Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:46

14
مرداد
روش های سریع به خواب رفتن (1)

روش های سریع به خواب رفتن (1)

اگر نمی توانید شب ها به موقع بخوابید و فقط در رختخواب خود این طرف و آن طرف می شوید، تنها نیستید. بسیاری از افراد دچار این مشکل اند. با خواندن این مقاله می‌توانید راحت‌تر بخوابید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

اما درست خوابیدن و زود به خواب رفتن، مانند تمام عادت های دیگر چیزی است که باید به خود بیاموزید و به آن عادت کنید.

به طور مثال اگر یک ماه تمام، هر شب در یک زمان معین به رختخواب بروید، بدن تان به این کار عادت می کند و دیگر مجبور نیستید، برای به خواب رفتن تلاش کنید.

در ادامه چند روش برای اینکه که سریع خواب تان ببرد، ارائه شده است:

خاموش کردن تمام دستگاه ها

نور آبی ملایم متصاعد از تلفن همراه، تبلت و یا ساعت دیجیتالی کنار رختخواب ممکن است جلوی به خواب رفتن تان را بگیرد.

بنابراین از تلویزیون گرفته تا هر منبع دیگری را که از آن نور آبی متصاعد می شود، حداقل یک ساعت قبل از به خواب رفتن خاموش کنید.

پرهیز از خواب نیمروز

بهترین زمان برای خوابیدن شب می باشد. اگر شما روز هنگام بخوابید، شب، خواب خوبی نخواهید داشت. بنابراین تا حد امکان در روز نخوابید و اگر آنقدر خسته هستید که مجبورید، کمی استراحت کنید، پس بیش از 20 دقیقه چرت نزنید.

برای غلبه به بی حالی و خواب آلودگی بعد از ظهر، می توانید کمی پیاده روی کنید، یک لیوان آب سرد بنوشید و یا با یکی از دوستان تان تماس بگیرید.

دوری از ساعت

آیا شب ها موقع خواب مدام ساعت را چک می کنید؟ این کار باعث می شود، شما مدام به روز بعد و کارهایی که باید انجام دهید، بیندیشید و خواب به چشمان تان نیاید.

بنابراین ساعت شماطه دارتان را روی میز، دور از رختخواب تان و جایی که در تیررس نگاه تان نباشد، قرار دهید.

بالش بزرگ

ممکن است آنقدر کمردرد نداشته باشید که شب ها از خواب بیدارتان کند. اما گاهی دردهای بسیار ملایم می تواند خواب عمیق را از شما بگیرد.

بنابراین بالشی را بین پاهای خود بگذارید تا فشار را از روی کمرتان کم کند. بدین ترتیب درد از بین رفته و شما خواب خوبی تجربه می کنید. اگر هم به روی کمر می خوابید، بالشی زیر زانوان تان بگذارید.

وضعیت گردن

اگر بر اثر گردن درد از خواب بیدار شدید و احساس کردید، گردن تان خشک شده است، بالش تان را مقصر بدانید.

معمولا بالش باید نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک باشد تا بتواند از منحنی طبیعی گردن تان محافظت کند. در ضمن هرگز به روی شکم نخوابید. این کار باعث می شود، گردن تان بپیچد و شما را از خواب بیدار کند.

دوری از مایت ها

گاهی اوقات وجود گردو غبار و مایت ها باعث واکنش های حساسیتی در شما می شوند. آبریزش و سرفه و عطسه های پی در پی مزاحم خواب راحت تان می شوند.

بنابراین در ابتدا به پاکیزگی رختخواب تان اهمیت دهید و اجازه ندهید پر از گرد وخاک شوند. دوم اینکه، از رختخواب ضد گردو غبار و از جنسی استفاده کنید که گرد وغبار نتواند به درون آن نفوذ کند...

 

 

برای خواندن بخش دوم -روش های سریع به خواب رفتن- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: بی خوابی، خواب راحت، خواب نیمروز، راحت خوابیدن، سریع به خواب رفتن، بد خوابی، بالش، مایت ها تعداد بازديد: 1507 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز