Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:49

7
بهمن
بخند تا دنیا با تو بخندد (2)

بخند تا دنیا با تو بخندد (2)

اخم کردن، به نسبت لبخند زدن، به انقباض عضلات بیش‌تری نیاز دارد! هر اخم عمیق معمولی، تعداد عضلات بیش‌تری را نسبت به لبخند معمولی درگیر می‌کند. «آسان گرفتن» را پیشه کنید و لبخند بزنید!

«دکتر خنده» شوید؛

با دانستن این‌که خنده برای سلامتی شما مفید است، از نیروهای محبت و مهربانی، درک و فهم و نیکوکاری که به‌تازگی آن‌ها را در خود رشد داده‌اید، بهره بگیرید و با خنداندن و شاد کردن دیگران، به آن‌ها کمک کنید تا سالم بمانند. برای دوستان و همکاران‌تان، امکان خنده و شوخی فراهم كنید. از هنر لطیفه‌گوئی، ادا درآوردن و شوخی کردن بهره‌برداری کنید. مطمئن شوید که از این دارو برای خودتان هم استفاده می‌کنید! یاد بگیرید به روی خودتان هم بخندید. این کار، زوایای بیش‌تری از شما به خودتان نشان خواهد داد و ابعاد بیش‌تری به شخصیت شما خواهد افزود و به طور هم‌زمان خلاقیت شما را بالا خواهد برد.

کتاب‌های خنده‌دار بخرید و بخوانید؛

با خریدن کتاب‌های کارتون، لطیفه و فکاهی، به خودتان برای انجام تمرین قبلی کمک کنید. این کتاب‌ها به هنگام مطالعه روزانه یا شبانه، تأثیر فوق‌العاده‌ای در شما به جا می‌گذارد. آن‌ها روحیه شما را پیوسته بالا می‌برند و شما «آن‌ها را دست به دست می‌چرخانید» تا لب‌های دوستان‌تان را هم به خندیدن باز کنید.

زندگی را برای خود آسان کنید؛

اخم کردن، به نسبت لبخند زدن، به انقباض عضلات بیش‌تری نیاز دارد! هر اخم عمیق معمولی، تعداد عضلات بیش‌تری را نسبت به لبخند معمولی درگیر می‌کند. «آسان گرفتن» را پیشه کنید و لبخند بزنید!

چهره‌مان چگونه باشد؟

اخم کردن به بچه کوچک را بیازمائید؛ بعد لبخند زدن را امتحان کنید. در خواهید یافت که بچه خیلی كم‌تر به شما واکنش مشابه نشان می‌دهد. این واکنش به بچه‌ها محدود نمی‌شود؛ این یک ویژگی معمولی انسانی است! در باره این‌که به دنیا چه «چهره‌ای» از خودتان نشان بدهید، و این‌که دوست دارید چه نتایجی از این چهره به دست آورید، تصمیم آگاهانه بگیرید.

تمرین با خنده؛

بار دیگر که واقعاً می‌خندید، بررسی کنید به هنگام خندیدن چه اتفاقی برای جسم‌تان می‌ا‌فتد. به نوع نفس کشیدن و این‌که کدام عضلات‌تان در این امر دخالت دارد، بیندیشید. درخواهید یافت که امکان انجام یکی از تمرین‌های فیزیکی کامل در دسترس را برای خودتان فراهم می‌کنید! از این پس، از خنده به عنوان شکلی از تمرین فیزیکی و جسمی و تمرین حفظ سلامتی، بهره ببرید.

کاری سرگرم‌کننده و شاد انجام دهید؛

یک «دوره مهارت‌های انعطافی سیرک» را بگذرانید؛ ورزش شکم را بیاموزید؛ اسکیت روی یخ ـ یا هر چیزی را که فکر می‌كنید برای شما تفاوت و هیجان می‌آورد، امتحان کنید. البته اگر با گروهی از دوستان‌تان این کارها را بیازمائید، بهتر است.

تقویت‌کننده‌های روحی و معنوی!

  • من، فردی بسیار شاد هستم و از هر فرصتی برای لبخند زدن بهره می‌گیرم
  • نیمه شاد و بامزه چیزها را بیش‌تر می‌بینم و این «خبرهای خوش» را، بین خانواده و دوستان نیز پخش می‌کنم.
  • من، معمولاً خوشحال هستم و حس سبکی و سرحالی را به زندگی خودم و دیگران می‌آورم.
  • من، منتظر و چشم به راه آینده‌ای مثبت برای خودم و جهان هستم.
  • وقایع و رویدادهای غافلگیرکننده و غیر طبیعی، روح مرا شاد می‌کند. این چیزها، لبخندی به لبان من می‌نشاند و خنده‌ای در قلبم ایجاد می‌کند.
  • دوست دارم با دوستانم دسته‌جمعی شاد باشم و بخندم.

 

 

برای خواندن بخش اول -بخند تا دنیا با تو بخندد- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: شادی، رضایت از زندگی، راه های شاد بودن، خنده درمانی، فواید خنده تعداد بازديد: 3254 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز