را شاهد خواهیم بود، به خاطر تمام ایده‌های درخشانی كه امروز در سر داریم، به خاطر تمام حرف‌های خوبی كه هنوز به زبان نیاورده‌ایم، به خاطر تمام اشتباهات‌مان و فرصت‌هایی كه برای جبران آنها در اختیار داریم، به خاطر كتاب‌هایی كه هنوز نخوانده‌ایم، چیزهایی كه هنوز ننوشته‌ایم و قصه‌هایی كه هنوز نشنیده‌ایم، به خاطر خانواده‌ای كه داریم، به خاطر قلبی كه از عشق لبریز می‌شود، به خاطر تمام فرصت‌هایی كه در انتظارمان هستند، به خاطر آزادی‌هایی كه داریم، به خاطر تمام چیزهایی كه خودمان خلق می‌كنیم، به خاطر زیبایی هر بهار، انرژی هر تابستان، احساسات هر پائیز و سرمای هر زمستان، به خاطر تمام زیبایی‌های درون‌مان كه هنوز كشف نشده‌اند، زندگی را به خاطر تمام تك‌تك لحظاتش دوست بداریم.

احساس خوشبختی و لذت از زندگی

یكی از راه‌های مناسب برای احساس خوشبختی و لذت بردن از زندگی، روش سم‌زدایی است.

در این روش نوشیدن آب فراوان اهمیت زیادی دارد؛ چرا كه آب یكی از بهترین سم‌زداهاست و برای تنظیم تمام فرایندهای بدن، لازم است.

نوشیدن آب به شما كمك می‌كند تا شفاف‌تر فكر كنید و متمركزتر شوید و همچنین پوست بهتری داشته باشید.

بی‌شك یكی از بهترین راه‌ها برای داشتن فكر سالم و خوشبخت، جسم سالم است.

سبزیجات سبز از بهترین سم‌زداها هستند؛ مثل كلم، بروكلی، بروكسل، كاهو، اسفناج، چغندر، جعفری و ... این سبزیجات سرشار از آنتی‌اكسیدان‌ها و فیبرها هستند و تمام سلول‌ها را پاكسازی می‌كنند.

سبزی‌ها خاصیت ضد سرطانی دارند. فیبرها نیز باعث پاكسازی و گوارش بهتر می‌شوند. فیبرها به شما احساس سیری می‌دهند و از این راه كمك می‌كنند تا قند خون تنظیم شود.

زندگی پر از نشاط و شادی است و نباید اجازه دهید سختی‌های زندگی بر شما غلبه كنند و موجب افسردگی‌تان شوند. كسی كه دچار افسردگی می‌شود، هر روز و هر لحظه زندگی را عذاب‌آور می‌داند.

علاوه بر روش سم‌زدایی از بدن، می‌توانید از شیوه‌های دیگر نیز استفاده كنید و شادی خود را افزایش دهید. دانشمندان پس از انجام تحقیقات بسیار روش‌های زیر را پیشنهاد می‌كنند:

یك روش خوب برای شادتر بودن و بهتر زندگی كردن

سم‌زدایی، روشی است كه باعث دفع سموم انباشه شده در بدن شده و با آن احساس سبكی، راحتی، تازگی، طراوت و جوانی می‌كنید.

سموم بدن باعث حساسیت و آزردگی فیزیكی و روحی می‌شوند و اثرات منفی روی بافت‌های بدن می‌گذارند.

این سموم روی تمام ارگان‌های بدن اثر گذاشته و باعث كاهش انرژی می‌شوند و حتی خواب را مختل می‌سازند.

یك سیستم گوارش سم‌زدایی شده بهتر غذاها را هضم و بیشتر مواد مغذی را جذب می‌كند و عملكرد بهتری خواهد داشت.

عدم دفع این سموم باعث ایجاد خستگی زیاد، سردرد و گوفتگی عضلانی می‌شود. سموم اضافی بدن اگر دفع شوند، متوجه تغییرات بزرگی در رفتار خود خواهید شد!

احساس پر انرژی بودن می‌كنید. دیدتان به زندگی مثبت‌تر می‌شود و به شیوه سالم‌تری زندگی می‌كنید. با این‌كار از شر هر آنچه آزارتان می‌دهد، رها خواهید شد.

به هنگام سم‌زدایی چه غذاهایی را نباید بخورید؟ شكر و آرد تصفیه شده، قهوه، الكل و نوشابه، گوشت قرمز، محصولات لبنی و گندم.

شیوه‌های دیگر شاد زیستن

 به‌طور مرتب ورزش كنید. این‌كار باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شود؛ همچنین افسردگی را كاهش و به شما انرژی و نشاط می‌دهد. 

از چربی‌های خوب، مثل امگا3 استفاده كنید تا عملكرد سیستم عصبی بدن‌تان بهبود یابد.  سعی كنید به بدنتان بیشتر ویتامین‌های B12، اسید فولیك، ویتامین D3 و تیروسین برسانید.

این ویتامین‌ها را در غذاهایی مثل ماهی، لوبیاها، آجیل، حبوبات، سبزیجات برگدار و محصولات لبنی می‌توان یافت. به نورهای روشن نگاه كنید.

متخصصان می‌گویند، نگاه كردن به نور درخشان در صبح زود، اثر بسیار خوبی روی روحیه دارد.

به همین دلیل از روش نور درمانی برای درمان برخی از بیماری‌ها، از جمله افسردگی استفاده می‌كنند.

صبحانه بخورید. مقداری كربوهیدرات و پروتئین قند خون را تنظیم می‌كند. مدیتیشن و یوگا تمرین كنید. این ورزش‌ها باعث بهبود تنفس، فكر و احساسات می‌شوند.


برچسب ها: روانشناسی، سلامت روان، شاد بودن، لذت بردن از زندگی، احساس خوشبختی، روان شناسی، شكرگزاری، دوست داشتن زندگی، عشق ورزیدن به زندگی تعداد بازديد: 1070 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز