Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:40

10
فروردین
در‌ سال‌ جديد جذاب تر شويد (1)

در‌ سال‌ جديد جذاب تر شويد (1)

یكی از فعالیت‌های همیشگی و پیگیرانه نسل‌های جوان در بیشتر كشورها و فرهنگ‌ها، تلاش در راه جذاب‌تر شدن است. آنها مایلند به هر شكلی كه شده خود را جذاب و جذاب‌تر كنند.

ركسانا خوشابی؛ كارشناس ارشد مشاوره

 

یكی از فعالیت‌های همیشگی و پیگیرانه نسل‌های جوان در بیشتر كشورها و فرهنگ‌ها، تلاش در راه جذاب‌تر شدن است. آنها مایلند به هر شكلی كه شده خود را جذاب و جذاب‌تر كنند.

لباس‌های زیبا و خوش دوخت، آرایش ها و پیرایش‌های روزافزون، رفتارهای مدگرایانه، عمل‌های جراحی زیبایی و لیزری سخت یا آسان، رژیم‌های غذایی و پرورش اندام، حتی كسب اطلاعات عمومی در حد مورد قبول جامعه و یادگیری استفاده از تكنولوژی و ... نشانه هایی هستند كه تمایل و گرایش جوانان را به مطرح شدن در بین همسالان و افزایش جذابیت تایید می‌كنند.

جالب اینجاست كه بیشتر این ابزارها و روش‌های جذاب‌كننده، گران قیمت هستند و گاه شخص باید ماه‌ها و بلكه سال‌ها صبر كند تا بتواند هزینه و شرایط لازم برای كسب یا انجام آنها را به دست آورد، اما به هر حال طاووس جذاب شدن آنقدر مهم و باارزش هست كه جور هندوستان رفتن كشیده شود.

من در این مقاله و در آستانه سال جدید می‌خواهم برایتان روشی برای جذاب شدن را  بازگو كنم كه برای همه جوان‌ها و البته برای همه انسان‌ها قابل استفاده است. فرمولی ساده و در عین حال كاربردی كه ارزان هم هست. یعنی در این فرمول، برای دست یافتن به جذابیت نیازی به صرف هزینه‌های گزاف و پرداخت رقم‌های نجومی نیست.

همچنین هر كس با هر قیافه، اندام، تحصیلات، ثروت یا مقام اجتماعی كه باشد، ممنوعیت یا محدودیتی در استفاده از این فرمول ندارد. از طرفی جذابیتی كه در فرد ایجاد می‌شود هم دائمی و ماندگار است و با بالا رفتن سن و سال یا با تغییر مد یا عوض شدن ذائقه و سلیقه مردم، زائل نمی شود! حتما تعجب می‌كنید، چون تاكنون فرمولی به این قدرت و با این نتیجه حتمی و قطعی  ندیده و نشنیده‌اید، اما این فرمول بارها به‌طور عملی تست شده و از محك آزمون‌های بسیار، سربلند بیرون آمده و افرادی كه حتی منكر قابلیت‌ها و عملكرد آن بوده‌اند با نگاه ناباورانه و با وجود شك و تردید بسیار دست به انجام آن زده و به زودی شیفته و مریدش شده‌اند،

چرا كه جذابیت خود را با چشم خود دیده‌اند و با تمام وجود احساس كرده‌اند. من این فرمول را برایتان خواهم گفت، اما قبل از آن، مختصری درباره جذاب شدن می‌گویم، این كه جذابیت به چه معناست و اصولا ما به دنبال چه هستیم و چه كیفیتی را می‌خواهیم تجربه كنیم؟

جذابیت یعنی چه؟

جذابیت همانطور كه از نامش پیداست به معنای داشتن قدرت جذب دیگران و تاثیر‌‌گذاری مثبت برآنهاست، این كه بتوان بدون صرف انرژی زیاد افراد را تحت تاثیر قرار داد و كشش ایشان را در معاشرت و تعامل با خود افزایش داد.

انسان موجودی اجتماعی است و این كه بتواند حداقل برای تعدادی از همنوعان خود جذاب باشد برایش حكم كیمیا را دارد، چرا كه در موجودات اجتماعی كه به هر حال به بودن با هم نیاز دارند و رفع احتیاجاتشان به یكدیگر وابسته است، داشتن میزانی از جذابیت اجتناب ناپذیر می‌باشد. 

جذابیت هم انواعی دارد. بعضی از جذابیت‌ها ظاهری هستند. ظاهر پر زرق و برق یا آراسته در نگاه اول می‌تواند افراد را جذب كند. به همین دلیل ویترین فروشگاه‌ها هرچه جذاب‌تر طراحی می‌شود. بعضی جذابیت‌ها هم برای گروه‌های خاصی معنا دارد، مثلا چیزی كه برای كودكان جذاب است با آنچه برای گروه مردان یا كهنسالان جذابیت دارد متفاوت است، بنابراین حتی خود ظاهر جذاب، از یك گروه به گروه دیگر تفاوت دارد.

دسته دیگری از جذابیت‌ها بر‌می‌گردد به جذابیت‌های درونی و باطنی. در این دسته از جذابیت‌ها ممكن است فرد در نگاه اولیه ما را جذب نكند، اما هر چه بیشتر با او همنشین می‌شویم و معاشرت می‌نماییم، بیشتر نسبت به او كشش و گرایش پیدا می‌كنیم و بیشتر جذب او می‌شویم. بدیهی است چنین جذب شدنی پایدارتر است و با گذشت زمان كمتر دستخوش تغییر و زوال می‌شود. 

جذابیت‌های باطنی و درونی گاه به شباهت‌های درونی دو نفر و هم سنخی روحی آنها برمی‌گردد. در این حالت ممكن است طرف مقابل در نظر بقیه افراد چندان جذاب جلوه نكند و تنها برای فرد خاصی كه هم سنخ  و به نوعی هم ارتعاش با اوست جذاب باشد.

حالت دیگری هم وجود دارد كه فرد برای اكثریت افراد جذاب است و در واقع روح و ارتعاشات درونی او به گونه‌ای است كه برای اكثر افراد جذاب جلوه می‌كند. معمولا چنین جذابیت‌هایی برمی‌گردد به داشتن برخی ویژگی‌های درونی جذاب مانند صداقت و راستی زیاد یا «خود بودن» زیاد و نداشتن نقاب‌های ظاهری رفتاری–  شخصیتی و مواردی از این دست كه در واقع موضوع بحث ما را هم تشكیل می‌دهد.

فرمول جذابیت ماندگار   

اینك وقت آن فرا رسیده است كه به قول خود وفا كرده و فرمول جذابیت را به شما ارائه كنم. این فرمول طبق آنچه ذكر شد، جزء انواعی از جذابیت‌هاست كه برای همه افراد جذابیت دارد و مختص دسته یا گروه خاصی نیست. در این نوع جذابیت ارتعاش فرد به درجه‌ای از جذابیت می‌رسد كه تقریبا همه افراد جذب آن می‌شوند.

آن هم بدون این كه علتش را بدانند! یعنی فرد متوجه می‌شود كه جذب شده، اما نمی‌داند چرا. همچنین فرد جذب كننده نیز متوجه می‌شود كه دیگران را جذب كرده، اما نمی‌فهمد چگونه این كار را انجام داده! در واقع این جذب كردن و جذب شدن به شكلی كاملا طبیعی  انجام می‌شود و مكانیسم آن به ایجاد نوعی ارتعاش خاص در فرد برمی‌گردد كه این ارتعاش خودبه‌خود جذب‌كننده است. من اسم این فرمول را گذاشته‌ام: فرمول رژیم كلامی!

 

برای خواندن بخش دوم - در‌سال‌جديد جذاب‌تر شويد - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: در‌سال‌جديد جذاب‌تر شويد، روشی برای درخشندگی و جذاب تر بودن، روشی برای درخشندگی، چگونه به شدت جذاب ‌تر شویم، جذاب شدن، راه های جذاب شدن تعداد بازديد: 1107 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز