Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 17:13

1
بهمن
شادترین کشورها در سال 2015 (2)

شادترین کشورها در سال 2015 (2)

امنیت یکی از دلایل عمده شادی در کشور اتریش است. میزان جرم و جنایت این کشور پایین است. مسافرت در سرتاسر اتریش در هر زمانی ایمن است. این کشور بسیار تمیزهمچنین به دلیل مناظر زیبایش شهرت زیادی دارد. سطح آلودگی هوا و محیط زیست این کشور پایین است.

اتریش- میزان رضایت از زندگی: 7/5 

امنیت یکی از دلایل عمده شادی در این کشور است. میزان جرم و جنایت این کشور پایین است. مسافرت در سرتاسر اتریش در هر زمانی ایمن است. این کشور بسیار تمیزهمچنین به دلیل مناظر زیبایش شهرت زیادی دارد. سطح آلودگی هوا و محیط زیست این کشور پایین است. قانون جدی و سختگیرانه بازیافت در اتریش، به حفظ بیشتر محیط زیست کمک می‌کند.

کیفیت آب، هوا و پارک‌های این کشور رضایت ساکنانش را به دنبال دارد. حمل و نقل عمومی اتریش نیز کارآمد و پاکیزه است. میزان اشتغال در اتریش هفتاد و سه درصد است. حتی افرادی که تمام وقت کار می‌کنند، زمانی را برای کارهای اجتماعی، نگهداری از کودکان و پرداختن به سرگرمی‌های خودشان دارند. اتریشی‌ها به میزان کافی تعطیلات در هر سال دارند که به تفریح و مسافرت بروند. آن‌ها آرام‌ترین شهروندان جهان هستند. هشتاد و دو درصد از اتریشی‌ها تحصیلات عالی دارند. سطح دانشگاه‌ههای این کشور هم شهرت خوبی دارد. دانشجویان نیز معمولا از بورس خوبی بهره‌مند می‌شوند.

اتریش فرهنگی غنی دارد. هزنیه ورودی اپراها و موزه‌ها این کشور ارزان است. وین، پایتخت اتریش، به خاطر معماری و کنسرت‌های موسیقی‌اش شناخته شده است. این شهر همچنین از نظر کیفیتبالاترین رتبه را در جهان برای زندگی مناسب دارد. متوسط امید به زندگی در اتریش هشتاد و دو سال است. این کشور شبکه‌ای گسترده از بیمارستان‌ها و تعدادی زیادی پزشک دارد. تمامی شهروندان اتریشی دسترسی رایگان به مراقبت‌های پزشکی پایه را دارا هستند. خدمات اورژانسی نیز در این کشور بسیار کارآمد هستند.

ایسلند - رضایت از زندگی: 7/5

ایسلند کشوری ثروتمند، زیبا و نمونه‌ای از صلح برای دنیاست. بنابراین عجیب نیست که جز کشورهای شاد باشد. جمعیت کار این کشور بسیار بالاست: هشتاد درصد ایسلندی‌ها شاغل هستند. بیش از هفتاد و نه درصد از زنان در این کشور شاغلند؛ با این وجود تعادل خوبی بین ساعت کار و زندگی برقرار است که زندگی آن‌ها را کم استرس‌تر ساخته است. همچنین جمعیت تحصیلکرده‌ ایسلند بخش بزرگی از جامعه را به خود اختصاص داده‌اند.

هزینه دانشگا‌ه‌ها در این کشور بسیار ارزان است؛ دانشجویان فقط باید هزینه ثبت نام را بدهند. کیفیت بالای تحصیل در ایسلند، به میزان صد در صد باسواد منتهی شده است. برنامه‌های علمی و ریاضی این کشور و سرانه مطالعه در این کشور بسیار بالاست. میزان جرم و جنایت در ایسلند بسیار پایین است که نقش مهمی در رفاه و آسایش شهروندان دارد.

آن‌ها مجرمان را به روش‌های مختلفی درمان تادیب می‌کنند. از طرفی بعد از پایان محکومیت، دولت مجرمان را برای بازگشت به زندگی عادی یاری می‌رساند. ایسلند کشوری عالی برای زنان است. زنان در اکثر بخش‌های بزرگ دولتی حضور دارند: سیاست، تجارت و آموزش و پروش. اولین ریس جمهور زن اروپا متعلق به این کشور است. امید به زندگی در میان ایسلندی‌ها هشتاد و دو سال است. این کشور محیط زیست خوبی برای زندگی دارد و آلودگی هوا در آن پایین است. میزان مرگ و میر کودکان این کشور نیز به دلیل وجود مراقبت‌های پزشکی عالی پایین است.

استرالیا- رضایت از زندگی: 7/4

این کشور با تولید ناخالص ملی 1/5 تریلیون دلاری خود، یکی از قدرتمندترین غول‌های اقتصادی دنیاست. هفتاد و دو درصد از استرالیایی‌های پانزده تا شصت و چهار ساله، شاغل هستند. متوسط درآمد سالیانه در این کشور 31197 دلار امریکاست. احتمال از دست دادن شغل در این کشور بسیار پایین است. هفتاد و چهار درصد از استرالیایی‌ها تحصیلات دانشگاهی دارند.

این کشور همچنین در صدر میزان مطالعه، برنامه‌های علمی و ریاضی قرار دارد. سیستم آموزشی استرالیا بسیاری از مردم کشورهای دیگر را به خود جذب کرده است. این سیستم به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که قبل از فارغ‌‌التحصیلی مهارت‌های لازم شغلی را کسب کنند. در نتیجه نیروی کار مولد بعد از اتمام تحصیلات روانه بازار شغلی می‌شود.

این کشور همچنین صاحب بسیاری از شگفتی‌های طبیعی است. صخره‌های بزرگ مرجانی کوئینزلند بزرگترین دیواره مرجانی دنیاست. این 2300 کیلومتر دیواره مرجانی حتی از فضا هم قابل مشاهده است. این صخره‌ها هر ساله حدود سه بیلیون دلار امریکا برای دولت استرالیا درآمد دارد.

در کنار این صخره‌ها، دریاچه‌های صورتی رنگ، سواحلو پارک‌های ملی شگفت انگیز، استرالیا را به کشوری عالی برای سفر و زندگی کردن مبدل ساخته است. میزان مشارکت استرالیایی‌ها در رای‌ گیری‌هانود و سه درصد است که نشان از مشارکت مدنی بالا است. مردم این کشور رضایت بالای از زندگی خود دارند...

 

 

برای خواندن بخش اول -شادترین کشورها در سال 2015- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم-شادترین کشورها در سال 2015- اینجا کلیک کنید.

 

 

برچسب ها: شادی، رضایت از زندگی، راه های شاد بودن، شادترین کشورها، علل شادی تعداد بازديد: 1063 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز