Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 10:21

1
اسفند
رمز و راز‌های موفقيت (1)

رمز و راز‌های موفقيت (1)

افراد موفق و یا ناموفق وجود ندارند، بلكه ظرفیت و قدرت موفق یا ناموفق بودن است كه باعث می‌شود افراد بطور بالقوه كارهایی را انجام دهند كه منجر به موفقیت‌شان شود و در واقع از این قابلیت استفاده می‌كنند.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

موفقیت به معنای دستیابی به تمام چیزهایی است كه می‌خواهید وقتی به تمامی اهداف و خواسته‌های‌تان نایل شوید، احساس پیروزی خواهید كرد. موفقیت موجب می‌شود كه شما با افتخار سرتان را بالا بگیرید و احساس خوشحالی و رضایت داشته باشید.

چگونه در زندگی موفق باشیم
برخلاف باور عموم، افراد موفق و یا ناموفق وجود ندارند، بلكه ظرفیت و قدرت موفق یا ناموفق بودن است كه باعث می‌شود افراد بطور بالقوه كارهایی را انجام دهند كه منجر به موفقیت‌شان شود و در واقع از این قابلیت استفاده می‌كنند و افراد دیگری كه اشتباهاً آنها را ناموفق می‌خوانیم، فقط از آن قابلیت استفاده نمی‌كنند.

در واقع، قابلیت موفقیت در آنها وجود دارد و تنها كاری كه باید انجام دهند، این است كه دقیقاً شیوه افراد موفق را دنبال كنند و هدف از این مقاله همین است. اگر واقعاً دوست دارید فرد موفقی باشید، ابتدا باید درك صحیحی از برخی مفاهیم داشته باشید كه این مفاهیم به طور بالقوه می‌توانند ظرفیت و پتانسیل موفقیت را در شما محدود كنند و منجر به عدم موفقیت بشوند. افراد موفق از این مفاهیم مضر دوری می‌كنند:

عدم تداوم
اگر شما استعدادها، مهارت‌ها و قابلیت‌ خوبی داشته باشید، ولی بعد از یكی دو بار شكست، امید خود را از دست بدهید، خیلی زود از مسیر صحیح خارج خواهید شد. فقط افرادی موفق هستند كه با وجود شكست‌ها و موانع پی‌درپی همچنان به راه خود ادامه می‌دهند و با تلاش و كوشش همچنان به دنبال اهداف خود هستند. یاد بگیرید، حتی اگر صدها بار شكست خورده و به زمین افتادید، دوباره بایستید؛ حتی اگر مجبور باشید از نو آغاز كنید.

 باورهای اشتباه
باورهای اشتباه، ایده‌های غلطی هستند كه شما در مورد خودتان و چیزی دارید. مثلاً یكی از نمونه‌ها باور كاذب این است كه بگویید: «من هیچ‌گاه در چنین كشوری نمی‌توانم كار پیدا كنم». باورهای غلط محدود كننده قابلیت فرد و در واقع محدود كننده موفقیت هستند. برای خلاص شدن از این باورهای كاذب، ابتدا باید آنها را بشناسید و با آنها به طور كامل مبارزه كنید. این باورها نه تنها قابلیت‌های شما را در دستیابی به موفقیت محدود می‌كنند، بلكه می‌توانند زندگی شما را به كل نابود كنند.

عدم انعطاف‌پذیری
انعطاف‌پذیری، توانایی انطباق با شرایط خارجی است. در واقع انعطاف‌پذیری، توانایی امتحان شیوه‌های جدید است؛ یعنی زمانی كه یك روش با شكست مواجه می‌شود، از روشی دیگر استفاده كنید و به روش جدید دیگری متوسل شوید. هر چقدر انعطاف‌پذیری شما بیشتر باشد، سازگارتر خواهید بود و شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. بنابراین وقتی شیوه و روش قدیمی شما با شكست روبه‌رو می‌شود، دوباره آن را تكرار نكنید، بلكه به دنبال یك روش جدید و مؤثرتر باشید.

موفقیت مربوط به ترس
در اینجا منظور ترس عادی نیست، بلكه نوعی از ترس است كه می‌تواند در توانایی شما برای كسب موفقیت مؤثر باشد و در واقع ترس از شكست و عدم موفقیت است. این نوع ترس مانع از تلاش حقیقی و در نهایت منجر به شكست می‌شود؛ پس با آن مبارزه كنید، زیرا ترس از شكست موجب شكست می‌شود.

كمبود اعتماد به نفس
اگر اعتماد به نفس كافی نداشته باشید، نمی‌توانید ایده‌های خود را ارائه كنید و خجالت موجب می‌شود با شنیدن اولین جواب منفی دچار ترس و یأس شده و از فرصت‌ها و رویاهای خود چشم‌پوشی كنید؛ در حالی كه ممكن است همین فرصت‌ها شانس موفقیت شما را افزایش دهند. بنابراین اگر می‌خواهید موفق باشید، باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.

عدم برنامه‌ریزی 
وقتی شما هدف و برنامه‌ای نداشته باشید، به عنوان بخشی از برنامه افراد دیگر مورد استفاده قرار خواهید گرفت. اگر شما برای رهبری تیم بازی‌تان، برنامه‌ریزی نداشته باشید، پیشقدم نشوید، شخص دیگری رهبری تیم را به عهده خواهد گرفت و اگر برای دستیابی به یك شغل خوب در ذهن‌تان برنامه‌ای نداشته باشید، فرد دیگری با برنامه‌ریزی به آن دست خواهد یافت و در حالی كه افراد دیگر به پول و شهرت و موفقیت می‌رسند، شما فقط تماشاگر خواهید بود...

 

 

برای خواندن بخش دوم -رمز و راز‌های موفقيت- اینجا کلیک کنید. 

 

برچسب ها: اعتماد به نفس، برنامه‌ریزی، زندگی موفق، انعطاف‌پذیری، رازهای موفقیت، علل موفقیت تعداد بازديد: 809 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز