Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:33

26
مرداد
چگونه در تمام عمر جوان بمانيم

چگونه در تمام عمر جوان بمانيم

آيا تا به حال به افرادي توجه كرده‌ايد كه در دهه هشتم عمر خو هستند و جوان ...

چگونه در تمام عمر جوان بمانيم

 

 

آیا تا به حال به افرادی توجه كرده‌اید كه در دهه هشتم عمر خو هستند و جوان به نظر می‌رسند و در مقابل افرادی چهل سال دارند، اما پیر به نظر می‌آیند.

البته این طبیعی است كه جسم ما پیر می‌شود، ولی این موضوع كاملا تفاوت دارد با اینكه شخص «پیر شود». به علاوه، این احساس هر شخصی است كه خودش را چقدر پیر ببیند.

هیچ‌كس پیر نمی‌شود، مگر اینكه خودش انتخاب كند كه پیر باشد. به جای اینكه از شخصی بپرسیم «چند سال داری؟» بهتر است بپرسیم «چند سال زندگی كرده‌ای؟» یك راه ساده برای اینكه من و شما پیر نشویم این است كه از تمام روزهای عمرمان استفاده كنیم. ما به عنوان جانشین خدا در زمین وظیفه داریم بهترین باشیم و بهترین كارها را بكنیم. هفت كار باید انجام دهیم تا در تمام عمرمان جوان بمانیم.

  1. همواره در حال آموختن باشیم

برای چیزی كه از قبل می‌دانید وقت نگذارید؛ به محض اینكه شما مطلب جدیدی را بیاموزید به جوان ماندن خود كمك كرده‌اید. شروع به جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی مطالب با ارزش كنید؛ می‌توانید از كلام خدا شروع كنید؛ وقتی كتاب آسمانی را می‌خوانیم كلام خدا را در ذهن و قلبمان جای می‌دهیم و به كارهایی كه او می‌گوید انجام دهیم فكر می‌كنیم. به محض اینكه همه چیز را از منظر او می‌بینیم، نگرانی و هیجانات ما به پایان می‌رسد. در همان زمان انرژی می‌گیریم و حس امید و انتظار در ما به وجود می‌آید. هنگامی كه پر از ترس، اضطراب و ناامیدی نباشیم، جسم و روح ما به بهترین شكل وظایف خود را انجام می‌دهند. برای جلوگیری از پیری، هر روز مقداری از كلام خدا را بیاموزید. كتاب آسمانی یك نامه عاشقانه است برای پذیرش بی قید و شرط خداوند در رابطه با هر كسی كه به سوی او برود. وقتی حقیقت عشق او را درك می‌كنیم و آن را با فكر و زندگی روزانه‌مان یكی می‌كنیم، جوان ماندن ما تضمین می‌شود. وقتی احساس اطمینان و پشت‌گرمی داریم، هر چیزی در درونمان به گونه ای دیگر جریان پیدا می‌كند.

به علاوه، باید به یادگیری هر چیز جدید درباره سلامتی خود ادامه دهیم؛ ما مسوول نگهداری جسمی هستیم كه به ما امانت سپرده شده؛ و اگر بخواهیم سالم بمانیم باید نظم و انضباط را بیاموزیم. به خاطر داشته باشید كه بدن همچون هدیه‌ای مقدس است كه ما در برابر آن مسوولیم؛ كار ما فقط خوردن، خوابیدن و انجام تكالیف نیست؛ بلكه بایستی از جسم‌مان در برابر صدمات محافظت كنیم. اگر یادگیری را متوقف كنیم در جاده‌ی زندگی به سرعت به طرف پیری پیش می‌رویم. به دنبال مواردی كه نمی‌دانید بروید؛ مثل چگونگی كار با كامپیوتر و یادگیری یك زبان خارجی؛ در این راه نیز پشت‌كار داشته باشید و خود را ملزم به فراگیری كنید. تداوم در یادگیری ذهن شما را جوان و كارآمد نگه می‌دارد.

  1. عشق بورزیم

خداوند دوست ندارد كه بندگانش با تلخی و حرارت، اضطراب و رنجش خاطر یا دشمنی زندگی كنند؛ این گونه احساسات اثراتی منفی روی بدن، ذهن و تمام جنبه‌های زندگی ما می‌‌گذارند؛ و بایستی آنها را از زندگی حذف كرد. الگوهای رفتاری‌ای مثل حسادت، خودخواهی و خشم و كینه باید ترك شوند و عشق ورزیدن جایگزین آنها شود. خداوند می‌خواهد كه ما ظرفیت دوست داشتن افراد را داشته باشیم و در این حالت است كه زندگی ما به خوبی شكل می‌گیرد. پروردگار هنر عشق ورزیدن و دوست داشتن را در وجود ما نهاده است. دوست داشتن باعث می‌شود انرژی خاصی در زندگی ما جریان یابد و در این صورت است كه جوان می‌مانیم؛ در غیر این صورت ناامیدی وجودمان را فرا می‌گیرد. اگر عشق نورزیم یا این احساس را در خود به وجود نیاوریم، خیلی زود به سمت پیری می‌رویم. برای اینكه جوان بمانید، خدا و انسان‌ها را دوست بدارید و اجازه بدهید كه دیگران هم شما را دوست داشته باشند.

  1. لبخند بزنیم

آیا می‌دانید كه خندیدن روی تمام سلول‌های بدن شما اثر می‌گذارد؟ وقتی كه می‌خندیم، سیستم ایمنی بدنمان تحریك و به گونه‌ای كه باید، فعال می‌شود. با این كار به جسم‌مان اجازه می‌دهیم تا دفاع بهتری در برابر آسیب‌ها داشته باشد.

اگر در زندگی گناه و سركشی كنیم و در مسیر غلط گام برداریم، از خداوند دور می‌شویم و فردی ترشرو و اخمو خواهیم بود. در مقابل، خندیدن شادی را در قلب ما جای می‌دهد و ما را به خدا نزدیك می‌كند. شادی قلبی و واقعی از هر دارویی بهتر است؛ اما یك روح بیمار و كسل حتی روی استخوان‌های ما اثر می‌گذارد.

شاید شما با خود فكر كنید «من به علت شرایطی كه دارم نمی‌توانم بخندم»؛ بله درست است؛ واقعیت‌هایی وجود دارند كه خندیدن را برایمان دشوار می‌كنند؛ اما شادی و لذتی كه ما از آن صحبت می‌كنیم، چیزی است درونی كه به اوضاع و شرایط ما بستگی دارد. لذت واقعی وقتی به وجد می‌آید كه راه و مسیر زندگی را درست تشخیص دهیم و بدانیم یك قادر مطلق در كنار ماست و از درون شاد باشیم. در این صورت است كه می‌توانیم لبخند بزنیم.

بیشتر ما از نعمت سلامتی برخورداریم؛ مكانی برای زندگی كردن داریم؛  كسانی را داریم كه دوستمان دارند؛ اینها والدین، فرزندان، خواهران، برادران یا همسران ما هستند آیا شما ترجیح می‌دهید به چیزهایی كه ندارید توجه كنید و نیز به ناتوانی، درد، خطر، یا ترس؟ هر یك از ما باید قلبی شكرگزار داشته باشیم؛ و نتیجه این سپاسگزاری خوشی و شادابی است.

هنگامی كه می‌خندیم مثل یك كودك می‌شویم. به یاد داشته باشید كه خندیدن فقط برای بچه‌ها نیست؛ در كنار هر زنی هنوز یك دختربچه وجود دارد و درون هر مردی یك پسربچه؛ وقتی به كودك درونمان اجازه ابراز وجود بدهیم، می‌توانیم احساسمان را بیان كنیم و از زندگی لذت ببریم. در این شرایط عمری طولانی‌تر خواهیم داشت.

پس زندگی را كمتر جدی بگیرید و به مشكلات بخندید. اگر دوستی ندارید كه شما را شاد كند، پیدا كنید. به خاطر داشته باشید كه می‌توانید با او با شادی زندگی كنید.

  1. فعال باشیم

«درختان قوی در پیری هم میوه می‌دهند»؛ معنای این كلام این است كه باید در زندگی همواره مفید و فعال باشیم و به سن و سال‌مان فكر نكنیم. سعی و تلاش در زندگی برای امور دنیوی كار اشتباهی نیست؛ باز ایستادن از كار و تلاش اشتباه است. البته نباید به دنیا وابسته شویم.

به هر حال بایستی هرگز بازنشسته نشویم و پیوسته فعال باشیم؛ همانطور كه مغز ما به بدنمان پیام می‌فرستد و این كار همواره ادامه دارد. وقتی پیر می‌شویم كه دست از كار و فعالیت بكشیم. هنگامی كه تجربه یا پولی به دست می‌آورید، از خداوند بپرسید كه او می‌خواهد ما با این پول یا تجربه چه كاری انجام دهیم. هزاران راه برای خدمت به خداوند وجود دارد. بنابراین از او بخواهید كه یك طرح و برنامه به شما بدهد. آیا دوست دارید جوان بمانید و خداوند برایتان خیر و بركت قرار دهد؟ اگر چنین است سعی كنید در زندگی مفید واقع شوید.

  1. گذشته را فراموش كنیم

افراد زیادی در گذشته زندگی می‌كنند و به خود صدمه می‌زنند. با سرزنش كردن خود به جسم‌تان آسیب نرسانید. حسادت را از خود دور كنید. با این كار از تلخی و مشكلات زندگی می‌كاهید؛ اما با رنجش خاطر و دشمنی ورزیدن خود را پیر می‌كنید. این‌گونه سختگیری‌های ذهنی روح و روان، احساسات و جسم شما را تحلیل می‌برد. خداوند هرگز دوست ندارد كه بندگانش با این مشكلات زندگی كنند.

اگر یادگیری را فراموش كنیم و به گذشته‌ها هم فكر كنیم، به سرعت پیر می‌شویم و به ناراحتی‌های قلبی نیز مبتلا می‌‌شویم. خداوند دوست دارد كه ما ذهنمان را بر حال و آینده متمركز كنیم؛ پس باید بیاموزیم كه دیگران و خودمان را ببخشیم و گذشته‌ها را فراموش كنیم.

  1. از آرزوهای زیاد بپرهیزیم

در رویاها فرو نروید كه زود پیر می‌شوید. وقتی برای هدفی تلاش می‌كنید و فعال و با انگیزه هستید جوان می‌مانید.

هرگز به كارهای راحت و كوچك و نیز كارهایی كه خداوند ما را از آن برحذر می‌دارد نیندیشید. به اهداف بزرگی فكر كنید كه با كمك پروردگار محقق می‌شوند؛ و به این بیندیشید كه خدا همواره با كارهای عجیب، بندگانش را شگفت‌زده می‌كند. از او بپرسید كه برای من چه سرنوشتی را در نظر گرفته‌ای؟ به خاطر داشته باشید كه خدا را همیشه و همه جا در كنار خود دارید. وقتی به این باور برسید، انرژی بیشتری می‌گیرید و ایمانتان قوی‌تر می‌شود.

  1. به چیزی دل نبندیم، به جز خدا

در قلبتان به خدا تكیه كنید و در اعمال وجودتان به او بینیشید. بدانید كه او شما را به راه راست هدایت می‌كند. هرگز صحبت كردن با خدا و گوش دادن به فرامین او را ترك نكنید. به او عقیده داشته باشید و بدانید كه می‌تواند هر كاری را انجام دهد. هنگامی كه ما می‌آموزیم در همه‌ی كارها به خداوند تكیه كنیم و در مشكلات از او یاری جوییم، این خود باعث می‌شود كه یك حس اطمینان و لذت در ما به وجود آید؛ و در این حال مشكلات، امتحان‌ها و غم و غصه‌ها ما را پیر نمی‌كند.

آیا جسم ما پیر می‌شود؟ بله، البته؛ اما بدانید كه فكر، روح و قلبمان هرگز پیر نمی‌شود؛ و دیگر اینكه بهترین انتخاب خداوند است.

از امروز زندگی را با این اطمینان شروع كنید كه خداوند در تمام امور زندگی با شماست، به شما قدرت انجام همه‌ی كارها را می‌دهد و قوای تازه به شما می‌بخشد.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، راز جوانی تعداد بازديد: 725 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز