Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:05

11
بهمن
تاثیر كلم بروكلی در پیشگیری از سرطان پوست

تاثیر كلم بروكلی در پیشگیری از سرطان پوست

نوعی ژن در افراد سفیدپوست وجود دارد که می‌تواند احتمال مرگ ناشی از سوء مصرف کوکائین را تا سه برابر افزایش دهد.

تحریریه پزشك امروز

 

 

متخصصان تغذیه ادعا كرده‌اند اگر فراموش می‌كنید از كرم ضد آفتاب استفاده كنید، نگران نباشید چون آب كلم بروكلی واقعا می‌تواند از پوست شما در برابر تشعشعات مضر ماورا بنفش خورشیدی محافظت كند. متخصصان علوم تغذیه و سلامت در آمریكا عصاره كلم بروكلی را روی موش‌های آزمایشگاهی و داوطلبان انسان برای انجام این آزمایشات مورد آزمایش قرار داده‌اند.

آنها در پایان این آزمایشات دریافتند كه این عصاره از پوست در برابر آفتاب سوختگی حفاظت می‌كند. بروكلی حاوی آنتی‌اكسیدانی موسوم به «سولفورافان» است كه از آفتاب سوختگی و تشكیل تومورهای پوستی جلوگیری می‌كند. به علاوه متخصصان نیوزلندی خاطرنشان كرده‌اند كه عصاره دو درخت به نام‌های توتارا و مانوكا هم می‌توانند به همین شیوه كلم بروكلی در بدن تاثیرگذار باشند. متخصصان پوست معتقدند كه بسیاری از افراد از كرم‌های ضد آفتاب به روش صحیح استفاده نمی‌كنند و به همین خاطر با وجودی كه خودشان احتمال نمی‌‌دهند، ممكن است به پوستشان آسیب برسد در حالی كه با این روش جدید و راحت‌تر می‌توان دیگر نگران صدمه دیدن پوست نبود و تا حد زیادی از بروز سرطان این عضو جلوگیری كرد.

تصور غذا خوردن به کاهش وزن کمک می‌کند

فکر کردن درباره یک غذای خاص می‌تواند به کسانی که رژیم غذایی می‌گیرند، کمک کند تا با کاهش اشتهای خود‌، وزنشان را کاهش دهند. بر اساس پژوهش‌های انجام شده، تصور مکرر فرایند خوردن قبل از خوردن واقعی چیزی‌، به افراد در خوردن کمتر کمک می‌کند‌.

همچنین تصور خوردن بیشتر می‌تواند باعث کمتر شدن مصرف غذای واقعی بعد از آن شود. کاری موروج، سرپرست این تحقیق گفت‌: بیشتر افراد فکر می‌کنند که تصور یک غذا میل آنها را افزایش داده و اشتهایشان را تحریک می‌کند. یافته‌های ما نشان می‌دهند که این موضوع به همین سادگی نیست. وی تاکید کرد‌: در حال فکر کردن به طعم‌، بو و ظاهر غذا‌، اشتهای فرد افزایش می‌یابد‌؛ در حالی که با انجام تصور ذهنی از غذا خوردن واقعی می‌توان اشتها را کاهش داد.

پژوهشگران دانشگاه Carnegie Mellon معتقدند تصور فرایند خوردن، میزان غذای مصرفی را در فرایندی موسوم به «خوگیری» در افراد کاهش می‌دهد. طبق نظریه‌ خوگیری افراد نسبت به چیزی که خو گرفته‌اند‌، کمتر مسوول هستند. این پژوهشگران پیشنهاد می‌کنند که تصور مصرف غذا ممکن است به افراد در کاهش وزنشان کمک کند. با این حال رژیم کم کالری و ورزش منظم، هنوز به عنوان استراتژی اصلی تضمین شده کاهش وزن به شمار می‌رود.

تاثیر ژن در افزایش خطر مرگ بر اثر مصرف كوكائین

بررسی‌ها نشان داد: نوعی ژن در افراد سفیدپوست وجود دارد که می‌تواند احتمال مرگ ناشی از سوء مصرف کوکائین را تا سه برابر افزایش دهد. دانشمندان در مطالعات خود پی بردند که ویژگی‌های ژنتیکی موجب افزایش سه برابری خطر مرگ ناشی از حساسیت به سوء مصرف کوکائین می‌شود.

پژوهشگران این طرح در بیش از 40 درصد از نمونه‌های مغزی گرفته شده از بیماران سفیدپوستی که دچار سوء مصرف کوکائین شده بودند، علائم تغییرات ژنتیکی را مشاهده کردند. این تغییرات ژنتیکی قسمت فرستنده نورونی موسوم به دوپامین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دوپامین به مغز کمک می‌کند تا در هنگام استفاده از کوکائین، فرد احساس رضایت کند.

محقق اصلی این مطالعه دکتر ولس گانگ سادی، رییس قسمت داروشناسی از دانشگاه ایالت اوهایو می‌گوید: ما دریافتیم تغییرات مکرر در یکی از ژن‌های مهم فرد می‌تواند بر روی سوء مصرف کوکائین تاثیر بگذارد. باید نگرش‌های جدیدی برای چگونگی تحت تاثیر قرار دادن این تغییرات ژنتیکی به درمان برای انواع اختلالات روانشناسی که وابسته به دوپامین است، ایجاد شود.

 

برچسب ها: غذا خوردن و کاهش وزن، خطر مرگ با مصرف کوکائین، علائم تغییرات ژنتیکی، آفتاب سوختگی، تومورهای پوستی تعداد بازديد: 705 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز