Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:20

16
فروردین
چرا شبکه های اجتماعی داخلی جذاب نیستند؟

چرا شبکه های اجتماعی داخلی جذاب نیستند؟

در حالی كه این روزها بحث بر روی شبكه‌‌های اجتماعی و فیلترینگ‌شان داغ است، شبكه‌های اجتماعی داخلی گوناگونی وجود دارند كه مردم با آنها ارتباط برقرار نمیكنند

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

 

شبكه‌هایی كه جاذبه ندارند

در حالی كه این روزها بحث بر روی شبكه‌‌های اجتماعی و فیلترینگ‌شان داغ است، شبكه‌های اجتماعی داخلی گوناگونی وجود دارند كه مردم با آنها ارتباط برقرار نمیكنند اما به راستی دلیل این رابطه برقرار نكردن مردم با شبكه‌های اجتماعی داخلی چیست؟

از سال‌ها قبل كه شبكه‌های اجتماعی با اوج گرفتن اركات در ایران نیز رواج یافتند، متخصصان داخلی نیز روی ارائه‌ی این شبكه‌ها تمركز كرده‌‌اند و بعضا شبكه‌‌هایی نیز در یك‌ بازه‌ی زمانی در ایران رواج پیدا كردند شبكه‌ كلوپ را میتوان یكی از شبكه‌‌های ایرانی موفقی دانست كه با گسترش شبكه‌‌های اجتماعی موبایلی دیگر حال حاضر اوضاع چندان خوبی ندارد اما دلایل عدم برقراری ارتباط بین ایرانیان و شبكه‌‌های اجتماعی ایرانی چیست؟ 

تبلیغات نكردن صدا و سیما برای این شبكه‌ها 

عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر كار گروه و تعیین مصادیق محتوای مجرمانه معتقد است كه صدا و سیما و برنامه‌هایش شبكه اجتماعی داخلی را رواج نداده و مردم را به استفاده از آنها سوق نمیدهند؛ زیرا میخواهند از تبلیغ این شبكه‌های داخلی، درآمدی عاید سازندگان این برنامه‌ها شود.

سال‌هاست كه مدیران شبكه‌های اجتماعی داخلی بارها این موضوع را اعلام میكنند؛ اما تا به حال مسئولین در این رابطه به صراحت صحبت نكرده بودند. 

مردم از دسترسی دولت به داده‌‌هایشان نگرانند 

محمدعلی اسفنانی نماینده مجلس و عضو كار گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در یك برنامه‌ تلویزیونی زنده اعلام كرد كه برخی از مردم به خاطر نگرانی از دسترسی دولت و نهادهای ناظر به داده‌هایشان عضو شبكه‌های اجتماعی داخلی نشده و از برنامه‌های پیام‌رسان ایرانی استفاده نمیكنند.

البته او معتقد است عدم حمایت رسانه‌ها و تخریب شبكه‌های داخلی توسط كاربران در شبكه‌‌های اجتماعی جهانی، دیگر دلایل عدم گرایش مردم به شبكه‌‌های اجتماعی داخلی است.

امنیت پایین شبكه‌های داخلی 

هنوز یك سال از هك شدن شبكه اجتماعی فیس‌نما نگذشته است. هك شدنی كه باعث لو رفتن اطلاعات كاربران ایرانی شد و در دسترس كاربران اینترنتی در ایران و سراسر دنیا قرار گرفت. می‌توان ادعا كرد كه كاربران ایرانی پس از این ماجرا اعتمادشان به شبكه‌‌های اجتماعی داخلی به صفر نزدیك شد.

سرعت بسیار پایین ارتباط 

سرعت شبكه‌های اجتماعی داخلی به خصوص شبكه‌‌هایی كه بر روی موبایل فعال هستند بسیار پایین‌تر از شبكه‌های اجتماعی جهانی مانند تلگرام است و كاربران برای تسریع در ارتباط و تلف نشدن وقت‌شان، شبكه‌های اجتماعی جهانی را ترجیح میدهند.

امكانات كم 

امكانات شبكه‌‌های اجتماعی داخلی بسیار كم است و در برخی موارد حداقل امكانات شبكه‌های اجتماعی را نیز ندارند. به همین دلیل كاربران ترجیح میدهند به جای سروكله زدن با این شبكه‌ها، از برنامه‌ها و شبكه‌های اجتماعی قویتر خارجی استفاده نمایند.

 

برچسب ها: شبکه های اجتماعی، استفاده از فیسبوک، استفاده از شبکه های اجتماعی، فیلترینگ شبکه ها، شبکه های اجتماعی داخلی، انواع شبکه های اجتماعی تعداد بازديد: 3454 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز