Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 10:55

18
شهریور
زنان،گاهی بهترند!

زنان،گاهی بهترند!

تازگی انتشار آمار و ارقامی درباره‌ عملکرد مثبت و بهتر خانم‌ها در مقالات علمی ...

زنان،گاهی بهترند!

 

 

تازگی انتشار آمار و ارقامی درباره‌ عملکرد مثبت و بهتر خانم‌ها در مقالات علمی، یافته‌های تحقیقی، سایت‌های اینترنت و حتی کتب مختلف بیشتر شده است. این که زنان در برخی کارها بهتر از مردان‌اند. من گمان می‌‌کنم که هم زنان و هم مردان، در برخی کارها و تخصص‌ها از غیر همجنسان خود برترند. راستش چنین برتری‌هایی را نه مثبت می‌‌دانم و نه منفی. نه آنها را مایه‌ افتخار می‌‌دانم و نه مایه برتری جویی بر جنس دیگر. چیزی که در این آمار و یافته‌ها برای من جالب است این است که تفاوت‌های دو جنس در تخصص‌ها و کارامدی‌هایشان، نشان از مکمل بودن این دو جنس دارد.

نشان از این دارد که بیشتر زن و مردها  برای رشد و تعالی شخصیت و استعدادهای خود، به همدیگر نیاز دارند و چه بهتر که این تفاوت‌ها، این نیازها و تخصص‌ها را بشناسند و در جهت رشد خود به کار بگیرند.

اما اگر این تفاوت‌ها بخواهد مایه‌  مباهات یا فخر‌فروشی، یا خدای ناکرده سوء استفاده از یکدیگر شود مسلم است که شناخت آنها هم بی‌نتیجه و حتی مخرب خواهد شد.

در این‌جا به برخی از کارهایی که گفته شده خانم‌ها در آنها بهترند اشاره می‌‌کنم:

 

 

رانندگی در شهر

با این که انواع جوک و لطیفه در‌باره‌ی نحوه‌  پارک کردن خانم‌ها و ضعف آنها در پارک‌های دوبله ساخته و منتشر می‌‌شود، اما تحقیقات ترافیکی انجام شده در سال ۲۰۱۰ نشان می‌‌دهد که ۸۰ درصد عاملین تصادفات شهری مردان بوده‌اند. زنان به سبب رعایت احتیاط کمتر از مردان دچار حادثه می‌‌شوند. همچنین تعداد خلاف‌های رانندگی خانم‌هادر رانندگی در شهر، نسبت به آقایان کمتر است.

 

 

سرمایه گذاری

 

با این‌که عرصه‌های سرمایه‌گذاری و بازارهای مالی، قرن‌ها در اختیار و قلمرو مردها بوده و زن‌ها تا سالیان طولانی وارد این عرصه‌ها نمی‌شدند، جالب است بدانید که مردها،  بیشتر از زنان در فروش سهام خود دچار اشتباه می‌‌شوند و ضرر مالی بیشتر شامل حالشان می‌‌شود. مطالعه در سال ۲۰۰۹ نشان می‌‌دهد که سرمایه بانوان شرکت کننده در بازار بورس بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ با 10 درصد رشد همراه بوده و این رقم ۳ درصد از رشد کل شاخص بورس و ۴ درصد از میزان رشد متوسط سرمایه مردان بالاتر بوده است. شاید این موفقیت، به احتیاط بیشتر خانم‌ها در امور مالی و آینده نگری آنها مربوط باشد .

 

 

بعد از شکست عشقی

با آن که معمولا خانم‌ها را احساساتی‌تر، وابسته‌تر و عاطفی‌تر معرفی می‌‌کنند اما بر طبق تحقیق انجام شده مشخص شد که مردان در هنگام شکست عشقی، زمان بیشتری را نسبت به زنان در ناراحتی و غم ناشی از جدایی و شکست سپری می‌‌کنند. در واقع این تحقیق روی هزار فرد مجرد انجام شده و نتیجه آن نشان می‌‌دهد که زنان توانسته اند در زمان کمتری بعد از شکست عشقی، غم و ناراحتی ناشی از جدایی را بگذرانند.

 

 

تحصیلات دانشگاهی

در گذشته، زنان تمایل کمتری برای تحصیلات دانشگاهی نشان می‌‌دادند اما د رحال حاضر نتایج تغییر کرده‌اند . طبق آمار ،  به ازای هر ۱۰۰ مردی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌‌شوند، دانشگاهها  ۱۸۵ زن  فارغ التحصیل وجود دارد .  آنها تخمین می‌‌زنند که تا سال ۲۰۱۶ میلادی، ۶۱ درصد لیسانس‌ها، ۶۳ درصد فوق لیسانس‌ها و ۵۸ درصد فارغ‌التحصیلان مقطع دکترا زن باشند. توجه داشته باشید که این آمار مختص کشور ما نیست و غیر از کشور ما، تعداد زنان فارغ‌التحصیل در دنیا نیز افزایش یافته است.

 

 

آدرس دادن !

با این که گفته می‌‌شود که آقایان در نقشه خوانی بر خانم‌ها ارجح‌اند اما این یافته در‌باره آدرس دادن به دیگران، صادق نیست و در دادن آدرس، خانم‌ها موفق‌تر عمل کرده‌اند. محققان گروهی از مردان و زنان را تحت آزمایش قرار دادند تا آدرس مکان‌های توریستی محبوب را بدهند و به‌طور کامل شرح دهند که چگونه می‌‌توان به آنجا رسید. آنها به این نتیجه رسیدند که خانم‌ها خیلی دقیق‌تر از آقایان انجام می‌‌دهند. محققان معتقدند که بانوان هنگام آدرس دادن پس از اندکی مکث و بررسی کل مسیر آنرا به زبان می‌‌آورند و این در حالی است که آقایان به محض اینکه از آنها سوال می‌‌پرسید، شروع به پاسخ دادن می‌‌کنند و در حین پاسخ دادن مدام خود را تصحیح می‌‌کنند.

 

 

حافظه‌ی بهتر

حافظه خانم‌ها بهتر است . دو مطالعه جدید اثبات کردند که زنان ۵ درصد بیشتر از مردان قدرت به خاطرسپاری کلمات و چهره‌ها را دارند. همینطور تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۸ که در سوئد انجام شد، نشان داد که زنان قدرت بیشتری در حفظ کلمات، اشیا و تصاویر در ذهنشان دارند.

 

 

چکش زدن!!!

این یکی را شاید مردان به این راحتی‌ها باور نکنند اما خانم‌ها بهتر از مردها چکش می‌‌زنند!!! زنان ۱۰ درصد از مردان در وارد کردن ضربه توسط چکش دقیق‌تراند و ضربه را با نیروی متناسب وارد می‌‌کنند. این نتایج را پس از انجام تحقیقات بر روی زنان و مردان اعلام نمود. شاید جزئی نگری بیشتر خانم‌هاکه از ویژگی‌های عمومی آنهاست در این برتری نقش داشته باشد.

 

 

باورپذیرتر بودن اخباری با  گویندگان زن !

محققان سوییسی بر این باورند که اخباری که توسط گویندگان زن گفته می‌‌شوند، اعتبار بیشتری را نزد بینندگان به نسبت اخبار گفته شده توسط مردان کسب می‌‌کنند. ممکن است این یافته تا حدودی به فرهنگ مردم نیز برگردد چون چنین تحقیقی در کشور ما انجام نشده تنها به نتایج تحقیق خارجی اکتفا کردیم اما در این که برخی آگهی‌هاو تبلیغات توسط گویندگان خانم به نتایج بهتری در فروش کالا منجر شده شکی نیست .  همان‌طور که بیان شد، بهتر است همه ما  این تفاوت‌ها را بشناسیم و برای زندگی موثر‌تر و بهتر از آنها استفاده کنیم. چیزی که بیش از دانستن تفاوت‌های زن و مرد مهم است، احترامی است که هر جنس باید برای جنس مخالف و جنس موافق خود قائل باشد. چون هر دو جنس از مزایا و ویژگی‌های خدادادی بهره‌مند هستند که قابل تقدیر است.

 

برچسب ها: شکست عشقی، زندگی آنلاین، سرمایه گذاری، تحصیلات دانشگاهی تعداد بازديد: 610 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز