Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 2 مهر 1397 - 02:56

22
شهریور
تمرین تعادل با اصول روان شناسی مثبت نگر

تمرین تعادل با اصول روان شناسی مثبت نگر

گرفتاری ما از وقتی شروع می‌شود كه دیگران را در ذهن‌مان تبدیل می‌کنیم به كسی كه دوست داریم نه كسی كه واقعیت دارد. اما جهان به ما یاد می‌دهد كه متعادل باشیم.

دکتر پروانه صفایی مقدم؛ روانشناس بالینی

 

گرفتاری ما از وقتی شروع می‌شود كه دیگران را در ذهن‌مان تبدیل می‌کنیم به كسی كه دوست داریم نه كسی كه واقعیت دارد.

اما جهان به ما یاد می‌دهد كه متعادل باشیم. واقعیت‌ها را ببینید، واقعیت آدم‌ها را هم ببینید تا بتوانید از آنها انتظارات واقع گرایانه ای داشته باشید.

منتظر بی انصافی‌ها باشید، برخی از مردم اغلب بی انصاف٬ بی منطق و خود محورند ولی آنان را ببخشید و از آنها عبور كنید.

منصف بودن در حق خود و دیگران، توانمندی بزرگی است كه خیلی‌ها، آن را ندارند و نمی‌شناسند.

مهربان باشید

مهربانی‌هایتان را دور نریزید. اگر مهربان باشید شما را به داشتن انگیزه‌های پنهان متهم می‌کنند و خیلی وقت‌ها، مهربانی می‌شود زمینه‌ای برای خودخواهی دیگران.

ولی مهربان باشید و مهربان بمانید، اما این مهربانی را برای خودتات هم خرج كنید و به اهلش هم ببخشید.

دوستان دروغین و دشمنان حقیقی

اگر موفق باشید دوستان دروغین و دشمنان حقیقی خواهی یافت ولی موفق باشید. به یاد داشته باشید همان قدر كه حسادت برانگیز هستید، تحسین برانگیز هم هستید.

بنابراین همانقدر كه دوستان دروغین و دشمنان حقیقی دارید، "دوستان جان" و دوستان همراه و همدل هم خواهید داشت.

اگر شریف و درستکار باشید برخی می توانند فریب‌تان ‌دهند٬ ولی شریف و درستکار باشید. ارزش‌هایتان را به بدرفتاری نفروشید. بلكه حد و مرز آنها را دوباره بررسی كنید.

شاید برخی آنچه را در طول سالیان سال بنا نهاده‌ای شاید یک شبه ویران کنند ولی سازنده باشید.

دست از كوشش و تلاش برندارید، چون همین سازندگی و زایش است كه معنای واقعی انسان بودن است.

دست یابی به آرامش

اگر به شادمانی و آرامش دست یابید برخی حسادت می‌کنند ولی شادمان باشید. شادمانی حق تو و سهم توست.

اجازه كج فهمی‌ها و انسان‌های بی ربط، سهم و حق تو را از تو بگیرند. برایش وقت بگذار و از آن ها مراقبت كنید.

خیلی‌ها محبت‌ها و نیکی‌های تو را فراموش می‌کنند ولی نیکوکار باشید.

زیباترین تصویر برای مثبت نگری، نیكوكاری بالغانه است.

برای نیكوكار ماندن، به نیکی‌های درونت فرصت ابراز بده، فارغ از اینكه دیگری چه می‌کند.

برای خودت بهترین‌ها را بخواه و بهترین‌های خود را به دنیا ببخش.

وقتی می‌بخشی در واقع بدست می‌آوری، از دست نمی‌دهی.

و در نهایت می‌بینی

هر آنچه هست همواره میان تو و جهان و خداوند است. حالا می‌توانی تعریف خوشبختی واقعی را لمس كنی.

خوش بینی واقعی را همیشه می‌توان از آب گرفت. باید تمرین كنیم تا بتوانیم بهتر باشیم.

فراموش نكنیم: در قبال هر انتخابی، یك انصراف وجود دارد.

  

برچسب ها: روانشناسی، سلامت روان، آرامش، مثبت نگری، مهربانی، اصول روان شناسی مثبت نگر، نگرش مثبت تعداد بازديد: 86 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز