Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 06:03

28
فروردین
معرفی بيمارستان پارسيان

معرفی بيمارستان پارسيان

بيمارستان در سال 1385 تأسيس شده است. بيمارستان داراي تعداد 200 ...

معرفی بيمارستان پارسيان

 

 

 آقای دكتر لطفا در خصوص زمان آغاز به كار بیمارستان و بخش‌های مختلف توضیحاتی ارائه بفرمایید؟

بیمارستان در سال 1385 تأسیس شده است. بیمارستان دارای تعداد 200 تختخواب می‌باشد و دارای بخش‌های مختلف شامل: بخش‌های ویژه، ICUOH و NICU، VIP، و داخلی- جراحی- زنان و زایمان- ارتوپدی، انكولوژی و شیمی درمانی بخش سنگ شكن كلیه و مجاری ادراری می‌باشد.

 

لطفا درخصوص بخش IVF توضیح بفرمایید؟

بخش فوق تخصصی IVF سه سال اخیر، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است كه به عنوان یكی از بخش‌های موفق این بیمارستان محسوب می‌شود. این بخش با انجام حدود 50 سیكل میكرواینجكشن در ماه خدمات فوق تخصصی خاصی مانند فریز و انجماد بافت بیضه حاوی اسپرم، انجام تشخیص‌های ژنتیكی قبل از تولد، استفاده از لیزر در افزایش شانس جایگزینی جنین، همچنین خدمات «IUI»، «IVF» درمان ناتوانی‌های جنسی مردان و اهدای جنین را برعهده دارد. این بخش IVF بیمارستان جزو معدود مراكزی است كه تجربه كاری وافری در بخش اهداء جنین را به عهده داشته و می‌توان آن به عنوان سانتر اهدا جنین عنوان نمود. وجود فوق تخصص‌های زنان شامل: سركارخانم‌ها دكتر حائری‌پناه، بیدگلی، تهرانی‌نژاد، موحدی، سمیعی، شفقیان و اوج و نیز آقایان دكتر: وزیر دفتری، برنجیان، كریم‌زاده و در بخش آزمایشگاه: سركارخانم دكتر شفیعی، در بخش آندرولوژی آقایان دكتر نوروزی، رادخواه موجب گشته كه تیم كاملی از متخصصان درمان ناباروری هدایت این بخش را به عهده داشته باشند. كلیه خدمات فوق تخصصی ناباروری و ناتوانی جنسی در این بخش به طور كامل ارائه می‌گردد.

 

لطفا در خصوص بخش‌های اختصاصی كه در بیمارستان فعالیت دارند بیشتر توضیح دهید؟

یكی از بخش‌های فعال بیمارستان مربوط به سنگ شكنی كلیه است كه با دستگاه‌های جدید مشغول به كار می‌باشد. البته سنگ‌شكنی با روش «PCNL» و TUL نیز در بیمارستان انجام می‌شود.

 واحد یورو دینامیك نیز با گرفتن نوار مثانه از بیماران فعالیت دارند.

 داروخانه شبانه‌روزی بیمارستان، انواع و اقسام داروهای تك نسخه‌ای و معمولی را به بیماران ارائه می‌دهد.

 بخش چشم پزشكی، بیمارستان نیز كاملاً فعال بوده و پذیرای بیماران عزیز می‌باشد.

 اعمال جراحی مانند: رادیكال پروستاتكتومی، رادیكال سیستكتومی، لاپاراسكوپی‌های مختلف و جراحی قلب باز در این بیمارستان انجام می‌شود.

- در روزهای مختلف هفته، از پرسنل ارگان‌های مختلف چكاپ به عمل می‌آید.

بخش آنژیوگرافی نیز بزودی راه‌اندازی خواهد شد، با آغاز به كار این بخش، كلیه بخش‌های بیمارستان فعال خواهند بود.

لطفا بفرمایید تعداد (پرسنل) بیمارستان چند نفر است؟

این بیمارستان، یكی از بیمارستان‌های شاخص غرب تهران با تعداد 700 پرسنل، 500- 450 نفر پرسنل كادر بهداشتی و خدمات درمانی هستند. از این تعداد حدود 130 نفر پزشك در رشته‌های مختلف، به عنوان سهامدار، در بیمارستان فعالیت دارند. این متخصصین شامل رشته‌های: اورولوژی، ارتوپدی، داخلی قلب، جراحی قلب، جراحی عمومی، لاپاروسكوپی به طور فعال انجام می‌شود.

سایر پزشكان كه 150 نفر هستند، به صورت مهمان در بیمارستان فعالیت دارند.

لطفا در خصوص امكانات ویژه اتاق عمل توضیحاتی بفرمایید؟

تعداد 9 اتاق عمل، شامل: 2 اتاق عمل زنان و زایمان- یك اطاق عمل سرپایی، اورولوژی، قلب باز، ارتوپدی، جراحی عمومی و اعمال لاپاروسكوپ و IVF می‌‌باشد كه رضایتمندی بیماران را در نظر دارد و كلیه تجهیزات نیز كاملاً به روز است. به گونه‌ای كه امكان فیلمبرداری و ارائه آن به بیماران وجود دارد.

لطفا در زمینه پذیرش بیماران به صورت توریست درمانی توضیح دهید؟

با توجه به اینكه اخیرا مسأله توریست درمانی در كشور بیشتر مطرح می‌شود، ما پیشاپیش به استقبال این طرح رفته‌ایم به گونه ای كه یكی از شاخص‌ترین فعالیت‌های بیمارستان، توریست درمانی می‌باشد.، حدود 10- 8 درصد بیماران را، توریست‌های حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و تركیه، عراق و كردستان عراق تشكیل می‌دهند. حضور مترجم با زبان‌‌های مختلف باعث سهولت در برقراری ارتباط با این گروه از بیماران می‌شود. یكی از شاخص‌ترین امكاناتی كه بیمارستان را از سایر بیمارستان‌ها متمایز می‌كند، نزدیك بودن به استانداردهای جهانی است كه امكان پذیرش بیماران خارج از كشور را دارا می‌باشد. هزینه درمانی كه از بیماران دریافت می‌شود، كاملا معقول بوده، كمتر از سایر كشورها می‌باشد. انجام كلیه خدماتی كه در بیمارستان صورت می‌گیرد، مانند: جراحی قلب باز، شیمی درمانی و ...) برای توریست‌‌ها امكان پذیر است به طور معمول در بیمارستان 2- 1 تخت به صورت رزرو برای توریست‌ها در نظر گرفته شده است تا مشكلی از بابت بستری شدن نداشته باشند. در بخش «VIP» سرویس دهی و اقدامات خاصی به توریست‌ها صورت می‌گیرد كه شاید به مراتب بالاتر از بعضی از بیمارستان‌های خارج از كشور باشد. (سرویس دهی جانبی: مانند استفاده از Lap Top و دسترسی به اینترنت و ...)، با توجه به اینكه از نظر نیروهای انسانی، درصد بالاتری از استاندارد قرار داریم. در واقع از تعداد 130 تخت بیمارستان، تعداد پرسنل پرستاری برابر 2- 5/1 بیشتر از استانداردها می‌باشد. به این جهت، دقت نظری كه در انتخاب پرسنل صورت می‌گیرد، بسیار بالا است.

سرویس دهی به بیماران را چگونه ارزیابی می‌كنید؟

 با توجه به اینكه سرویس دهی به بیماران برای ما بسیار حائز اهمیت است، به طور شبانه‌روزی ریاست بیمارستان و كلیه پرسنل در این جهت فعال بوده و یك خط آزاد تلفنی برای شكایت بیماران اختصاص داده شده است.

 لطفا در خصوص فعالیت سایر بخش‌‌ها مختصرا توضیحاتی بفرمایید.

در بخش فیزیوتراپی، كلیه اعمال فیزیوتراپی با پیشرفته‌ترین امكانات انجام می‌گیرد، بخش شنوایی سنجی كاملا فعال بوده. بخش دندانپزشكی كلیه اعمال دندانپزشكی انجام می‌شود. در بخش رادیولوژی CTSCAN، سونوگرافی ... انجام می‌گیرد، در واقع كلیه امكاناتی كه برای یك بیمارستان عمومی ضرورت دارد، در بیمارستان وجود دارد. در بلوك زایمان، نیز همواره 3 نفر ماما، فعال

هستند.

آیا برای بیماران ویژه نیز امكاناتی در نظر گرفته شده است؟

بله، برای این افراد بخش VIP با امكانات ویژه در نظر گرفته شده است كه به دلخواه درخواست سرویس ویژه می‌نمایند.لازم به ذكر است كه بیمارستان، هنرمندان كشور را تحت پوشش بیمه خود قرار داده است و درحد امكان سرویس‌دهی لازم به این گروه ارائه می‌شود.

آقای دكتر لطفا در خصوص یكی از خاطرات جالب كاری خود در بیمارستان صحبت كنید.

در سال گذشته، اینجانب ضمن انجام عمل جراحی بزرگی پروستات، دچار درد قلبی شدم به گونه‌ای كه قادر به انجام ادامه عمل نبودم، ولی با توجه به اینكه همواره اعمال جراحی را با كمك یكی از همكاران انجام می‌دهم ادامه كار را به ایشان واگذار نمودم، بنابراین به همكاران توصیه می‌كنم، همواره با كمك همكار دیگر، اعمال جراحی را انجام دهند، تا در صورت ایجاد اتفاق احتمالی انجام عمل به همكار دیگر واگذار شود. تا جان بیمار در خطر نیفتد.

لطفا در خصوص اعمال فیزیوتراپی كه به طور شاخص انجام می‌گیرد، توضیحاتی بفرمایید.

در این بخش، دستگاه‌های الكتروتراپی اولتراسوند، لیزر، «CPM»كاملا مجهزی وجود دارد. در بحث درمان نیز استفاده از تكنیك‌های دستی، مانند: موبیلیزیشن، و تكنیك‌های بافت نرم به طور شاخص انجام می‌شود.

(در مشكلات اسكلتی- عضلاتی تكنیك‌های دستی، جزئی از درمان را شامل می‌شوند ولی به دلیل سختی كار و زمان بر بودن در بسیاری از مراكز انجام نمی‌شود.)

در ادامه گفتگو با خانم فریده فضلعلی، مدیر پرستاری بیمارستان صحبت كردیم و نظرات ایشان را جویا شدیم: خانم فضلعلی با اشاره به اینكه از سال 1386 با بیمارستان همكاری داشته خاطر نشان كرد: با توجه به سابقه سی‌ساله‌ای كه در كادر پرستاری دارم، ملاحظه كرده‌ام عمدتاً مرسوم است كه به جنبه نیروی انسانی به طور كاملا شاخص پرداخته می‌شود و در بیمارستان پارسیان، خوشبختانه هیچ‌گونه مشكلی از نظر نیروی انسانی و كادر پرستاری وجود ندارد، از نظر كمیت، استاندارد نیز در بعضی از قسمت‌ها بسیار بالاتر هستیم، از نظر كیفیت نیز افرادی در بیمارستان فعالیت دارند كه دارای مهارت كافی در كاری كه به آنها محول می‌شود هستند. بیمارستان دارای كارشناس ارشد و مسؤول آموزش بوده، همچنین دارای مسؤول ارزشیابی و كنترل كیفیت به طور مجزایی می‌باشد. در ارتباط با بهره‌وری بیشتر نیز همچنان فعال هستیم. مسؤولین بیمارستان از مدیرعامل تا ریاست و ریاست هیأت مدیره، نیز به پرسنل به اندازه كافی بها می‌دهند تا با ایجاد انگیزه در افراد، خدمات مناسب و مطلوب به بیماران ارائه گردد. در ادامه با خانم پروین صمدی خامنه، مدیر اعتبار بخشی و آموزش بیمارستان پارسیان صحبت كردیم ایشان اظهار داشت: خوشبختانه از زمان راه‌اندازی بیمارستان تاكنون با بیمارستان همكاری دارم. مایلم بگویم كه دكتر اسدی مدیرعامل بیمارستان با سعه صدری كه داشتند، همواره بر اهمیت كیفیت تاكید نموده، به گونه‌ای كه تهیه هر نوع وسیله‌ای برای بیمارستان از بهترین و مناسب‌ترین نوع باشد. این شاخص مهمی برای بیمارستانی است كه همواره انگیزه‌اش ارتقاء كیفیت بوده.

با توجه به اینكه در حال حاضر وزارت بهداشت در جهت اعتبار بخشی حركت می‌كند، این بیمارستان نیز جزوه اولین بیمارستان‌هایی است كه واحدی را تحت عنوان واحد اعتبار بخشی ایجاد نموده تا همواره در جهت ارتقاء كیفیت گام بردارد. من نیز امیدوارم كه به زودی شاهد پیشرفت‌هایی عظیم در بیمارستان

باشیم.

آقای دكتر با سپاس از فرصتی كه در اختیار ما قرار دادید در خاتمه اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.

من نیز سپاسگزارم، در خاتمه می‌خواهم یادآور شوم، در بیمارستان پارسیان برای افراد كم بضاعت نیز امكانات ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شد، در سال گذشته رقم حدود چهارصد میلیون تومان تخفیف برای این گروه منظور داشته‌ایم.

 

برچسب ها: بيمارستان پارسيان تعداد بازديد: 789 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز