Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 13:41

داروها و مكمل‌ ها

بازدید: 38785

  • آشنایی با کارکردهای قرص متورال

    آشنایی با کارکردهای قرص متورال

    متورال یک بتا بلاکر است که بر روی قلب و گردش خون (جریان خون از طریق شریان‌ها و وریدها) تأثیر می‌گذارد. از متورال برای درمان آنژین صدری (درد قفسه سینه) و فشار خون بالا استفاده می‌شود.

  • نقش آسپیرین در پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی

    نقش آسپیرین در پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی

    متاسفانه بسیاری از سکته‌های قلبی بواسطه سوار شدن لخته خون یا ترومبوز روی یک پلاک کوچک و ناپایدار و تنگی کرونری کوچک اتفاق می‌افتد و سبب انسداد کامل یا نزدیک به کامل و حمله قلبی می‌شود.

  • خانه تکانی جعبه داروها

    خانه تکانی جعبه داروها

    برای نگهداری داروها در منزل باید نکات مهم و اصول بهداشتی را رعایت کنید و آن ها را در شرایط و دمای مناسب و دور از نور و رطوبت قرار دهید.

  • اما و اگرهای مكمل های غذایی!

    اما و اگرهای مكمل های غذایی!

    از آنجایی که امروزه مصرف انواع مکمل‌ها در بین افراد بسیار رایج شده است، اطلاع‌رسانی در زمینه نحوه مصرف و لزوم یا عدم مصرف آن‌ها ضروری به‌نظر می‌رسد.

  • واکسن آنفولانزا بزنیم یا نزنیم؟!

    واکسن آنفولانزا بزنیم یا نزنیم؟!

    متاسفانه خیلی ها بدون این که بدانند چرا واکسن می زنند از روی عادت این کار را انجام می دهند و متاسفانه این دارو در داروخانه ها به راحتی و بدون نسخه قابل دسترسی است. اما بهتر است قبل از این که اقدام به زدن واکسن کنید بدانید که عوارض جانبی و مضرات واکسن آنفو

  • مسکنی با طعم مرگ!

    مسکنی با طعم مرگ!

    بیمارانی که ناراحتی کلیه دارند ، افرادی که بیماری کبدی دارند و کسانی که از ناراحتی قلب رنج میبرند باید از مصرف داروهای ضد التهابی خودداری نمایند و در صورت نیاز حتما با نظر پزشک و با احتیاط فراوان این داروها را مصرف کنند.

  • کدام دارو را با کدام نوشیدنی نخوریم؟

    کدام دارو را با کدام نوشیدنی نخوریم؟

    چسبیدن داروها به مری و آسیب دیدن بافت آن و همچنین آماده کردن زمینه ابتلا به زخم‌های دستگاه گوارش، از جمله خطراتی هستند که با مصرف قرص‌ها بدون نوشیدن آب سلامت شما را تهدید می‌کنند.

  • آیا از عوارض خطرناک کلداکس باخبرید؟

    آیا از عوارض خطرناک کلداکس باخبرید؟

    با فرارسیدن فصل پاییز و سرما امکان ایجاد سرماخوردگی و بیماری های از این قبیل افزایش می یابد و در نتیجه مصرف داروهای سرماخوردگی مانند کلداکس و کلد استاپ نیز بیشتر می شود.

  • درمان های دارویی بیماری نقرس

    درمان های دارویی بیماری نقرس

    هدف اصلی از درمان دارویی نقرس کاهش سطوح اسید اوریک سرمی، کاهش و کنترل علائم حملات حاد بیماری می‌باشد که برای این منظور داروهای مختلفی کاربرد دارد.

  • اهمیت و جایگاه مکمل های غذایی کاهش دهنده وزن

    اهمیت و جایگاه مکمل های غذایی کاهش دهنده وزن

    استفاده از مکمل‌ها به همراه بهترین استراتژی‌های کاهش وزن، برای بیشترین اثرگذاری، زمانی مؤثر می‌شود که تحت نظر متخصصین این حیطه انجام شود.

  • داروهای لازم در سفر و جعبه کمک های اولیه

    داروهای لازم در سفر و جعبه کمک های اولیه

    انجمن کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) به مسافران پیشنهاد می‌کند در جعبه کمک‌های اولیه خود داروهایی که پزشک تجویز کرده است را به همراه داروهای بدون نسخه (OTC) داشته باشد.

  • آل کارنیتین مکملی پرچالش

    آل کارنیتین مکملی پرچالش

    در انسان 75 درصد کارنیتین از رژیم غذایی بدست می‌آید و بقیه در بافت عضلات و کبد ساخته می‌شود. منابع عمده ال کارنتین منابع حیوانی، گوشت قرمز و فراورده‌های لبنی، ماکیان و ماهی‌ها هستند.

فیلم روز
تصویر روز