Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 17:52

22
فروردین
جنین محیط اطراف خود را می‌بیند

جنین محیط اطراف خود را می‌بیند

در دو ماه آخر بارداری به اندازه کافی نور به رحم مادر نفوذ می‌کند و به این ترتیب جنین می‌تواند محیط اطراف و دست و پای خود را ببیند.

تحریریه پزشك امروز

 

 

 

نتایج تحقیقات دانشمندان ایتالیایی نشان می‌دهد که جنین در دو ماه آخر بارداری با استفاده از نوری که به داخل رحم مادر نفوذ می‌کند می‌تواند محیط اطراف خود را ببیند. محققان دپارتمان روانشناسی دانشگاه تورین دریافتند که در دو ماه آخر بارداری به اندازه کافی نور به رحم مادر نفوذ می‌کند و به این ترتیب جنین می‌تواند محیط اطراف و دست و پای خود را ببیند.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: «ما مستقیما نوری که به داخل رحم نفوذ می‌کند را اندازه‌گیری نکردیم، بلکه موفق شدیم میزان نوری که از طریق بافت‌های مختلف بدن (ماهیچه‌ها و چربی‌ها) و انواع مختلف لباس‌ها می‌گذرد را اندازه‌گیری کنیم.

سپس یک مدل ساده برپایه قطر شکم مادر ایجاد کردیم.»این محققان افزودند: «این مدل نشان می‌دهد که به احتمال بسیار زیاد بعضی از جنین‌ها می‌توانند آن چیزی که در اطراف آنها می‌گذرد (دیواره‌های رحم و بدن خود را) حداقل در زمانی که مادر در محیط بسیار روشن و با لباس‌های نازک تابستانی قرار دارد ببینند.»پیش از این گروهی دیگر از دانشمندان ایتالیایی با استفاده از دستگاه اکوگرافی چهاربعدی از پنج جنین دوقلو تصویربرداری کردند و نشان دادند که حتی جنین‌ها نیز با هم بازی می‌کنند و تعاملات اجتماعی دارند.

 تلاش برای ساخت واکسن جهانی آنفولانزا

محققان دانشگاه‌های اموری و شیکاگو در تلاشند با استفاده از پادتن‌های به دست آمده از بدن مبتلایان به بیماری آنفولانزای H1N1، واکسنی تولید کنند که یک بار تزریق آن بتواند انسان را برای همیشه و در برابر انواع آنفولانزاها مصون کند. محققان دانشگاه اموری و دانشگاه شیکاگو مطالعاتی را بر روی 9 بیمار که توسط ویروس سال 2009 به بیماری آنفولانزای خوکی با شدت‌های بالا یا خفیف مبتلا شده بودند، انجام داده و توانستند گلبول‌های سفید سفیدی که عامل ساخت پادتن علیه ویروس آنفولانزا بود را شناسایی و سلول‌های پادتن را از آنها جدا کنند.

سپس با استفاده از ژن این گلبول‌ها تلاش کردند در کشت‌های سلولی، پادتن‌هایی مشابه تولید کنند و در نهایت پادتن‌های تولید شده را برای آزمودن نوع آنفولانزاهایی که پادتن در برابر آنها مقاوم است مورد آزمایش قرار دادند. پنج نمونه از پادتن‌های تولید شده در این آزمایش می‌توانند در برابر تمامی آنفولانزاهای H1N1 که از دهه پیش شیوع یافته‌اند و همچنین در برابر آنفولانزای اسپانیایی که شیوع آن در سال 1918 آغاز شد و در نهایت آنفولانزای H5N1 مقاومت کند.

واکسن‌های آنفولانزاهای فصلی معمولا محتوا سه نوع از ویروس‌های غیر فعال آنفولانزا هستند که یکی از آنها ویروس H1N1 است. با این حال این واکسن‌ها معمولا در برابر تمامی انواع ویروس‌های 2009 آنفولانزا مقاومت ندارند و از این رو است که ویروس‌های 2009 آنفولانزا باعث بیماری طیف گسترده ای از انسان‌ها می‌شود.

برخی از پادتن‌ها به منطقه ای از ویروس می‌چسبند که پروتئینی به نام «هیماگلوتین» در آن قرار دارد. از آنجایی که این بخش از ویروس به اندازه دیگر مناطق آن تغییر نمی کند، دانشمندان از این پروتئین به عنوان مبنای ساخت واکسنی استفاده کرده‌اند که در برابر تعداد زیادی از آنفولانزاها مقاوم است.

پادتن‌های جدا شده از تعدادی از بیماران آلوده به ویروس H1N1 2009 می‌تواند محققان را به سوی راهی برای تولید واکسن‌هایی هدایت کند که انسان را در برابر طیف گسترده‌ای از انواع آنفولانزاها مصون خواهد کرد.

مشاهده مستقیم انتقال از راه دور بنیادهای ژنتیکی بدن

برنده نوبل پزشکی سال 2008 به پدیده‌ای عجیب پی برده است: DNA می‌تواند با کمک گرفتن از سیگنال‌های الکترومغناطیسی خود را بر روی سلول‌های دیگر بازسازی کرده و به نوعی انتقال از راه دور یا تله پورت انجام دهد. برنده نوبل پزشکی سال 2008 میلادی که به خاطر کشف ارتباط میان ویروس HIV و بیماری ایدز موفق به دریافت نوبل پزشکی شد، در جدیدترین مطالعات خود شیوه‌ای را برای چگونگی تله پورت کردن (انتقال از راه دور DNA ) به مسیرهای دور با استفاده از سیگنال‌های الکترومغناطیسی تشریح کرده است.

او به همراه همکارانش در این آزمایش‌ها از دو لوله آزمایشی که یکی از آنها حاوی ذرات DNA به طول 100 پایه از جفت‌های ژنتیکی بوده و دیگری مملو از آب خالص بود را در اتاقکی تهی از تاثیرات میدان الکترومغناطیسی زمین قرار دادند. این لوله‌ها در کنار سیم‌پیچ مسی قرار گرفتند که میدان الکترومغناطیسی ضعیفی را از خود به وجود می‌آورد.

چند ساعت بعد محتویات هر دو لوله آزمایشگاهی به منظور شناسایی کوچک‌ترین بقایای DNA تحت تاثیر واکنش‌های زنجیره‌ای پلیمرازی قرار گرفتند، فرایندی که محتویات درون لوله‌ها را در برابر آنزیم‌هایی قرار می‌داد که می‌توانستند ذرات DNA را کپی کنند.

به گفته مونتنیه پس از اجرای این آزمایش مشاهده شد در هر دو لوله آزمایشگاهی، حتی لوله‌ای که تنها از آب خالص انباشته شده بود، ذرات DNA وجود دارند. وی برای توضیح این پدیده عجیب می‌گوید DNA سیگنال‌های الکترومغناطیسی خود را به گونه‌ای تابانده است که این سیگنال‌ها توانسته‌اند نقش ساختار DNA را بر روی دیگر مولکول‌ها از جمله مولکول آب به ثبت برسانند.

این به آن معنی است که DNA می‌تواند ساختار خود را از یک سلول به سلول دیگری تابانده و در آن سلول نمونه‌ای دیگر از خود را بسازد، پدیده‌ای مشابه تله پورت کردن کوانتومی ذرات ژنتیکی.

 

برچسب ها: دیواره‌های رحم، دستگاه اکوگرافی، واکسن آنفولانزا، کشت‌های سلولی، تله پورت، واکنش‌های زنجیره‌ای پلیمرازی، کوانتومی، ذرات ژنتیکی تعداد بازديد: 798 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز