Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 16:45

10
آبان
شيوه‌های افزايش انرژی

شيوه‌های افزايش انرژی

بهترین نوشیدنی انرژی‌زا برای بدن یكی از ساده‌ترین آنهاست، آب‌درمانی برای مرطوب نگه داشتن بدن و هوشیاری ذهنی ضروری است.

دكتر پروانه صفاییی مقدم؛ روانشناس بالینی

 

بهترین نوشیدنی انرژی‌زا 

بهترین نوشیدنی انرژی‌زا برای بدن یكی از ساده‌ترین آنهاست، آب‌درمانی برای مرطوب نگه داشتن بدن و هوشیاری ذهنی ضروری است. كم‌آبی بدن باعث می‌شود كه قلب سخت‌تر عمل پمپاژ را انجام دهد و همین مسأله نیز به احساس خستگی منجر می‌شود سعی كنید هر روز دست‌كم 8 لیوان آب بنوشید؛ اما، به هنگام ورزش كردن و در آب و هوای گرم این مقدار را بیشتر كنید. به هنگام ورزش، یك ساعت پیش از شروع ورزش یك لیوان آب بنوشید و یك لیوان دیگر را 15 دقیقه پیس از ورزش كردن بنوشید تا بدن‌تان به اندازه كافی مرطوب بماند.  روش دیگر برای افزایش سطح انرژی بدن، هیدورتراپی یا آب‌درمانی است. روش آب سرد و یا حمام با آب ولرم بسیار انرژی‌زاست. می‌توانید در آب وان چند قطره روغن نعنا بریزید تا میزان بیشتری انرژی دریافت كنید. ورزش كردن یكی از بخش‌های اصلی برای كامل كردن برنامه دریافت انرژی است. با ورزش كردن خون بیشتر در بدن پمپاژ می‌شود و میزان انرژی نیز افزایش می‌یابد. فعالیت فیزیكی كمك زیادی به آزاد شدن احساسات و عواطف منفی بدن می‌كند و در طول روز می‌توانید بیشتر متمركز باشید. فقط 15 دقیقه پیاده‌روی معمولی تحولی بزرگ در میزان انرژی و توان فیزكی به وجود می‌آورد و میزان ترشح اندورفین را افزایش می‌دهد.  

رنگ درمانی

رنگ درمانی یك روش جدید برای ارتقا سطح انرژی بدن است. فلسفه رنگ درمانی ریشه در فرهنگ شرق دارد. طبق باور شرقی‌ها انسان‌ها از انرژی به وجود آمده‌اند و این انرژی مانند طول موج رنگ‌ها مرتعش شده و نوسان پیدا می‌كند و در اطراف خود و بدن ایجاد می‌كند. رنگ، انرژی دیدنی است. تحقیقات نشان می‌دهد كه رنگ‌هایی با طول موج‌های بلندتر مانند رنگ قرمز روشن، نارنجی و زرد بیشتر از رنگ‌هایی با طول موج‌های كوتاه‌تر، انرژی ایجاد می‌كنند. بنابراین، برای افزایش میزان انرژی بدن می‌توانید از این رنگ‌ها بیشتر استفاده كنید، در لباس‌ها، گل‌ها، حتی در حوله حمام. حتی اگر در یك لیوان مقداری آب رنگی (رنگ‌های گرم) بریزید، باز هم روح زندگی را بیشتر در فضای خانه و در درون خودتان پخش می‌كنید.  

عطر درمانی

عطر درمانی نیز تمرین استفاده از رایحه‌ها و بوها برای بالا بردن و اوج گرفتن روح است. عطر درمانی نه تنها روح را بالا می‌برد بلكه جسم را نیز آرام می‌كند و ذهن را روشن و شفاف می‌سازد. رایحه‌ها و عطرها از راه بینی وارد بدن می‌شود و پیغام مورد نظر را به مغز می‌رساند. روغن‌های اصلی در واقع تركیبات اصلی در عطردرمانی به شمار می‌آید. این روغن‌ها به روغن‌های حامل افزوده می‌شود و سپس یا از راه بینی استنشاق می‌شود یا روی پوست برای ماساژ دادن به كار می‌رود یا اینكه حتی داخل وان حمام ریخته می‌شود. محصولات مربوط به عطردرمانی به راحتی یافت می‌شود و به آسانی نیز در خانه استفاده می‌شود. بوهای انرژی‌زا رزماری، اوكالیپتوس، ترنج، نعنا و لیمو هستند.  

افزایش سطح انرژی

یك روش ساده دیگر برای افزایش سطح انرژی، نفس كشیدن است. اغلب ما فقط با بخش بالایی ریه‌های‌مان نفس می‌كشیم و وقتی كه به این شكل نفس می‌كشیم، نمی‌توانیم اكسیژن كافی به ارگان‌های بدن‌مان برسانیم و از طرفی هم نمی‌توانیم خود را از شر انبوه دی‌اكسیدكربن انباشته شده در بدن رهایی بخشیم. بنابراین، لازم است كه نفس كشیدن به صورت عمیق را یاد بگیریم. قفسه سینه خود را پر از هوا كنیم، و با هوشیاری كامل نفس بكشیم. این كار را به هنگامی كه احساس می‌كنیم، انرژی‌مان در حال تحلیل رفتن است، انجام دهیم و چند نفس عمیق بكشیم. هر بار كه نفس عمیق می‌كشیم، جسم ما متمركز می‌شود و دوباره انرژی مورد نیازش را باز می‌یابد.  

چند نكته برای آنكه همواره پر انرژی باشید

در كنار تغذیه درست و مناسب و نوشیدن آب كافی، برخی تغییرات كوچك در برنامه زندگی می‌تواند انرژی ما را افزایش دهد، برای مثال: 

از هوای خارج از خانه لذت ببرید
نورخورشید و هوای تازه باعث می‌شود احساس طراوت و شادابی كنید. 

برنامه عادی خود را تغییر دهید
تجربیات جدید ترشح هورمون‌های جدید را سبب می‌شود و در نهایت، به تمركز و هوشیاری بیشتر شما منجر می‌شود. برای مثال، گاهی به جای آنكه از دست راست برای نوشتن استفاده كنید، این كار را با دست چپ انجام دهید، یا با دست چپ دندان‌های‌تان را مسواك بزنید. 

بوها و رایحه‌های جدید را امتحان كنید
بوی یاس سرشار از زندگی است. بوی یاس بوی تازگی و طراوت است و شما را هوشیارتر و دقیق‌تر می‌كند. 

ماساژ دست

یك توپ كوچك بردارید و آن را بین دو دست خود بغلتانید. این كار شما را تحریك می‌كند تا هوشیارتر باشید. 

یك دوش قدرتی یا نیروزا بگیرید
در پایان دوشی كه هر روز صبح می‌گیرید، كمی آب را سرد كنید و دوباره آب را ولرم كنید. این كار را چند بار تكرار كنید. 
این تغییرات دما باعث افزایش هوشیاری و انرژی شما در طول روز می‌شود.

یك چای انرژی‌زا بنوشید
مقداری برگ نعنا، برگ اسطوخودوس، رزماری و برگ بو را با هم تركیب كنید. آنها را بكوبید و سپس مقدار كمی از آنها را دم كنید و در چای خود بریزید و بنوشید. 

 

برچسب ها: بهترین نوشیدنی انرژی‌زا، رنگ درمانی، عطر درمانی، افزایش سطح انرژی، روش های افزايش انرژی تعداد بازديد: 871 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز