Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:05

17
خرداد
وابستگی به شبکه های اجتماعی خوب یا بد

وابستگی به شبکه های اجتماعی خوب یا بد

اگر به شبکه های اجتماعی وابسته هستید و احساس می کنید اگر یک روز در آنها پرسه نزنید دنیای تان زیر و رو می شود، این مطلب را بخوانید

 

اگر به شبکه های اجتماعی وابسته هستید و احساس می کنید اگر یک روز در آنها پرسه نزنید دنیای تان زیر رو می شود. این مطلب را بخوانید :

4 فایده خوب و اساسی در ترک کردن شبکه های اجتماعی وجود دارد که با دانستن آنها حتما دست از سر این شبکه ها بر می دارید.

1- ابتدا دلتنگی می کنید و بعد پیش خواهید رفت.

درست است شما ابتدای امر ممکن است به شدت احساس ناراحتی کنید و حتی دچار اضطراب جدایی شوید. هر نوع جدایی می تواند به احساسات انسان صدمه بزند و تا مدتی او را دلتنگ نماید. اما این جدایی وضعیتش تا اندازه ای متفاوت است. زیرا این شما هستید که در ترک کردن رابطه تان پیش قدم شده اید و بنابراین تلخی آن بسیار کمتر است .

هرلحظه که احساس کردید می خواهید دوباره وارد این شبکه ها شوید مقاومت کرده و به خود بگویید هرچیزی را که ترک می کنید دیگر ارزش بازگشت ندارد. با این رفتار بالاخره می توانید بعد از دو سه هفته از این اعتیادتان دست بکشید.

2- از وقت آزادی که بدست می آورید لذت خواهید برد.

با این وقت آزادی که بدست می آورید چه خواهید کرد ؟ خوب ، مسلما گزینه های بیشماری در اختیار خواهید داشت. می توانید مهارتی تازه بیاموزید ، کتاب بخوانید ، با دوستان خود بیرون بروید و مطمئن باشید با انجام دادن کارهای هیجان انگیز تازه دیگر علاقه ای به خواندن نظرات دیگران در شبکه های اجتماعی نخواهید داشت.

3- اعتماد به نفس تان بهبود می یابد.

تحقیقات در بریتانیا  نشان داده است که بیش از 50 درصد کاربران شبکه های اجتماعی متحمل اثرات منفی در زندگی شان شده اند . و مهم ترین این اثرات ، اعتماد به نفس آنهاست. آنها وقتی در این شبکه ها از دیگران موفقیت هایشان را می شنیدند در خود به شدت احساس ضعف می کردند و از خودباوری شان کاسته می شد . با ترک این شبکه ها از عوارض این چنینی نجات پیدا می کنید.

4- ورود تعادل به زندگی

افراط در هیچ کاری خوب نیست. رهایی از شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند که زندگی کاملی داشته باشید ، آن نوعی زندگی نیست که دنیای واقعی را تعطیل کنید و در دنیای مجازی به دنبال خواندن عقاید دیگران و نظر دادن در مورد هر چیزی است. وقتی در این شبکه ها نباشید طعم آزادی و رهایی را می چشید و می توانید خودتان باشید و با خیال آسوده فکر کنید و هر زمان که لازم بود با خود بگویید : " خوب برای امروز دیگر بس است. "

 

برچسب ها: فیسبوک، شبکه های اجتماعی، دنیای مجازی، رهایی از شبکه های اجتماعی، استفاده از اینستاگرام، دوست یابی، اعتیاد به فضای مجازی تعداد بازديد: 945 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز