Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:40

7
آبان
مقابله با استرس

مقابله با استرس

يكي از راه‌هاي آرام‌سازي ، استفاده از تكنيك‌هاي مختلف عمیق نفس كشيدن است. با يادگيري اين تكنيك‌ها، در لحظاتي كه دچار استرس هستيد، می توانید به آرام‌سازي خود كمك کنيد. از آنجايي كه نفس كشيدن ضروري ترین کار براي زنده ماندن است

بیشتر افراد از اثرات مخرب و زیانبار استرس آگاهی دارند و همه می‌دانند كه در زندگی‌های صنعتی و ماشینی امروزه، میزان استرس دوچندان شده است.

بنابراین باید راهكارهایی مناسب برای مقابله با استرس و كاهش آن در زندگی یافت؛ زیرا یكی از راه‌های پیشگیری از بروز سردردها و حملات میگرنی، كاهش استرس است.

البته وقتی صحبت از استرس می شود، منظور همان استرسی است كه بار منفی دارد و روی جسم و روح و روان ما تأثیر می‌گذارد؛ چراکه كمی استرس در زندگی (استرس با بار مثبت) مفید است و باعث رشد و پیشرفت می‌شود.

بر این اساس، مدیریت و كنترل استرس یكی از عوامل مهم در حفظ سلامت جسم و بهداشت روحی روانی است.

استفاده از روش‌های آرام‌سازی، مانند یوگا و مراقبه، برای كنترل استرس و ایجاد آرامش مفید و مناسب است. سعی كنید دست کم روزی ده دقیقه تا نیم ساعت برای انجام حركات یوگا و یا مدیتیشن وقت بگذارید.

پس از مدتی خواهید دید كه چقدر با انجام این حركات توانسته‌اید سلامت روحی، روانی و در نتیجه جسمی خود را ارتقا دهید.

با آرامش بخشیدن به ذهن و آرام‌سازی جسم خود، هم خواب بهتری خواهید داشت و هم از روح و روان و جسم سالم‌تری برخوردار خواهید شد و در نتیجه از بروز سردردها پیشگیری می‌شود.

یكی از راه‌های آرام‌سازی ، استفاده از تكنیك‌های مختلف عمیق نفس كشیدن است. با یادگیری این تكنیك‌ها، در لحظاتی كه دچار استرس هستید، می توانید به آرام‌سازی خود كمك کنید.

از آنجایی كه نفس كشیدن ضروری ترین کار برای زنده ماندن است، با استفاده از روش‌هایی مانند یوگا و تای‌چی  اهمیت درست نفس كشیدن را دریابید و بدانید كه تنفس صحیح ارتباط مستقیمی با سلامت جسم و روح و روان دارد و اگر كیفیت تنفس‌ خود را با آموزش‌های صحیح بهبود بخشید، می‌توانید هنگام ابتلا به بیماری‌ها، به‌ویژه سردرد، به كاهش درد كمك كرده و خود را تسكین دهید.

بیشتر افراد هنگام نفس كشیدن از تمام ظرفیت ریه‌های خود استفاده نمی‌كنند. با تنفس‌های سطحی و كم‌عمق، اكسیژن کافی از طریق ریه‌ها وارد جریان خون نمی‌شود و همین اكسیژن‌رسانی ضعیف می‌تواند منجر به كسالت و بی‌حوصلگی و بی‌انرژی بودن شود؛ در حالی كه نفس‌های عمیق و صحیح، فرد را با نشاط و پرانرژی می‌سازد.

به طور كلی هر چقدر میزان استرس و تنش بیشتر باشد، شما سطحی‌تر و كم‌عمق‌تر نفس می‌كشید؛ بنابراین با آموزش تكنیك‌های درست تنفس و با نفس‌های كامل و عمیق، ریه‌های خود را به طور كامل از هوا پر كنید؛ زیرا با هر نفس درست و عمیق انرژی و همچنین اكسیژن لازم وارد جریان خون می‌شود و اندام‌ها را از وجود خود بهره‌مند می‌سازد.

حال كه به اهمیت تنفس صحیح پی بردید، برای یادگیری این تكنیك وقت بگذارید. حتی اگر فرصتی برای شركت در این نوع كلاس‌ها ندارید، می‌توانید با خرید CD‌های آموزشی (یوگا و مدیتیشن) این حركات را در منزل انجام دهید.

 

برچسب ها: استرس، مقابله با استرس، کاهش استرس، مقابله با استرس کودکان، شیوه های مقابله با استرس تعداد بازديد: 1111 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز