Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:12

12
بهمن
خـوشبو باشید (2)

خـوشبو باشید (2)

اگر از بوی بد پا رنج می‌برید، حتماً‌ هنگام پا كردن كفش جوراب بپوشید. جوراب‌های پنبه‌ای بهترین گزینه هستند، زیرا رطوبت پا را جذب می‌كنند و پا خشك‌تر می‌ماند.

 

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

 در شیوه زندگی و برنامه‌ غذایی خود نیز تغییراتی ایجاد كنید. گاهی اوقات بوی بد عرق نتیجه مصرف غذاهای نامناسب است خوردن غذاهای ناسالم و بی‌كیفیت باعث هضم و گوارش نامناسب آنها می‌شود و میزان تعرق بدن و تراوش بوی بدن عرق را افزایش می‌دهد. لذا مصرف غذاهای آماده، سرخ‌كردنی و فرآوری شده را بسیار محدود كنید، زیرا حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند.

 اگر عادت به سیگار كشیدن دارید، این عادت خود را ترك كنید. سیگاركشیدن باعث می‌شود كه عرق بدن بوی سیگار بگیرد؛ این مسأله به‌طور نامطلوبی روی سیستم تنظیمی بدن نیز اثر می‌گذارد.

مشورت با پزشك

 اگر مشكل بدبویی عرق بدن‌تان بسیار جدی و حاد است به پزشك مراجعه كنید.

 همیشه یك دستمال به همراه داشته باشید؛ به‌خصوص وقتی كه خارج از خانه هستید اگر دستمال را خیس نگه دارید،  بسیار بهتر است. استفاده از دستمال پارچه‌ای بهتر از دستمال كاغذی است؛ چرا كه هنگام پاك كردن عرق، تكه‌های دستمال روی پوست صورت‌تان نمی‌چسبند.

 گاهی اوقات بوی بد عرق بدن در اثر رشد برخی قارچ‌هاست شامپوهای ضد قارچ كه به هنگام حمام گرفتن زیر بغل مالیده می‌شوند، می‌توانند تا حدود زیادی این مشكل را برطرف كنند اگر این مسأله ادامه یافت می‌توانید از پزشك بخواهید تا دارویی مناسبی به شما بدهد.

 باكتری‌هایی كه باعث بوی عرق می‌شوند، فقط در محیط مرطوب رشد می‌كنند؛ پس ضدعرق‌ها بهتر  از دئودورانت‌ها عمل می‌كنند. دئودورانت‌هایی كه جلوی رشد باكتری‌ها را می‌گیرند نیز مناسبند. اگر دئودورانت‌ها اثر نداشتند، می‌‌توانید مقداری آب لیمو را كمی رقیق كنید و زیر بغل‌های‌تان بمالید. رقیق كردن آب لیمو از خاصیت اسیدی آن می‌كاهد و مانع از سوزش و قرمز شدن پوست این نواحی می‌شود.

 اگر از تیغ برای اصلاح استفاده می‌كنید، حتما به تمیز بودن تیغ توجه كنید.

 زیر بغل‌های خود را تمیز نگه دارید و بعد از اصلاح آنها را با الكل یا پروكسید تمیز كنید.

 اگر از بوی بد پا رنج می‌برید، حتماً‌ هنگام پا كردن كفش جوراب بپوشید. جوراب‌های پنبه‌ای بهترین گزینه هستند، زیرا رطوبت پا را جذب می‌كنند و پا خشك‌تر می‌ماند.

 مقداری روغن نارگیل روی قسمت بودار پوست‌تان بمالید. اسید‌اوریك  موجود در روغن نارگیل باكتری‌ها را می‌كشد و باعث خوشبو شدن بدن می‌شود.

نكات مورد توجه هنگام خرید محصولات ضد عرق

 در محصولات ضد عرق كلروهیدرات آلومینیوم وجود دارد، این ماده در ضد عرق‌ها باعث كاهش رطوبت می‌شود. برخی از مردم نگران خطرات ناشی از ضد عرق‌ها به خاطر وجود این ماده هستند؛ اما تاكنون هیچ مدرك علمی مبنی بر خطرناك بودن آنها به اثبات نرسیده است.

 قبل از استفاده از یك محصول به برچسب و نكات قید شده روی آن توجه كنید. برخی از محصولات بهتر است صبح‌ها مورد استفاده قرار گیرند و برخی دیگر شب‌ها قبل از خواب؛ تعدادی هم بعد از هر بار استحمام.

 به هنگام تعرق زیاد، فرد دچار كم‌آبی بدن می‌شود. در این شرایط، احساس خستگی و ضعف به وجود می‌آید و عملكرد بدن برای انجام فعالیت‌های روزانه كاهش می‌یابد.

 برخی از افراد در نواحی بین كشاله ران‌ها دچار تعرق زیاد شده و این نواحی به شدت مرطوب می‌شود. استفاده از دئودورانت‌های مهبلی نیز باعث سوزش و قرمز این نواحی و حتی گاهی اوقات عفونت‌های ادراری می‌شود. بوی بد این نواحی می‌تواند نشان‌دهنده، عفونت نیز باشد. در صورتی كه به این وضعیت مشكوك هستید، حتماً به پزشك مراجعه كنید.

 

 

برای خواندن بخش اول- خوشبو باشید- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: علت تعریق زیاد، دئودورانت‌های مهبلی، تاثیر محصولات ضد عرق، بوی بد پا، بدبویی عرق بدن تعداد بازديد: 699 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز