Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 20:13

19
بهمن
كم حرفی مردان (1)

كم حرفی مردان (1)

بیشتر زنان فكر می‌كنند كه مرد زندگی‌شان، سر سخت‌ترین و كم‌حرف‌ترین مرد دنیاست و معمولا از اینكه از احساسات درونی‌ خود حرف نمی‌زند، در تعجب هستند. اما حقیقت این است كه مردها هم از امیدها و آرزوها، از ترس‌ها، پشیمانی‌ها و ناراحتی‌های‌شان حرف می‌زنند،

تحريريه دنيای سلامت

 

بیشتر زنان فكر می‌كنند كه مرد زندگی‌شان، سر سخت‌ترین و كم‌حرف‌ترین مرد دنیاست و معمولا از اینكه از احساسات درونی‌ خود حرف نمی‌زند، در تعجب هستند. اما حقیقت این است كه مردها هم از امیدها و آرزوها، از ترس‌ها، پشیمانی‌ها و ناراحتی‌های‌شان حرف می‌زنند، به شرط آنكه در یك اتاق خالی با شما تنها باشند!

اغلب مردها نمی‌توانند چشم از تلویزیون بردارند. حتی وقتی كه با آنها صحبت می‌كنید، باز هم تمام توجه‌شان به صفحه تلویزیون است. تقریبا یك پنجم از زنان دنیا به خاطر این موضوع با همسران‌شان اختلاف دارند و تقریبا 30 درصد از مردان دنیا می‌گویند كه عدم موفقیت در برقراری ارتباط با همسران‌شان موجب ناسازگاری و جنگ و دعوای آنها می‌شود.

سكوت مردان غالبا برای زنان كشنده است؛ زیرا به فكر فرو می‌روند كه چه مشكلی پیش آمده است. بنا به نظر روانشناسان، مردان و زنان در نحوه ابراز هیجانات‌شان متفاوت عمل می‌كنند. البته نوع گفت‌وگوی زنان نیز باعث می‌شود كه مردان دنباله حرف را نگیرند.

زنان به جزئیات شخصی علاقه‌مندترند و از همسران‌شان انتظار دارند كه در این نوع گفت‌وگوها شركت كنند. برای آنها گفت‌وگو كردن نشانه دلبستگی، علاقه و محبت است؛ حال آنكه برای مردان گفت‌وگو كردن یعنی كار؛ زیرا آنها برای تحت تاثیر قرار دادن حرف نمی‌زنند و ترجیح می‌دهند در خانه آرامش داشته باشند.

یكی از دلایلی كه مردها كمتر حرف می‌زنند، این است كه آنها كمتر می‌ترسند و كمتر وحشت‌زده می‌شوند. بی‌شك زنان استاد برقرار كردن رابطه هستند. اغلب با یك سوال كه جواب آن را نیز می‌دانند رابطه‌ای را آغاز می‌كنند و از آنجا كه توانایی و مهارت بیشتری در بكارگیری الفاظ و كلمات دارند، می‌توانند از هر چیزی در هر موقعیتی حرف بزنند.

گاهی اوقات مردها از حرف زدن با همسرشان و پاسخ به سوالات او طفره می‌روند؛ زیرا فكر می‌كنند با هر حرفی كه می‌زنند دردسر بزرگی به وجود می‌آورند. 14 درصد از مردها بعد از رسیدن به خانه، به سراغ كامپیوتر می‌روند؛

12 درصد به فكر پیدا كردن موقعیتی هستند كه پنهانی با دوست‌شان مكالمه تلفنی داشته باشند و 10 درصد نیز به محض ورود به خانه از همسرشان شام می‌خواهند. اگر زنی از شوهرش بخواهد كه كمی با هم حرف بزنند،

تنها كاری كه مرد می‌كند این است كه حالت نشستن خود را از یك سمت به سمت دیگر تغییر دهد و همین یك حركت كافی است تا به همسرش ثابت شود كه او میلی به حرف زدن ندارد. مردها بیشتر دوست دارند حركت و جنب و جوش داشته باشند تا از احساسات‌شان حرف بزنند...

 

برای خواندن بخش دوم - كم حرفی مردان- اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: كم حرفی مردان، علت کم حرفی مردان، درمان کم گويي، مردان کم حرف، سكوت مردان تعداد بازديد: 796 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز