Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 23:57

11
اردیبهشت
احتمال ناشنوایی در مبتلایان به دیابت

احتمال ناشنوایی در مبتلایان به دیابت

آلوئه‌ورا این گیاه همه فن حریف در واقع برای بهبود هر نوع سوختگی از جمله آفتاب سوختگی مفید است.

تحریریه پزشك امروز

 

 

 

نتایج یك تحلیل آماری روی 13 مطالعه مختلف نشان داده است كه احتمال ناشنوایی در افرادی كه به دیابت مبتلا هستند در مقیاسه با اشخاص سالم بیش از دو برابر افزایش پیدا می‌كند.دكتر هیروهیتو سون از متخصصان مركز پزشكی میتو در بیمارستان دانشگاه تسوكوبای ژاپن متذكر شد: این مطالعه هنوز ثابت نكرده است كه كدامیك دلیل بروز دیگری است اما ایده خوبی برای بیماران دیابتی است كه وضعیت سلامت گوش‌های خود را به طور دوره‌ای معاینه و كنترل كنند.

به گزارش سایت اینترنتی وب‌مد، متخصصان ژاپنی می‌گویند هرچند در مطالعات كوچكتر رابطه بین دیابت و ناشنوایی مشخص شده بود اما هنوز معلوم نبود كه این خطر در بیماران دیابتی تا چه اندازه افزایش پیدا می‌كند.تحلیل آماری جدید حاصل بررسی اطلاعات مربوط به 8800 داوطلب است كه دچار نارسایی‌های شنوایی بودند و بیش از 1000 نفر از آنها دیابت نیز داشتند.

به گفته متخصصان،‌ مطالعه درگروه‌های بزرگتر روندهایی را آشكار می‌سازد كه تشخیص آنها در مطالعات كوچكتر تقریبا امكانپذیر نیست.این یافته‌ها دراجلاس سالانه انجمن دیابت آمریكا ارائه شده است.

 سه معجزه گیاهی برای درمان آفتاب سوختگی

وقتی ناچار هستید برای انجام كارهای روزانه مدت زیادی را در ساعات آفتابی روز در فضای آزاد و زیر نورخورشید قرار بگیرید ناگزیر پوست لطیف و حساس شما دچار آفتاب سوختگی شده و به گونه‌ای تغییر رنگ می‌دهد كه معمولا ناخوشایند است و آن را نمی‌پسندید.

این تغییر رنگ همچنین شما را نگران كرده و به این فكر می‌اندازد كه در چند قدمی سرطان پوست هستید. در این شرایط مضطرب و وحشت زده نشوید بلكه در عوض با استفاده از هر یك از روش‌های طبیعی زیر و یا هر سه تای آنها در یك برنامه زمانی منظم می‌توانید پوست خود را ترمیم كرده و آفتاب سوختگی را درمان كنید.

این سه راه كار طبیعی عبارتند از:

1-‌ آلوئه‌ورا: این گیاه همه فن حریف در واقع برای بهبود هر نوع سوختگی از جمله آفتاب سوختگی مفید است. یك برگ آلوئه‌ورا را باز كرده و ژل داخل برگ را روی ناحیه آفتاب سوخته بمالید. آرام بمانید تا ژل تاثیر خود را اعمال كند.

ژل آلوئه‌ورا یك لایه محافظی روی پوست شما ایجاد می‌كند كه رطوبت آن را نگه می‌دارد و فرآیند بهبود آفتاب سوختگی آغاز می‌شود. درحین كار آب زیادی نیز بنوشید تا پوست شما دوباره آب كافی جذب كند.

2- بابونه: شاید هرگز تصورش را هم نكرده‌اید كه این چای خوش طعم بتواند به درمان آفتاب سوختگی شما كمك كند. برای بهره‌مندشدن از این خاصیت بابونه، چند قطره از عصاره این گیاه را داخل یك كاسه آب خنك بریزید. یك لیف تمیزرا داخل این محلول خیس كنید و آن را به آرامی روی محل آفتاب سوختگی بمالید اگر تمام بدنتان دچار آفتاب سوختگی شده است می‌توانید همین محلول را داخل وان درست كرده و مدتی در وان قرار بگیرد تا گیاه تاثیر خود را روی پوست بگذارد.

همچنین اگر دچار آفتاب سوختگی در پلك‌های چشمانتان شده‌اید می‌توانید دو عدد تی بگ چای بابونه را با آب خنك خیس كرده و روی چشمهایتان نگه دارید.

3- حمام جوش شیرین: یك فنجان از این ماده پاكسازی كننده را داخل وان حمام حاوی آب خنك بریزید و درون وان قرار بگیرید. در این حالت پوست خود را مخصوصا وقتی شروع به پوسته پوسته شدن می‌كند مرتب مرطوب نگه دارید. نوبت بعد كه خواستید در معرض نور آفتاب قرار بگیرد به خاطر داشته باشید كه لباس مناسب بپوشید و حتما از كرم ضد آفتاب استفاده كنید.

آدامسی كه چهره شما را زیبا می‌كند

متخصصان سوئدی نوعی آدامس جدید موسوم به «ویگو بیوتی» تولید كرده و آن را بعنوان یك محصول زیبایی در فروشگاه‌های سوئدی عرضه می‌كنند. این متخصصان ادعا كرده‌اند كه محصول جدید در واقع می‌تواند تاثیر مفیدی روی چهره مصرف كنندگان داشته باشد و باعث شود كه چهره آنها زیباتر به نظر برسد.

روزنامه دیلی میل در گزارشی در این باره نوشت: آدامس جدید كه هفته گذشته وارد فروشگاه‌های سوئدی شد، تركیبی از ویتامین‌هایی است كه برای تقویت موها، ناخن‌ها و حفظ سلامت و انعطاف پذیری پوست مفید هستند. هرچند در طول این یك هفته آین آدامس عجیب منتقدانی داشته است اما شركت تولید كننده آن تحت عنوان آنتولاهلت كر در استكهلم از محصول جدید خود دفاع كرده و تاكید كرده است كه این محصول از سوی سازمان اروپایی سلامت غذایی مورد تایید قرار گرفته است.

با وجود نظرات مختلف در حال حاضر این آدامس كه حاوی ویتامین A ،B2 ،B6 ،B12 ،C، بتاكاروتن و سلنیوم است در داروخانه‌ها و سوپرماركت‌ها با دو طعم مختلف به فروش می‌رسد.

 

برچسب ها: بیماران دیابتی، سلنیوم، بتاكاروتن، افراد دیابتی، دیابت و ناشنوایی، درمان آفتاب سوختگی، زیبایی چهره، تقویت موها تعداد بازديد: 811 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز