Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 18:02

19
شهریور
واکسن طبیعی برای پیشگیری از سرطان پروستات

واکسن طبیعی برای پیشگیری از سرطان پروستات

ابتلا به یکی از مرگبارترین سرطان‌ها را می‌توان با یک تغییر کوچک در رژیم خوراکی هفتگی از بین برد.

کارشناسان در تازه‌ترین مطالعه‌های خود دریافتند مصرف قارچ خوراکی سه بار در هفته به وسیله آقایان همراه با انواع خوراکی‌ها می‌تواند خطر ریسک ابتلا به سرطان پروستات را در آنها به میزان فراوان کاهش دهد.
 
محققان ژاپنی اعلام کرده‌اند انواع قارچ‌های خوراکی برای مبارزه با ابتلا به انواع سرطان‌ها دارای قدرت فوق‌العاده‌ای هستند.

دانشمندان ژاپنی در این تحقیق به مطالعه روی بیش از ۳۶۰۰۰ مرد در رده سنی ۴۰ تا ۷۹ سال به مدت بیش از ۱۳ سال پرداخته‌اند.

مطالعه نشان داده است خوردن قارچ به میزان دو بار در هفته می‌تواند تا ۸ درصد و مصرف قارچ ۳ بار در هفته می‌تواند تا ۱۷ درصد خطر ابتلا به این سرطان مرگبار را در مردان کاهش دهد.

بنابر مطالعه انجام شده، دانشمندان اعتقاد دارند ترکیب‌های موجود در قارچ دارای خاصیتی هستند که هورمون‌های مردانه را سرکوب می‌کنند و به این ترتیب مانع از رشد غده پروستات و بروز توده بدخیم در آن می‌شوند.
 

کارشناسان مصرف قارچ در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردانی که به میزان کم میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند و در رژیم خوراکی خود میزان مصرف بالای گوشت و لبنیات دارند، به میزان فراوانی اثربخش می‌دانند.

محققان برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات، به آقایان توصیه می‌کنند نظارت دقیق بر رژیم خوراکی خود داشته باشند، تناسب اندام خود را حفظ کنند، از استعمال مواد دخانی خودداری کنند، به میزان کافی آب بنوشند، در رژیم خوراکی خود مصرف انواع میوه و سبزیجات تازه، قارچ، حبوبات و غلات را قرار دهند و به میزان کافی پیاده‌روی و ورزش انجام دهند.

آقایان از حدود سن ۵۰ سالگی باید به طور منظم تحت چکاپ پزشکی قرار گیرند تا هرگونه علامت‌های غیرعادی که منجر به سرطان می‌شود به سرعت شناسایی و اقدام‌های درمانی لازم برای مقابله و درمان آن از سوی کارشناسان انجام شود.

بنا بر آمار‌های جهانی، سرطان پروستات دومین سرطان شایع در دنیا و پنجمین عامل مرگ‌ومیر در اثر سرطان بین مردان است.

مصرف قارچ به ویژه در کشور‌های آسیایی دارای سابقه چندین هزار ساله است و از دیرباز خاصیت‌های درمانی قارچ بین پزشکان و افراد عادی شناخته شده است.
 

قارچ دارای خواص ضدالتهابی و حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌های ضروری برای بدن انسان است و جایدهی آن در رژیم خوراکی می‌تواند مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها شود.

مطالعه‌های پیشین نشان داده است قارچ‌های دکمه‌ای سفید که در تهیه انواع خوراک مورد استفاده قرار می‌گیرند هورمون دی هیدروتستوسترون DHT را سرکوب می‌کنند که این هورمون نقش مهمی در رشد تومور سرطان پروستات دارد.

سرطان پروستات از جمله بیماری‌هایی است که به آرامی رشد می‌کند و این احتمال وجود دارد که فرد تا سال‌ها به دلیل نبود علامت‌های سرطان، از ابتلای خود به بیماری مطلع نباشد.
 

از جمله اصلی‌ترین دلایل ابتلای افراد به این بیماری می‌توان افزایش سن، چاقی و بی‌تحرکی را نام برد. راهکار‌های مختلفی برای درمان سرطان پروستات وجود دارد، اما در صورت تشخیص دیرهنگام و سرایت بیماری به دیگر اعضای بدن، امید به زندگی در افراد کاهش می‌یابد.

نتیجه‌های این مطالعه در مجله بین‌المللی سرطان منتشر شده است.
 

منبع:باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: سرطان پروستات، تستوسترون، هورمون مردانه، توده پروستات بدخیم تعداد بازديد: 495 تعداد نظرات: 1

نظرات

  • جالب بود تشکر . این موضعی است که آقایون جهت پیشگیری آن باید با جدیت پیش بروند چون در سنین بالا بطرز غیر قابل علاج خودش را نشان می دهد از جمله بزرگ شدن مثانه و بعد وصل کردن غیر قابل تحمل سونداژ از قرار برای همیشه ...

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز